"מנותקים" הוא סרט דוקומנטרי חדש בן שני חלקים, שבודק כיצד השפיעה תוכנית ההתנתקות מרצועת עזה על ישראל, ועוסק באירועים שקדמו להחלטה לפינוי התושבים וההשלכות על ישראל ביום שאחרי.



בסרט שולבו תיעודים בלעדיים אשר צילמו המפונים עצמם, לצד עדויותיהם של המפונים והמפקדים כיום, 11 שנים אחרי. בחלקו הראשון של הסרט, שישודר מחר (רביעי) בשעה 21:00 בערוץ 20, חוזר העיתונאי קלמן ליבסקינד לאירועים אשר ליוו את ההחלטה ומנסה להבין, דרך המעורבים בתהליך, כיצד שינתה ההתנתקות את החברה הישראלית, מבחינה מדינית, חברתית, פוליטית, ביטחונית וכלכלית. החלק השני מכיל את חומרי הצילום הנדירים ואת העדויות של מי שלקח חלק בהוצאה לפועל של ההתנתקות. כמו כן, חושף הסרט כיצד הפך בשנים האחרונות גוש קטיף למחנה אימונים של החמאס. 



טריילר לסדרה מנותקים

"צל של אמת": הסדרה שמבטיחה לשנות את כל מה שחשבתם על רצח תאיר ראדה ז"ל


בין המרואיינים בסרט: מפקד המבצע אלוף גרשון הכהן, ניצב אורי בר לב, מפכ"ל המשטרה לשעבר משה קראדי, עו"ד דב וייסגלס, פנחס ולרשטיין, עמוס ידלין, גיורא איילנד, עמרם מצנע, צבי יחזקאלי, סלימאן א-שאפעי, עו"ד אליעד שרגא יו"ר התנועה לאיכות השלטון, ניצב משה מזרחי, יוסי שריד ז"ל, דני יתום והרב שמואל אליהו. 



את הסרט הפיקה גלית בורק, וביימו וערכו טל ברקאי, יריב הורוביץ ומשה כץ. הוא ישודר במסגרת סדרת המשדרים המיוחדים של ערוץ 20 "סיפורה של מדינה" ואת שני חלקיו ילווה פאנל מקדים בהגשת אברי גלעד ובו ישתתפו אישי ציבור, חברי כנסת, פרשנים ועיתונאים.