רגע לפני שעונת הטלוויזיה האמריקאית מתפרצת במלוא הדרה, לקראת סוף החודש הנוכחי, האמריקאים מחפשים דרכים חדשות למלא את הזמן הפנוי שעדיין מרחף מעל שמי הטלוויזיה. למשל, לבצע סקרים, כמו סקר שבוחן מי היא הדמות הטלוויזיונית הנשית האהובה ביותר.



סקר כזה נערך בשבוע שעבר על ידי סוכנות השיווק והבידור Trailer Park, שביקשה מ־1,200 נבחנים לספר לה מי היא האישה המועדפת עליהם בגבולות המסך הקטן. התוצאות היו חד־משמעיות (ובאופן אישי שימחו מאוד את כותבת שורות אלה, הלוקה באובססיה קלה לסדרה המדוברת): הדמות הנשית הפופולרית ביותר בארצות הברית היא אוליביה בנסון, הבלשית הקשוחה־אך־מלאת־חמלה, חוקרת פשעי המין ב”חוק וסדר מדור מיוחד”, שאותה מגלמת השחקנית זוכת האמי וגלובוס הזהב מרישקה הרגיטיי. אחרי 16 שנים על המסך (הסדרה תשוב לעונתה ה־17 בעוד כשבועיים), קשה לומר שהתוצאה הזאת מפתיעה (במיוחד בהתחשב בכך שלאוליביה יש מעריצה שרופה בשם טיילור סוויפט, שאפילו קראה לחתולה שלה על שמה) – 21% מהנשאלים בחרו בה.



למקום השני הגיעה דמות חדשה יחסית על המסך, קוקי ליאון מ”אימפריה”, שמגלמת טראג'י פ. הנסון, עם 8% מההצבעות; ודאינריז טרגריאן, הלוא היא חאליסי מ”משחקי הכס”, הגיעה למקום השלישי עם 7%. דמויות נוספות שהשתחלו לרשימה – מרידית’ גריי מ”האנטומיה של גריי” (שמגלמת השחקנית אלן פופמאו), דמויותיה של ג’סיקה לאנג מ”אימה אמריקאית” ואוליביה פופ מ”סקנדל” (שמגלמת השחקנית קרי וושינגטון) – כל אחת קיבלה כ־6%.


אבל זה לא הדירוג הנשי־טלוויזיוני היחיד שפורסם השבוע. במקביל, פרסם מגזין “פורבס” את רשימת השחקניות המרוויחות ביותר על המסך הקטן, וגם שם אפשר למצוא את הרגיטיי, שהגיעה למקום הרביעי עם רווח של 11 מיליון דולר לעונה (ב־2012 היא מוקמה במקום הראשון). עקפו אותה ברשימה שתי כוכבות “משפחה מודרנית” – סופיה ורגרה שדורגה בראש הרשימה, עם שכר מטורף של 28.5 מיליון דולר לעונה; וג’ולי בואן במקום השני, עם 12 מיליון דולר. ורגרה חולקת את המקום הראשון עם כוכבת “המפץ הגדול” קלי קוקו, שהרוויחה בדיוק כמוה, 28.5 מיליון דולר.


מקבלות את השכר הגבוה ביותר לעונה. ורגרה ובואן ב"משפחה מודרנית". צילום מסך

עוד ברשימה: אלן פופמאו, כוכבת “האנטומיה של גריי”, עם 11.5 מיליון דולר; וג’וליאנה מרגוליס, כוכבת “האישה הטובה”, עם 10.5 מיליון דולר. בסך הכל הרשימה כוללת 11 שחקניות, כשבמקום האחרון ממוצבת זואי דשנל, “הבחורה החדשה”, עם שכר “זעום” של 5 מיליון דולר לעונה. 

תפקיד לא רצוי

השמועות על המתחולל מאחורי הקלעים של “אמריקן איידול”, במיוחד בגזרת השופטים, מדווחות על מתחים ואינטריגות, במיוחד בין השופטים (אם פספסתם את הקאט פייט בין מריה קארי וניקי מינאג’, תיאלצו לחיות עם החסך הזה לשארית חייכם), אבל עכשיו מגיע אישור לכך שמדובר בג’וב הכי פחות נשחק בטלוויזיה, על אף השכר שמגיע למיליוני דולרים. אלן דג’נרס, ששימשה כשופטת לתקופה קצרה בעונה התשיעית של התוכנית ונפרדה ממנה בסוף אותה העונה בטענה ש”זה פשוט לא הרגיש נכון”, סיפרה השבוע בתוכנית הרדיו של האוורד סטרן שזו הייתה אחת ההחלטות הגרועות בחייה. דג’נרס, שתמיד מקפידה להישאר ניטרלית וידידותית, סיפרה שהסכימה לחלטורה הזאת משום שהייתה מעריצה של התוכנית, אבל אז הבינה שהיא לא מתאימה לתפקיד.


אחת ההחלטות הגרועות בחייה. דג'נרס בשולחן השופטים. צילום: Michael Becker, Fox Television

“בתור מעריצה של התוכנית, זה לא משנה אם אני שרה או יודעת משהו על הנושא. אני כמו כל הצופים בבית, אז חשבתי שאני אייצג את אותם אנשים שצופים בתוכנית ויש להם הדעות שלהם. ואז הבנתי שאני לא יכולה לשבור לאנשים שמופיעים את הלב. שמישהו אחר יעשה את זה”. איידול חוזרת לעונתה ה־15 והאחרונה בשנה הבאה, עם קית’ אורבן, ג’ניפר לופז והנרי קוניק ג’וניור על תקן השופטים.

מתארחים בכיף
 
סדרת האנימציה “איש משפחה” נערכת לקראת העונה ה־14, שתעלה בעוד מספר חודשים, והשבוע מסתבר שיהיו כמה אורחים שווים במיוחד בעונה החדשה. האורח המשמח ביותר הוא אשטון קוצ’ר, שהוא כידוע בעלה של מילה קוניס, המדבבת את מג בסדרה מיומה הראשון. קוצ’ר יגלם את עצמו, ואחד ממפיקי הסדרה סיפר: “כמה מהדיאלוגים המגוחכים ביותר נכתבו בשבילו. הוא היה אדיר בקשר לזה, וזרם עם כל מה שהצענו לו”. אורח נוסף בסדרה הוא אד אוניל, כוכב “משפחה מודרנית” וכמובן, אל בנדי הבלתי נשכח. הוא ידבב את אביו של ג’ו, אחד הכוכבים של הסדרה. העונה החדשה תעלה ב־27 בספטמבר ברשת פוקס האמריקאית. 


זרם עם דיאלוגים מגוחכים. קוצ'ר. באדיבות יס