אם למישהו עוד היה ספק אם היה חרם על שי חי, הפרק של אתמול המחיש זאת בצורה שלא משתמעת לשתי פנים.

ארז טל ניסה בכל כוחו לסחוט הודאה משי חי כי המעשה שהוא עשה למיצג של אור הוא אקט של אלימות, ושזה לא חינוכי בשביל הנוער שצופה. אז אם זה לא חינוכי, למה לעזאזל שידרתם את הקטע הזה בפריים טיים? כאילו, כמה אפשר ללעוג לאינטליגנציה של הצופים?

הוא אלים? אז למה שידרתם? צילום מסך
הוא אלים? אז למה שידרתם? צילום מסך

האם להחביא ממישהו אוכל, או לאיים שכאשר הוא ייצא מהבית הוא יחוסל בטלפון אחד שיעשו למישהו ביפו או בת ים, או לאיים שישרפו אותו חיים ולאחל לו שיאכל אוכל עם אקונומיקה, או שלבתו הקטנה יכינו עוגה ליום ההולדת עם נפט, זאת לא אלימות שהנוער לא צריך לשמוע?

לא ראיתי שהאח הגדול הזהיר מישהו מהם. היה פה קרנבל אלימות מילולית כנגד אדם אחד ובאופן מפתיע רק הוא הוזהר. אולי כדי להרגיז את אלפי האוהדים שלו ואז הם יסמסו לו כמו משוגעים.

ודודו עוד מעז לפנות למצלמות ולהגיד לנו: אני מאוד מקווה שאנחנו (ששת המופלאים), משמשים לכם מודל לחיקוי. בטח. אנחנו תמיד משאירים שקשוקה לכלב אחרי שאנחנו יורקים ודורכים עליו, וביום ממש רע, אנחנו שופכים עליו את השקשוקה. גם למדנו לדבר בשפה של דודו: חרחרחרחר....

אור עוד מעיזה ללכלך?

מי שהוביל את החרם הם אור ועמרי, כאשר ההבדל בין שניהם הוא שאור הייתה מונעת מרגש נקם ועמרי מקנאה. הקנאה של עמרי כל כך העבירה אותו על דעתו שהוא צרח על תני בנוכחות שי חי. שי חי קם עליו ואיים לשבור לו את הפרצוף. עמרי בתגובה ברח לחדר האח. באיזה חוצפה עמרי ניסה בכלל להיכנס בין שניהם? או באיזו חוצפה מעזה אור להשפיע על תני שתתרחק משי חי כי הוא רק מזיק לה? פתאום היא הפכה לשדכנית הלנה שיודעת מה טוב לתני ומה לא? היש דוגמא טובה יותר לחרם, מאשר לנסות לקרב את בת הזוג, על מנת לנדות את בן הזוג?

ממש אוהבת אדם. אור. צילום מסך
ממש אוהבת אדם. אור. צילום מסך

היא עוד מעזה להגיד ששי חי הומופוב ושונא אדם. ואיזה מין אוהבת אדם היא, אם היא קוראת לשי חי אוטיסט? האם כך היא משמשת דוגמה לנוער שארז טל כל כך דואג לחינוכו? מה עשו לה האוטיסטים שהיא משתמשת בלקות שלהם כמילת גנאי? יש הרבה ילדים אוטיסטים והם מקסימים וטהורים וחלקם מוכשרים על סף הגאונות.


שי חי הרס לאור את התאוריה 

גם מי שמתיימרת להיות שוחרת צדק ושוויון חברתי, לא צריכה להיות מונעת משנאה ורגשות נקם, אלא מחמלה ויכולת לסלוח. הרי כששי חי עוד בתחילת העונה ביקש להתנצל בפני כולם על התנהגותו, אור הייתה היחידה שלא הסכימה להקשיב לו והסתלקה (תראו, אני על המפה, תודה לך שי חי), מודל של התנהגות שהיא אימצה לאורך כל העונה כאשר גרורותיה הנמושות מחקות אותה.

מי שמעמידה פנים שהיא אדם ישר והגון, לא תסלף עובדות ותספר שקרים, כמו זה שבגלל שי חי פלורי עזבה, כאשר בעצם הייתה זו אור שהציעה לה לעזוב.

האירוניה בכל הסיפור היא שאור ועמרי (שבינינו, הוא לא שפיץ גדול), טענו כל הזמן ששי חי יעשה הכול בשביל לקבל את הדירה, ובסוף הוא זה שעזב רגע לפני הגמר. נראה לי שאור לא בכתה בגלל הקרטון, כמו בגלל ששי חי הרס לה את התאוריה.

לפחות למישהו אחד הייתה חוויה מכוננת בבית האח. קרלוס גילה שהוא יכול להיות שייקספיר ולכתוב מחזות לברודווי, ולמען האמנות מותר לו גם להשתגע קצת (רק לבני ציפר מותר?) ולהעיף קליפות שום לאוויר, או לדבר עם מירי רגב "שרת החינוך", פתאום סתם כך באמצע השואו.

אשר לארז טל וקורין שממשיכים לפזז זחוחים על הבמה, לא יואילו לכם כל ההעמדות הפנים כאילו עסקים כרגיל. העונה הזאת שרופה. שי חי בעט בפרצוף של הפורמט שלכם כי לא היה מוכן יותר שתשחקו ברגשות שלו. בנוסף לכך, הפער בסקרים בינו ושאר המתמודדים לאורך כל העונה היה כל כך עצום, שזו תהיה העונה הראשונה שהמנצח בגמר יוכתר כברירת מחדל, ולא משנה כמה קונפטי תשפכו לו על הראש.