שנה וחצי עברה מאז צ'לסי הנדלר, אחת הקומיקאיות המושחזות של ימינו, סגרה את השאלטר על תוכנית הלייט נייט שלה בערוץ E! (הלייט נייט היחיד שהיה בהנחיית אישה), עם הבטחה מעורפלת לחזור למסך בנטפליקס, והנה עכשיו הרגע הזה מגיע: בשבת הקרובה תעלה ברשת סדרת הדוקו החדשה שלה – Chelsea Does. הסדרה מחולקת לארבעה פרקים, ובכל אחד מהם הנדלר בוחנת נושא נפיץ אחר: נישואים, גזענות, סמים ועמק הסיליקון. באחד הפרקים אגב אפשר לראות גם קטעים מהביקור שלה בישראל, לפני שנה בדיוק.

כמו שאפשר לצפות ממנה, הנדלר לקחה כל נושא עד הסוף, כולל התנסות בסם הפסיכדלי איוואסקה. "ברגע שעזבתי את העבודה הקודמת שלי, רציתי לקחת שנה חופש, להוריד את הפרצוף שלי מהמסך לכמה זמן", סיפרה הנדלר ל"ניו יורק פוסט". "רציתי לעשות משהו אחר לגמרי בנטפליקס, בלי לנסות להפוך את עצמי לברברה וולטרס ולעשות מעצמי אידיוטית מוחלטת. חשבתי שאבחר ארבעה נושאים שמעניינים אותי בשביל הסדרה הדוקומנטרית. עמק הסיליקון היה מושלם כי טכנולוגיה היא חידה בשבילי, אני אפילו לא יודעת ללחוץ 'פאוז' בטלוויזיה, ורציתי לבחון בעצמי אם הטכנולוגיה עוזרת לנו או פוגעת בנו".
 
גם בנוגע לבחירת הנושאים האחרים יש לה הסברים מנומקים: “אני אוהבת סמים, אז חשבתי שזה יהיה בול לסדרה. עישנתי סמים עם וילי נלסון והתמסטלנו, הבאנו שף שהכניס מריחואנה לכל מנה. אני חושבת שהייתי מסטולה במשך יומיים”. ולגבי נושא הנישואים אמרה: “תמיד הייתי מרותקת מהקונספט הזה של נישואים, שפשוט זועק ‘מסחריות'. כל מה שקשור לזה תמיד קצת הגעיל אותי, מעבר למחויבות עצמה. לא ציפיתי שהפרק הזה יהפוך להיות כל כך אישי בשבילי, ובסוף זה מה שיצא”.
 
ושלא תחשבו שכאן מסתיים החוזה שלה עם נטפליקס: בקרוב היא תשוב גם עם טוק שואו חדש. “אני רוצה לעשות תוכנית קצבית, מגניבה ואינפורמטיבית, גרסה של ‘60 דקות' ו־ Real Sports with Bryant Gumbel. אני רוצה לתת ערך מוסף לצופים ולעצמי, אבל בלי חיקויים או מתיחות. זו לא תהיה תוכנית עם וייב של SNL, רק אני ליד ההגה, מספקת לאנשים חדשות. לא יהיה לי שולחן, להקה ושני אורחים בכל ערב – יש כבר יותר מדי תוכניות כאלה, זה גורם לראש שלי לדמם”. 

הכניסו לקצב


יש היום כל כך הרבה פלטפורמות לצפייה בטלוויזיה וכל כך הרבה אופנים של צפייה (בינג' או פרק אחד לשבוע, למשל), שרשתות הטלוויזיה חייבות לשמור את האצבע על הדופק ולייצר בקהל הפוטנציאלי שלהן סקרנות ועניין. אז כשהחליטו ברשת TBS להעלות את הסיטקום החדש שלהם – Angie Tribeca, הם הבינו שלא מספיקה העובדה שיוצרי הסדרה הזאת הם סטיב קארל ואשתו ננסי, ושהכוכבת הראשית היא ראשידה ג'ונס המעולה – לרגל העלייה לאוויר הושק שם מרתון בן 25 שעות, שבמסגרתו שודרו כל עשרת פרקי הסדרה בלופ, חמש פעמים ברצף. הרעיון הזה נועד לגייס את הצופים ולאתגר אותם להתמסר לסדרה למשך יממה שלמה. הסדרה היא למעשה פרודיה על סדרות השוטרים למיניהן ועשרות בלוגרים ואושיות רשת לקחו על עצמם את האתגר, כשרק מעט מהם באמת שרדו את העסק – אבל הניסוי הצליח, הסדרה זכתה לביקורות טובות וכבר חודשה לעונה נוספת. כנראה ככה עושים את זה. 

מזל תאומים


כל כוכב קולנוע שיודע מה טוב בשבילו כבר עשה את המעבר לטלוויזיה, והשם הלוהט הבא על המסך הקטן הוא ג'יימס פרנקו. הדרמה The Deuce, שנכתבה על ידי יוצר “הסמויה” דיוויד סימון, מוגדרת כ”דרמת פורנו” ועוקבת אחר הלגליזציה של תעשיית הפורנו בשנות ה־70 וה־80 בארצות הברית, לצד התפרצות מגפת ה־HIV ועליית השימוש בקוקאין. הסדרה נמכרה לרשת HBO, ויככבו בה פרנקו ומגי ג'ילנהול (שכבר התנסתה על המסך הקטן ב”האישה המכובדת”). ההשראה לסדרה נלקחה מסיפור אמיתי על שני תאומים ששלטו בתעשייה ביד רמה – וינסנט ופרנקי מרטינו. פרנקו יגלם את שניהם, וג'ילנהול תגלם נערת ליווי שנשאבת לתעשיית הפורנו. עוד לא ידוע מתי הסדרה תעלה לשידור. 

ג'יימס פרנקו. צילום מסך
ג'יימס פרנקו. צילום מסך