ה"אח הגדול" בהגדרה הטלוויזיונית נחשבת תכנית בידור. לא בידור ולא נעליים. בכלל לא מצחיק לשים אנשים בהסגר לימים ארוכים ולמתוח להם את העצבים עד שהם יוצאים מדעתם. זאת תכנית קשה ורעה, עם אמות מוסר מקולקלות, בגלל מניפולציות של הפקה שמציגה רק חצאי אמיתות, על פי גחמותיה ונטיות הלב שלה לתמוך בדייר, שאותו היא מכתירה כמנצח עוד מתחילת התכנית. 
אנשים מסמסים בהמוניהם לדייר החביב עליהם במשך עונה שלמה והשקלים שהם משקיעים בטראש הטלוויזיוני הזה נערמים על שולחן ההפקה שחוככת ידיה בהנאה למראה כל ההון הזה. במקום לכבד את בחירת הצופים שמעשירים את כיסיהם, עסוקה ההפקה בעריכה מגמתית כדי לסלול לפייבוריט שלה את הדרך לניצחון. ואיך היא עושה זאת? למשל, מסתירה אלימות מילולית של דייר כזה או אחר שנמנה על חביביה, ומבליטה אלימות של מישהו אחר, כדי להצדיק את זכייתו של המועמד שלה.  
כשאני אומרת הפקה, אני מתכוונת בעיקר למי שעומד בראשה, יורם זק. האח הגדול והשיטות הקיקיוניות שלו להפיק את מירב התועלת הכספית והפרסומית מהמיץ של הזבל הזה. עוד לא היה דייר שהכניס כל כך הרבה אסמסים כמו שי חי. צבא של אנשים בחוץ עמד מאחוריו וההפקה נהנתה מהתמיכה הגורפת הזאת, טיפחה את שי חי ובנתה סביבו את כל העונה. הוא מצידו, סיפק את הסחורה ואת הפרובוקציות. אולם שי חי בחושיו החדים סופסוף קלט שהוא רק מנוצל וממילא האח הגדול לא סימן אותו לניצחון. עוד לפני האירוע שהתרחש אתמול שבגללו הוא החליט לעזוב את הבית, הוא אמר לתני בבוקר: אני רוצה לעזוב. את לא מבינה שזאת לא העונה שלנו? זאת העונה שלהם? (אור ושות'). ממילא אני לא אנצח (במילים אחרות, מישהו שם בקונטרול לא מעוניין בזה), אז מה זה משנה אם אעזוב עכשיו או בסוף?

איציק כרסנטי. צילום: יח"צ

ולמה הוא הרגיש כך? כי יורם זק, לא הפסיק את ההסתה בתוך הבית נגד שי חי. הוא לא הפסיק את האלימות המילולית שירדה נמוך יותר מים המלח. כמו לאחל לשי חי שידליקו לו נר נשמה כשם ששי מיקה הדליקה לאביה ז"ל. או שייחרב עליו ביתו וינקרו את שתי עיניו. עוד ועוד התבטאויות אלימות ואכזריות נגד שי חי, שיורם זק טרח להסתיר שמא יבולע לבחירת ליבו ותומכיה בתוך הבית. 
מה הפלא, שבתנאים כאלה, סיר הלחץ התפוצץ והאחריות כולה מוטלת על כתפיו של מי שמצטייר בעיני הדיירים כאח הגדול ה"טוב והמיטיב" והמושיע הלאומי. אליו הם רצים ברוב תמימותם לשטוח את מועקותיהם, בשעה שהוא עושה מהמועקות האלה ניצול ציני וחושף אותן בפני הציבור. יורם זק יכול היה למנוע את עזיבתן של שלוש הדמויות הדומיננטיות, אילו היה לפחות מטיל עליהן משימה שמאחדת ולא מפלגת. הוא לא ניסה למצוא פתרון לאווירה הקשה בבית, ואולי אף היה מעוניין בה. עזיבתם של השלושה היא באחריותו בלבד.  
הרי יורם זק וחבר מרעיו ביחד עם הפסיכולוג או הפסיכולוגית הצמודה, ליהקו אדם שמראש ידעו שהוא לא מן המבליגים ונתנו לתרנגולות האחרות למרוט את נוצותיו עד שהחליט שהוא לא ימשיך להטיל להם ביצי זהב, בעט בדלת הלול והשתחרר לחופשי.   
כמובן שברגע ששלוש דמויות כמו שי חי, תניה ואיציק עזבו את התוכנית, אפשר להכריז על העונה הזאת ככישלון חרוץ ובזיון קולוסאלי. מי שימשיך לצפות בה, אם יהיו כאלה, יעשה זאת מכוח האינרציה בלבד ובחוסר הנאה ועניין מובהקים. שלא לדבר ש"קשת" תמצא את עצמה על שוקת שבורה כי הקהל האדיר שסימס לשי חי, יפסיק לשמן את מכונת הכסף שלה.  
יגידו הציניקנים: מה את רוצה? זאת טלוויזיה מצוינת. קללות, חרמות, מריבות, כמעט מכות, יציאות דרמטיות מהבית באמצע העונה, אמבולנסים ומשטרות, והרייטינג מרקיע שחקים, מה רע?
אז נכון. רייטינג בשחקים, אך הוא השאיר אחריו עוד כמה נפשות פצועות עם נזק בלתי הפיך, שהרייטינג האישי שלהם על הקרשים. לא תודה!