היו ימים שבהם הכרזה על ביטול סדרה שאהבת הייתה הסוף המוחלט. אבל אם בעבר החרב הסופית בהחלט שהונחה על ראשן של סדרות הייתה שייכת לרשתות הגדולות, הרי שכעת אנחנו חיים בעידן מופלא, שבו כמעט כל סדרה שהצליחה לצבור לעצמה קהל מעריצים, יכולה לחזור לחיים בפלטפורמות דיגיטליות, כמו נטפליקס, אמזון, הולו או רשתות הכבלים, שכוחן הולך וגובר משנה לשנה. כן, אפילו אם היא לא מוצאת חן בעיניהם של מפיקים בכירים ברשתות גדולות.



ה”ניו יורק דיילי ניוז” הקדיש השבוע כתבה לסקירה מזורזת של כמה סדרות טלוויזיה שבוטלו, ואחרי שמעריציהן כבר הספידו אותן – קמו לתחייה. זה יכול לקרות גם במרחק של שנים. הדוגמה העדכנית ביותר היא סדרת המערכונים Mr. Show, ששודרה ברשת HBO אי שם בשנות ה־90. הסדרה, בכיכובם של בוב אודנקירק (“סמוך על סול” ו”שובר שורות”) ודיוויד קרוס (“משפחה בהפרעה”), ירדה מהאוויר ב־98’, אבל הפכה לקאלט בקרב המעריצים. כעת היא חוזרת למיני סדרה בנטפליקס, ותעלה שם ב־13 בנובמבר.



בין המקרים המפורסמים יותר של סדרות שקמו לתחייה שנים אחרי ביטולן, אפשר למצוא גם את “משפחה בהפרעה”, שבוטלה ב־2006, אבל בזכות המעריצים, שלא הפסיקו לרכוש את ה־DVD ולמלא עצומות להחזרתה, שבה ב־2013 לעונה חדשה בנטפליקס. גם הסדרה “הקאמבק”, בכיכובה של ליסה קודרו, בוטלה על ידי HBO ב־2005, אך חזרה לעונה שלישית השנה, לאחר עשר שנים, עקב דרישת הקהל. וכמובן, אי אפשר להתעלם משובן של הסדרות המיתולוגיות “טווין פיקס” ו”תיקים באפלה” – עשרות שנים אחרי ירידתן מן המסך.




קמה לתחייה אחרי שנים. "משפחה בהפרעה". צילום: באדיבות יס


אבל יש גם דוגמאות לסדרות שבוטלו ומצאו חיים חדשים תוך כמה חודשים, כמו למשל “קומיוניטי”, שבוטלה על ידי רשת NBC אבל נרכשה מחדש על ידי חטיבת התוכן של אתר יאהו; “הפרויקט של מינדי קלינג” בוטלה על ידי רשת פוקס, ומיד הוצלה על ידי ספקית התוכן האינטרנטית הולו, שהזמינה ממנה 26 פרקים חדשים.



בקיצור, אם הסדרה האהובה עליכם תגיע לסופה מוקדם מן הצפוי, קחו בחשבון שזה ממש לא הסוף. זאת כנראה רק ההתחלה. 



תפס טראמפ

הוא אולי האדם הנלעג ביותר באמריקה כרגע, אחרי שלל התבטאויות גזעניות ושוביניסטיות שהצליחו לייצר סביבו בעיקר באזז שלילי, אבל את דונלד טראמפ שום דבר מזה לא מעניין. ועכשיו, כחלק מהמרוץ שלו לנשיאות, הוא הסכים גם לקבל על עצמו חלטורה טלוויזיונית שלא משאירה מקום לטעויות. בחודש הבא ינחה טראמפ את “סאטרדיי נייט לייב”, תוכנית הדגל של תעשיית הבידור האמריקאית, ואם יש דבר אחד שאפשר להמר עליו בוודאות, זה שטראמפ כנראה יסכים לצחוק על עצמו בלי גבולות. איל הנדל”ן והמנחה לשעבר של “המתמחה” כבר הנחה את “סאטרדיי נייט לייב” ב־2004, וגם אז לא היסס ללעוג לתדמיתו הראוותנית והמוגזמת. הוא קרא לעצמו אז “מכונת רייטינג”, וטען שהוא עומד להפוך לאושיית הטלוויזיה הרווחית ביותר באמריקה. 

לא היסס ללעוג לתדמיתו. טראמפ ב"סאטרדיי נייט לייב", 2004. צילום מסך

טראמפ - שלמרות כל מעלליו ופליטות הפה שלו, ממשיך לנסוק בסקרים - לא סתם הסכים להנחות את התוכנית בפרק שישודר בארצות הברית ב־7 בנובמבר. זה קורה אחרי שהילארי קלינטון קיבלה ביקורות מהללות על הופעת אורח קצרה בתוכנית, שבה גילמה ברמנית שמגישה משקאות לשחקנית קייט מק’קינון, שאחראית לחיקוי שלה בתוכנית. 

נכנסה לפנתיאון

דיוק כשהיה נדמה שאיימי שומר כבר לא יכולה לכבוש עוד פסגות בקריירה שלה – כשבאמתחתה סדרת טלוויזיה מצליחה (Inside Amy Schumer) שזכתה בחודש שעבר באמי, סרט קולנוע (“אסון מהלך”), ראיונות קורעים מצחוק בכל תוכניות האירוח האמריקאיות האפשריות והנחיה של “סאטרדיי נייט לייב” בשבוע שעבר, שגרפה שבחים (כולל מערכון על נשק שהצליח לעורר לא מעט רעש) – מגיעה החותמת הסופית בהכתרתה הרשמית כקומיקאית הכי לוהטת באמריקה. בשבת הקרובה ישודר בארצות הברית ה־HBO SPECIAL שלה – משדר מיוחד של מופע סטנד־אפ בכיכובה, שצולם במיוחד לשם כך בתיאטרון “אפולו” בניו יורק וישודר, כצפוי, בערוץ HBO. רק גדולי הסטנדאפיסטים זכו לקבל ספיישלים כאלה, ובהם כריס רוק (שגם ביים את הספיישל של איימי), אדי מרפי, ויל פרל וג’ורג’ קרלין. 


עוד פסגה בקריירה. שומר. צילום: רויטרס