טיטי אלת החופים של הונדורס יושבת בין ערביים על חולות הזהב ומשקיפה אל האופק. היא בוכה על לכתו של אהובה רון אלוף שהלך מבלי שוב. "למה? למה הם עשו לך את זה?" כוכבי, שהוא אל בלי תיק בממשלת הצללים של טיטי, ניגש ומחבק אותה. "אל תדאגי. אנחנו ננקום בבוגדים שהעזו להדיח את רון אלוף". טיטי מוחה עוד דמעה וקובלת: מי הם בכלל שהם חושבים שמותר להם להדיח מישהו מאיתנו? רק לנו מותר להדיח, היא קובעת נחרצות. כוכבי מהנהן בראשו ושניהם מסתכלים על השקיעה.



אי אפשר לקבל את זה ביותר קיץ'? וכמה עוד אפשר להאכיל אותנו בלוקשים שהכול אמתי? אפילו הסרטים בערבית ששודרו בימי שישי בערב נראו אמתיים יותר מהריאליטי המפוקפק שמנסים למכור לנו. לפחות למדו את המתמודדים לא לדקלם את הטקסטים, כדי שיישמעו משכנעים. כל בר דעת שעיניו בראשו יכול היה לראות בהתערבות הבוטה של ההפקה, בפברוקים ובזיופים הצורמים של המתמודדים שהפכו לבובות על חוט בידי צוות רמאים מקצועי שמתיימר לעשות ריאליטי.



לא אחת דיברו על כך שמאוד בלט לאורך הפרקים למי רצתה ההפקה לעזור ואת מי היא הפלתה לרעה. ברור היה שהפייבוריטית של ההפקה היא לירון, שקיבלה שלוש פעמים את שרשרת החסינות ללא שום מאמץ מצידה? בפעם האחרונה, כאשר קיבלה את הכוח הכפול להעמיד להדחה פעמיים היה זה כבר היה לעג לאינטליגנציה של הצופים, ולכו תוכיחו שבקופסה השנייה אותה לא בחרה לירון, לא מתחבא פתק כוח כפול נוסף.



יתרה מזאת, ההפקה אפילו לא טרחה להסתיר את נטיותיה. ניתן לנחש מה התרחש מאחורי הקלעים של התוכנית, כאשר לירון כרתה ברית עם מושיק שמקורב לגיא זוארץ. עורכת ההפקה בטח טפטפה לה: כדאי לך להיות בברית עם מושיק. אתם תגנו אחד על השני ואנחנו נגן על שניכם. כבר כתבתי זאת, אך זה מתבקש להדגיש: נדמה שהעונה הזו של הישרדות היא פרק ההמשך של הדרמה האמריקאית unreal, סוג של פרודיה עצובה על תוכניות ריאליטי שהקשר בינן ובין המציאות מקרי בהחלט ומופקות על ידי אנשי מקצוע שמשתמשים במשתתפי התוכנית כחומר ביד היוצר.



מה הפלא שגיבורינו על האי מרגישים שהם מנוצלים אך לא מעזים לפצות פיהם. אולי הדבר האמיתי ביותר על האי הוא אחד הקופים החמודים שנתלים על העצים. הוא מקשיב לאלה שפלשו לטריטוריה שלו, מידי פעם מגרד את פדחתו כי הוא נבוך, בעיקר כאשר רון שובל מראה יותר ויותר סימנים של תסביך נחיתות מתקדם. לפעמים הוא מתפוצץ מצחוק על טיפשותם של השוהים. הקטע שבו טילטיל הגיש ראשו לרון שובל כדי שיכה אותו בראשו עם נבוט, בטח קרע את הקוף מצחוק.


רון שובל - הודח וטוב שכך


רון שובל הודח וטוב שכך. לאחרונה הוא איבד את זה לגמרי. לא אתפלא אם גם כאן התערבה ההפקה ושכנעה אנשים להדיחו, כי מאז שהוא שבר צלעות - אין יותר עניין בו. שובל, עצבני ולא "רואה אף אחד ממטר" עוזב את האי ואת השבט שלו שמלאה בשנאה תהומית לשבט השני (למרות שטיטי הביאה שלום עולמי). כנראה שעוד מעט הם ישנאו (על פי פקודה מלמעלה כמובן) את חברי הקבוצה שלהם כשיעמידו להדחה אחד את השני - אז אולי יגיע הסוף של ההצגה הכי גרועה בעיר.