עולם העיתונות חווה הבוקר (שלישי) שינוי מפתיע כשאחד מהעוגנים הגדולים ביותר של רשות השידור, העיתונאית אילה חסון, הודיעה על מעבר לערוץ 10, שם תנחה את התוכנית בימי שישי ובמקביל תשמש גם כפרשנית בערוץ במהלך השבוע.



חסון נחשבת לאחת מהעיתונאיות הבכירות ביותר בישראל, שימשה בתחילת דרכה ככתבת לענייני משטרה ומשפט בערוץ הראשון, לאחר מכן מונתה לתפקיד הכתבת הפוליטית של הערוץ, ובשנים האחרונות מילאה את תפקיד הכתבת והפרשנית המדינית בו. משנת 2008 הגישה חסון את התוכנית "יומן", ובימי חמישי את התוכנית "הכול דיבורים" ברשת ב'. באוגוסט 2014 היא קיבלה את ניהול חטיבת החדשות של הערוץ הראשון. 
חסון תחליף את טלי מורנו ואלון בן-דוד, שמגישים זה קרוב לשלוש שנים את התוכנית "שישי" בעריכת טלי בן-עובדיה. השניים הראשונים צפויים להמשיך בערוץ בתפקידים שונים, ולגבי עורכת התוכנית, מדובר בהחלטה שתתקבל בקרוב. 

ערוץ 10 אישר את הידיעה ומסר כי "זו הזדמנות מצוינת להודות לטלי, טלי ואלון שהובילו את התוכנית להישגים משמעותיים בשלוש השנים האחרונות, והפכו את המשדר, תוך פרק זמן קצר, לבימה מרכזית בחדשות 10 להישגים דוקומנטריים ועיתונאיים. אנחנו מבקשים גם לברך את אילה – מהעיתונאים האמיצים בישראל, סמל לעיקשות עיתונאית בלתי מתפשרת. שהצליחה להביא לשינוי בדרך שבה ניתן לשדר חדשות בישראל – תוך הצגת עמדה נחרצת ומנומקת, לעיתים גם כזו שלא פשוט לקבלה, המונחת על בסיס עיתונאי-ראייתי מוצק כבטון".

חסון במכתב לעובדים: "מאחלת לראויים שבכם המשך עשייה"

חסון עצמה כתבה מכתב שהופץ לעובדי רשות השידור ממנו משתמע כי השנה האחרונה היתה הקש ששבר את גב הגמל. במכתב עצמו כתבה: "חברותיי וחבריי, אחרי 23 שנים מלאות עשיה בחטיבת החדשות של הערוץ הראשון, כמה מהן גם בתוכנית "הכל דיבורים" ברשת ב', החלטתי לפרוש.
 
"השנה האחרונה שבה מילאתי במקביל את תפקידיי העיתונאיים לצד ניהול החדשות, היתה אולי השנה הקשה של חיי. ולא בשל העומס העצום בעבודה ולא בשל המחיר הכבד ששילמה משפחתי. אבל זו היתה גם שנה ייחודית מלאת אתגרים שיכולנו להם.
 
"שנה שבה גם נחשפתי ביתר שאת אליכם, אל אותה קבוצת עובדים בכל שדרות העשייה, נהגים מזכירות, מאפרות, טכנאים, במאים, לשונאית, עיתונאים, עובדים בחטיבת החדשות ועוד. קבוצה מסורה, חרוצה ומקצועית. ויש בשדרות העשייה הללו גם את האחרים. לכם חברים, עובדים יקרים לי מאוד, אני מאחלת בכל ליבי שיקום איגוד שידור ציבורי ראוי לצופים, ושתמצאו בו את מקומכם. הודעתי הבוקר לחברי ועדת האיתור לתפקיד סמנכ"ל החדשות שאני מסירה את מועמדותי, הודיתי להם על האמון (נבחרתי לעלות לשלב הסופי).
 
לסיכום כתבה: "נעניתי לפניה של חדשות ערוץ 10, שם אתרכז בעשייה האהובה עליי, עבודה עיתונאית. אני כבר חשה צביטה בלב וגעגוע, המקום הזה היה לי בית אהוב ויקר. מאחלת לראויים שבכם המשך עשייה". 

אלון בן דור

גולן יוכפז