דניס לירי עשה אחלה קריירה מהזעם הרב שאצור בו. אחרי הכל, האישיות הבימתית האקסצנטרית שהוא מציג במופעי הסטנד־אפ שלו היא של גבר אמריקאי זועף ורוטן ממעמד הביניים, שכל מה שהוא רוצה זה שייתנו לו לעשן, לאכול בשר אדום ולשתות קפה שחור בשקט.
 
הזעם היה הבסיס ל"הצילו", דרמה קומית שבמרכזה ניצב כבאי אלכוהוליסט המתמודד עם רגשות אשם בעידן פוסט 11 בספטמבר, שזיכתה אותו בשתי מועמדויות לגלובוס הזהב ובשתיים לפרס האמי. ארבע שנים אחרי שירד השאלטר על "הצילו", חוזר לירי למרקע עם הסיטקום "סקס, סמים ורוקנרול", שמעזה לשאול שאלות נוקבות כמו: מדוע קים קרדשיאן או ליידי גאגא מפורסמות?
 
הסדרה שלירי יצר ומככב בה פרובוקטיבית ומתריסה. במרכזה עומד רוקר מזדקן בשם ג'וני רוק, שבסוף שנות ה־80 היה הסולן של להקה מבטיחה שהתפיידה רגע אחרי שהוציאה אלבום מופת, והותירה מאחוריה מוניטין של מסיבות הרס עצמי וצריכה מופרזת של קוקאין.
 

25 שנה אחרי שהלהקה התפרקה, הוא מקבל הזדמנות שנייה להחיות מחדש את הקריירה שלו, כשבתו ג'יג'י (אליזבת גיליס, "חופשה בהפרעה") מפציעה לפתע בחייו עם הצעה מפתה: איחוד מחדש של הלהקה. התנאי: שהיא תחליף אותו בשירה, ובתמורה הוא יכתוב את השירים וישמש כמנטור שלה. הבעיה: עליו להשלים עם פלאש (ג'ון קורבט, "חשיפה לצפון"), גיטריסט הלהקה, שנטש בזמנו את השורות כדי לשמש נגן של אמנים מהקליבר של ליידי גאגא.
 
אחרי קריירה קולנועית מפוארת, הכוללת מעל 40 סרטים, ביניהם "חטופים שכאלה", "צרות כפולות", דיבוב דמותו של דייגו הנמר ב"עידן הקרח" וקריירה טלוויזיונית, שבנוסף ל"הצילו", כוללת את "הג'וב" וסרט הטלוויזיה "ספירה חוזרת", חש לירי שהגיע הזמן לטפל בסצנת המוזיקה בכלל והדינמיקה של להקות רוק בפרט.
 
"להקות רוק הן משפחות גדולות ולא מתפקדות, במיוחד אחרי 25 שנה או יותר. הזמר הראשי והגיטריסט המוביל הם בדרך כלל האמא והאבא של הלהקה", הסביר לירי (57), שגם משמש כמפיק הראשי, התסריטאי וכותב הפסקול של הסדרה, ל"בוסטון הראלד" מה משך אותו לעשות אותה.
 
כמי שמיודד עם מוזיקאים רבים, ביניהם קית ריצ'רדס ומיק ג'אגר מהרולינג סטונס, ולמד עם מוזיקאים רבים באמרסון קולג' ליד בוסטון, לירי מציין שאחד הקווים המנחים של הסדרה הוא הרצון להראות את החסרונות של התהילה ולבחון את השפעותיה על דורות שונים.
 
"המוטיב המרכזי בעלילה הוא לקבל פרספקטיבה על מהי בעצם התהילה", סיפר לירי. "בתו רוצה להיות מפורסמת, אבל רצון בלבד לא גורם לך להיות מפורסם. ג'וני, שהיה כבר מפורסם, לא רוצה להיות שוב מפורסם. בסופו של דבר, הדבר הכי חשוב בחיים הוא המשפחה".
 
"סקס, סמים ורוקנרול" קצרה הצלחה מרשימה, ולירי עובד בימים אלה על כתיבת העונה השנייה שתעלה מתישהו ב־2016. במקביל הוא עובד בימים אלה על "עידן הקרח 5", ומודה שהוא מתקשה לעכל את הצלחת סדרת הסרטים המצוירת. "זה פשוט לא ייאמן. אני מניח שבאיזשהו שלב ייגמר לנו הקרח".
 
"סקס, סמים ורוקנרול". ימי שלישי, 22:30