נתחיל בסוף: קסניה טרנטול הודחה אמש (שבת) מבית האח הגדול כמה ימים לפני הגמר. מסתבר שהביקורת של קרלוס על אופייה האנמי והשתקן עשתה את שלו ואחרי ביקורו הדרמטי, היא אמרה בחדר האח שהיא באמת פראיירית שהיא אף פעם לא מדברת כי היא חוששת שתעליב אנשים. האח הגדול הרגיע אותה שזה סוד קסמה, אבל הקהל בחוץ החליט שסודות וקסמים כאלה משעממים אותו, ולא הצביע עבורה. דווקא אתמול הרגשתי איזושהי סימפטיה כלפיה, ממש לשנייה, כאשר בסרטון שתמר הראתה לה, רואים את קסניה אומרת לדודו שלכולם היה חלק במה שקרה לשי חי. בעצם היא רמזה שהיה שם חרם.



קרלוס הטיח בה דברים קשים אך היא לא הגיבה. אין ספק שהבחורה יודעת להקשיב, כפי שאמרה עליה אילנה, שזו מעלה יפה ואצילית. אך היכן הייתה אצילותה במשך כל העונה כאשר שמעה את חבריה מקללים את שי חי ולא קמה וצעקה: די! במילה אחת קטנה, יכלה לקנות את עולמה, אך היא העדיפה להיות לא יותר מאשר קישוט יפה ודומם. חוץ מאותה פעם שהיא חיטטה בבגדיו של שי חי כשהוא לא היה בסביבה, בשביל לבדוק אם אמנם הוא לובש ורס'צה. למזלה, עומרי סידר לשניהם רומן קטן וחסר משמעות שרק בזכותו היא כמעט הגיעה עד הגמר. זה נראה בערך כך: 



קסניה: כמה אתה אוהב אותי מ-1 עד 10?


עומרי (במבט חלול): 9.99.


קסניה: למה לא 15?


עומרי (במבט חלול יותר): תגידי שאת רוצה 15, אז אני אגיד 15.


קסניה: אז כמה אתה אוהב אותי?


עומרי: מכמה עד כמה?



הטוויסט של קרלוס

קרלוס הכניס את הטוויסט שלו לעלילה וקלע בול בכל מה שאמר, גם אם זה היה גרנדיוזי, פומפוזי וחוצפני. לפחות הוא הוציא משלוותם את ההזויים האלה שחיים בגן עדן של שוטים וחושבים שהם העם המובחר. כאמור, הפגישה של קסניה עם קרלוס רק עשתה לה טוב. אחרי שאמר לה שכל העונה היא הייתה "טפט", פתאום נפתחו לה הצ'אקרות והיא נשאה נאום קטן לאומה על כמה שהמובחרים שנשארו בבית היו אמיצים, כי שרדו את תלאות הזמן והגיעו עד הלום. בסוף היא חתמה עם המשפט שאפילו בודהא לא חשב עליו: "אנחנו אחראים על האושר שלנו". 



ארז פנה לצופים וביקש שנלמד היטיב את דברי החוכמה האלה וניישם אותם. טוב ארז, נתחיל ממחר, ביחד עם הדיאטה. עד שאיישם את האחריות על האושר שלי, אתחיל לגלות אחריות על השעמום הנורא ולהפעיל את חוש הבילוש שלי. בטור האחרון שלי כתבתי שסביר להניח שהקטע עם קרלוס יעבור עריכה, ולא נראה את כל האלימות שעליה הוא סיפר אחרי שברח מבית הבלהות. ואמנם צדקתי והייתה עריכה מצוינת שהראתה שכמעט הייתה אלימות, ושאם קסניה ושי מיקה לא היו תופסות את עומרי, ייתכן שקרלוס היה חוטף ראסיה ישר לבלורית. הרי בערוץ 26 הם ישבו בחצר לאחר מכן וברק הזכיר את המילה "נגיחה", שהייתה או לא הייתה. 



אממה? התיק של קרלוס, שעד לאותו הרגע ששלושת הגברברים התפרצו לחדר, היה מונח קרוב לשולחן ונשען עליו, היה זרוק על הרצפה רחוק ממנו, אחרי שהם עזבו את החדר. משמע, אולי באמת מישהו בעט בו, כפי שסיפר קרלוס. אז בעצם ניסו להציג את קרלוס כשקרן. אתם ליהקתם את האיש, ניצלתם אותו, הזמנתם אותו לעשות את הקטע שלו, וגם אם הקצין ולקח אותו רחוק מדי לטעמכם, כך אתם גומלים לו? בהוקעה ציבורית? העיקר שבסוף כולם ישבו לארוחת שישי באווירת שאנטי באנטי ואכלו מהמאכלים של אימא. מזל שדודו לא ידע איך אימא של ברק תיארה אותו בתיאורים גרפיים שנודף מהם ריח רע, כי זה באמת יכול היה לקלקל לו את התיאבון. 


צו 8 לתמר

מה לעזאזל עבר לאח הגדול בראש שהוא שלח צו 8 לתמר והקדיש לה פרק שלם? למה אני צריכה לשמוע אותה אומרת לכל אחד ואחד כמה הוא מיוחד, מהמם ונסיך? ארז ניסה להסביר שהאח הגדול הביא את תמר כדי לעודד את החבורה המסכנה, אחרי שחטפו על הראש מקרלוס. פ'סדר. למה שלא תודו שהאח מותש מכול הטירוף והחליט להעביר את הפיקוד לידי תמר ולתפוס קצת חרופ? או שפשוט לא היה לו מה להראות אז הוא ייבש אותנו במשך שעה שלמה עם תמר הגננת.  



עומרי קפץ על ההזדמנות ועל זמן המסך והתחיל לשפוך קלישאות בסגנון 'הכינו את הממחטות': "את יודעת שאף פעם לא אמרתי לאח שלי שאני אוהב אותו ורק באח הגדול הבנתי שאני צריך להגיד לו?" שוקינג! איזה מזל שיש את האח הגדול, אחרת יכולנו לחיות חיים שלמים מבלי בכלל לדעת שיש לנו משפחה שאנחנו אמורים לאהוב. בקיצור, נשברו כל שיאי השעמום האפשרי. 



רביעיית הגמר. צילום: רונן אקרמן