העונה של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" הסתיימה בניצחונה המפתיע של שי מיקה יפרח, שהייתה רחוקה מלהיות הדיירת הבולטת בבית "האח הגדול". מאירוע הגמר ששודר אמש (רביעי) נעדרו המתמודדים הבולטים של העונה, שי חי, אור סיונוב ואיציק כרסנטי. דנה ספקטור ורן שריג, שליוו את העונה מתחילתה, שוחחו ב"רדיו ללא הפסקה" עם הבלוגר עומרי חיון, שאמר: "זו העונה הכי לא ברורה של 'האח הגדול'. מצד אחד היו בעונה הזו שיאים ודרמות, מצד שני החודש האחרון היה מיותר. היו צריכים לסיים את זה לפני חודש כשהעונה התפוצצה. אבל יש כסף שצריך לדאוג לו ומפרסמים שסגרו איתם חוזים אז חייבים להמשיך את ההצגה".



האם המשתתפים אינם מחויבים לכך בחוזה? 
"כל העונה הזו לא הייתה בחוזה, הייתה עונה לא הוגנת. מהרגע הראשון שודר רק מתמודד אחד, במשך חודשיים. שי חי הוא כמעט היחידי ששודר. אני חושב שהם חשים, רוב המתמודדים...כמו גילי כהן, שיצא נגד ההפקה מיד אחרי שיצא מהבית. זו עונה שבה כל הגבולות בעצם נחצו". בהמשך הוסיף: "הם לא מפחדים מ'קשת'".

"אני חושב ש'קשת' מאוד נהנים מה'באזז', מהכן בעד והכן נגד. הם הבינו שכאילו בואו נפסיק להילחם. בתחילת העונה הם הדליפו ל'פינס' ("ערב טוב עם גיא פינס") שמות של מתמודדים שנכנסים, כאילו, הם רצו לרענן את הדבר הזה", אמר חיון. על שי מיקה שזכתה בעונה הוסיף: "היא יכולה להשתתף בעונה הבאה של 'האמת על תאיר ראדה' בערוץ 8. זה כמו איתי של העונה הראשונה, שהגיע לגמר ולא שודר לאורך כל העונה. אם אתה לא אומר כלום אתה לא ניזוק ואז אתה הופך לאהוב, כי אומרים שהוא טוב, הוא לא עשה כלום.


על פי פרסומים בתקשורת פורמט "האח הגדול" צפוי לעבור מזכיינית ערוץ 2 "קשת" לזכיינית המתחרה "רשת"
"פעם 'קשת' היו מתייחסים לתוכנית הזו כתוכנית הדגל, בעצם הם משחיתים את הדגל הזה. אם זה מתמודדים שיוצאים מהבית, ויוצאים נגדם, ואם זאת אלימות. אלימות, אלימות, כל מה ששמעתם העונה הזאת זה אלימות ואלימות. המטרה היא להרגיש שזהו, נגמר הסוס. אני בטוח שזה מכוון".

המטרה הייתה להמאיס את "האח הגדול" בישראל?
"זה לא היה ככה בעבר", הדגיש חיון, "סיקרתי את כל העונות הקודמות ויש חוקים לתוכנית, הרי זו המטרה, בואו נצא מהמציאות ונשדר חוקים של ריאליטי ונעמוד בהם, ומי שלא יעמוד בהם יוצא. לא היו חוקים בעונה הזו. היה מתמודד שנכנס לבית, עזב, ואמר להם מי באיזה מקום. זה מוזר, זה לא אמור לקרות". חיון הזכיר שבעונה הראשונה יוסי ועינב בובליל הועמדו להדחה על ניסיון לתאם ביניהם הדחות, ובעונה הזו "כולם מעמידים להדחה". "בעולם מי שמשדר את התוכנית הזו רוצה לשמור על הפורמט באיזשהו ממד מסוים".

שריג טען ששי חי היה הגיבור היחיד של העונה, שאיתו יכול היה לעבוד העורך הראשי של "האח הגדול", יורם זק, וחיון הגיב: "היה עם אור (סיונוב) איזשהו שיח, 'נאום המכשפות' וכאלה, היה לו בשר, אבל זה יצא משליטה". למרות זאת הוסיף: "כנראה שנראה עונה חדשה ממש בקרוב. אולי אפילו 'אול-סטאר', עם כל הכוכבים מכל העונות. כי זו העונה האחרונה של 'קשת'".