אחרי הכישלון המוחץ שנחל הסרט השני "תיקים באפלה: רוצים להאמין", נראה היה שהשאלטר הורד סופית על אימפריית "תיקים באפלה". אולם הקאמבק המוצלח שעשתה "24" ב־2014, ארבע שנים אחרי פרידתה מהמרקע, גרם לדיוויד דוכובני להאמין שהמעריצים עדיין ישמרו אמונים לסדרה המיתולוגית כ־14 שנה אחרי פרידתה מהמסך הקטן.



"יש לנו קהל מעריצים נאמן ברחבי העולם, והסדרה שלנו שונה בהווייתה מ'24'. לקחנו אומנם חופשה ארוכה, אבל המיתולוגיה של התוכנית נותרה בעינה", הסביר דוכובני ל"מיאמי הראלד" את הסיבה לשובה למרקע של מי שבמשך תשע עונות  זכתה ב־16 פרסי אמי וחמישה פרסי גלובוס הזהב, ונחשבת לאחת מסדרות המד"ב המצליחות ביותר בהיסטוריה.



דוכובני (55), שמשחק את סוכן ה־FBI פוקס מאלדר המתחקה אחר תופעות על טבעיות עם הפרטנרית שלו דיינה סקאלי (ג'יליאן אנדרסון), מציין שהשינויים שהתחוללו בהרגלי הצפייה שלנו דווקא עודדו אותו ללכת על העונה החדשה, שמסתכמת בשישה פרקים בלבד.



"כשעזבתי את הסדרה, חשבתי שנהפוך לפרנצ'ייז (זכיינית) קולנועי, אבל אחרי הסרט השני, נראה היה שהתיאבון של הקהל ירד", הוא אמר. "חשבתי ש'תיקים באפלה' מתה. ואז הטלוויזיה המציאה את עצמה מחדש. הבנתי שלא אעשה יותר 22 פרקים בעונה. כשרשת פוקס הציעה לנו לעשות עונה חדשה מקוצרת, חשבתי שזה רעיון נהדר. יוצר הסדרה, כריס קרטר, ג'יליאן אנדרסון ואני הסתכלנו אחד על השני ואמרנו: זה עדיף על עוד סרט. מה גם שלוח


הזמנים שלנו לא אפשר לנו לעשות יותר פרקים בכל מקרה".



העונה החדשה, שעולה היום (ראשון) בארצות הברית, נפתחת בהווה ונראה שמאלדר וסקאלי עברו כברת דרך ארוכה מאז נפרדו מהמרקע ב־2002. יוצרי הסדרה ניסו להקיף את עלילת "תיקים באפלה: התחיה" בחומה בצורה, והבטיחו לצופים חוויה מסעירה ומרתקת במיוחד. הסוכנים האייקונים נאלצים לשתף פעולה מחדש בעקבות היעלמותה המסתורית של אישה שנחטפה בעבר על ידי חוצנים, ובוודאי תשמחו לדעת שעמם שבים גם מיטש פילגי בתפקיד וולטר סקינר וויליאם בי. דייויס.



"הנישואים של מאלדר נכשלו והוא מתגורר לבדו באמצע שומקום", סיפר דוכובני. "רואים שהוא לא טורח להתגלח וללכת לעבודה, כך שהחיים שלו על הפנים. סקאלי במצב הרבה יותר טוב. היא עצמאית וניכר שהיא עשתה החלטות חשובות שגורמות לה לחוש מאושרת. יחד עם זה משהו חסר בחייה והחזרה לעבודה עם מאלדר גורמת לה לחוש שהמחסור הזה נעלם כלא היה".



בעוד שהשנים שחלפו הקשו על מאלדר וסקאלי, הכימיה על המסך בין שני הכוכבים לא נפגעה כלל, ונותרה אחד המפתחות המרכזיים להצלחת התוכנית. אף על פי שמאחורי הקלעים נפוצו סיפורים על מערכת יחסים קרירה עד עוינת בין השניים, מבהיר דוכובני: "הזמן הרב שג'יליאן ואני בילינו במהלך הצילומים אפשר לנו ליצור יחסי עבודה מאוד אינטואיטיבים וייחודים. לקח לנו זמן קצר יחסית להיכנס מחדש לדמויות, ולהערכתי הצופים לא יחושו כלל בפסק זמן הארוך שלקחנו מהן".



"תיקים באפלה: התחיה", 25.1, שני, yes ACTION, ובחינם ב־yes VOD