הם היו לוחמים נועזים שהטילו אימה על אירופה כולה מסוף המאה ה־8 עד המאה ה־11, בזזו, שרפו, חיסלו את תושבי הכפרים והעיירות שנקרו בדרכם והפכו לסמל הברוטליות האנושית. אבל דבר אחד הוויקינגים לא השכילו לעשות: לתעד את עצמם. התוצאה: הם הונצחו אך ורק על ידי קורבנותיהם.



"ויקינגים", הדרמה ההיסטורית שעליה חתום זוכה האמי מייקל הירסט ("שושלת טיודור"), והוכתרה כסדרת הכבלים הנצפית ביותר בארצות הברית ב־2013, רוכבת על הצלחתן של סדרות תקופתיות כמו "משחקי הכס" ו"ספרטקוס", ומציגה לראשונה את יורדי הים הנורדים האכזרים מנקודת מבטם.



הסדרה, שצולמה באירלנד ובמרץ האחרון קיבלה אור ירוק לעונה רביעית, עוקבת אחר חייו של רגנר לודברוק (טראוויס פימל), השליט המיתולוגי האמיץ ואבי שושלת המלכים הוויקינגית, שבזכות חזונו המקורי כבש, בין השאר, את צרפת ואנגליה.



"הוא גדל בחווה ומאוד נהנה מעבודת האדמה, אבל זה היה קטן עליו. כיוון שרצה להגיע ליותר בחייו, ואוכלוסיית הוויקינגים עלתה על גדותיה וסבלה ממחסור באדמות ובמשאבים, הוא הבין שהדרך היחידה שעמו יוכל לשרוד היא הרחבת מרחבי המחיה לטריטוריות אחרות. הוא היה אמיץ מספיק לעזוב את חייו הנוחים ולצאת לחפש מקומות טובים יותר להתרחבות", הסביר פימל את מניעיו של לודברוק ל"טורונטו סאן".



אובססיית ההתפשטות ויצר ההרפתקנות של לודברוק דוחפים אותו להמרות את פיו של מנהיג השבט השמרן והמושחת הרלדסון (גבריאל ביירן), ובמקום להפליגכמתוכנן למזרח, הוא מפליג עם אנשיו למערב במטרה לכבוש ארצות עתירות זהב ואוצרות אחרים - מהלך נועז, ששינה את חוקי המשחק בהיסטוריה של בני עמו.



"בסדרה הזאת יש הכל מכל: הרפתקאות, אקשן, אלימות, תאוות בצע וסקס - נוסחה מנצחת מבחינת הקהל", אמר פימל, שחקן אוסטרלי בן 36 שקנה את עולמו בסדרה "טרזן", וכיכב, בין השאר, בסרטים "ריסון" ו"פורעי החוק".


"אני מאוד מקווה שהצופים ייהנו מהתוכנית ויבינו שהוויקינגים עשו את מה שעשו מתוך אמונה שזה הדבר הנכון לעשות, במציאות שבה הם היו נתונים. הם לא היו רק אנסים ובוזזים".



למרות המפלס הגואה של סצנות אלימות ומין שבהן הוא משתתף בסדרה הלא קלה לעיכול, מדגיש פימל כי מעולם לא הרגיש חוסר נוחות במהלך הצילומים. "הדבר היחיד שגרם לי לאי נוחות זה כמות השורות שנאלצתי ללמוד בעל פה. זה משהו שאני לא אוהב, אבל מה רע בלחבק בחורה ולהרביץ לאנשים? זה החלום הרטוב של כל בחור".



החלטת ערוץ ההיסטוריה האמריקאי לנצל את המומנטום שיצרה "משחקי הכס" ולהשתמש בסלוגן "הסערה מתקרבת" - הדומה להפליא לסלוגן של האחרונה, "החורף קרב ובא", גרמה לתרעומת לא מבוטלת בקרב מעריצי "הכס" ולבאזז תקשורתי. "הדבר היחיד שזהה בין שתי הסדרות הוא שהן מתרחשות בעבר הרחוק. זו אולי נראית, למראית עין, אותה תקופה, אבל התוכניות מאוד שונות במהותן. הסדרה שלנו מבוססת על ההיסטוריה. זוהי דרמה ששלובות בה הרבה עובדות היסטוריות".



"ויקינגים". כל פרקי העונה הראשונה. חינם ב־Xtra VOD