אבל בעולם הבידור הישראלי: איש הטלוויזיה מוטי קירשנבאום הלך הבוקר לעולמו בגיל 76, לאחר שלקה בהתקף לב קשה. רק אתמול חגג את יום הולדתו, והגיש כרגיל את תכניתו היומית "לונדון וקירשנבאום" בערוץ 10.



שיתוף פעולה של לונדון וקירשנבאום עוד בשנות ה-80, בקליפ שביים קירשנבאום לדני סנדרסון

קירשנבאום נולד בכפ"ס ולמד בביה"ס התיכון החקלאי בפרדס חנה. ב-1958 התגייס לצה"ל, התנדב לצנחנים ושובץ בגדוד הנח"ל המוצנח, שם עבר מסלול הכשרה כלוחם וקורס מ"כים חי"ר.‏ לאחר הצבא למד קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס. בשהותו שם שימש נציג העיתון ידיעות אחרונות בתעשיית הקולנוע של הוליווד ותיאר את הנעשה שם בכתבות למוסף 7 ימים.

במהלך לימודיו לתואר שני, נתבקש בשנת 1966 לשוב לישראל ולסייע בהקמתה של הטלוויזיה הישראלית. במסגרת זו, היה העורך הראשי של תוכנית החדשות, "מבט" ולאחר מכן הפיק את תכנית הטלוויזיה הסאטירית, "ניקוי ראש", עליה זכה אף בשנת 1976 בפרס ישראל.

מהגשש החיוור לערוץ 2
קירשנבאום ביים סרטים תיעודיים וכתבות שהותירו חותם, כמו סרטיו על קו הפסקת האש לאחר מלחמת יום הכיפורים, הסדרה "אל בורות המים" וכתבותיו למגזין "יומן" בערוץ הראשון, בהן חשף את חיי הטבע בישראל ולגלות אנשים מהפריפריה, אחד מהם הוא ז'וז'ו אבוטבול, שהפך בעקבות חשיפתו לשדרן רדיו. ב-1976 מונה קירשנבאום למנהל מחלקת התוכניות של הטלוויזיה הישראלית.‏
בשנות ה-80 עבד בהפקה וביים סרטים, ותכניות בידור, שהידועה שבהן הייתה התוכנית התשיעית של להקת הגשש החיוור, "בעבור חוקן דולרים" (1985). ב-1993 מונה למנכ"ל רשות השידור. הוא סיים את תפקידו כמנכ"ל רשות השידור ב-1997. במהלך כהונתו התמודד עם ירידה חדה בצפייה, עם פריצת הערוץ המסחרי, ערוץ 2 לאוויר. אחד מהישגיו כמנכ"ל היה העלאת הסדרה "תקומה".



 
לא פחד להביע את דעותיו
בשנים האחרונות, קירשנבאום הגיש בערוץ 10 את תכנית האקטואליה, "לונדון את קירשנבאום", לצד ירון לונדון, והפיק סרטי טבע באפריקה. בתכניתו "לונדון את קירשנבאום" ביטא בגלוי את עמדותיו השמאליות, ואף נתפרסם בעימות חריף עם סילבן שלום, שבו הטיח בשלום דברים קשים על חוסר נכונותו לסגת מרמת הגולן.
ב-2009 העניקה אגודת העיתונאים פרס מפעל חיים למוטי קירשנבאום, יחד עם ירון לונדון וסבר פלוצקר, על תרומתם לתקשורת. הבחירה בעיתונאים הוותיקים התקבלה על ידי הנהלת אגודת העיתונאים בתל אביב ונשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופסור רבקה כרמי. בשנת 2010 גילם קירשנבאום את אברהם בסרט "זוהי סדום", יחד עם שחקני הסדרה הסאטירית "ארץ נהדרת".


מתוך "זוהי סדום", קירשנבאום מימין. באדיבות יס
 
קירשנבאום היה חתן פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה לשנת 2012.‏ בראיון לנדב בורנשטיין סיכם 50 שנות קריירה והצהיר ש"ימשיך לשדר עד הרגע האחרון".