עליית התוכנית "בייק אוף" אל מסכי הטלוויזיה לוותה בגל של לעג ברשתות החברתיות לשופטת התוכנית, כוהנת האפייה קרין גורן, על עודף המשקל שלה. הקולגה שלה לצוות השופטים, השף רן שמואלי, שוחח בנושא עם דנה ספקטור ורן שריג, ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "כל המדיה מלאה בטוקבקיסטים, אבל קרין לא נפגעה מזה", אמר, "אני לא יודע אם היא לא נפגעה מזה בכלל, כי זה לא נעים, אבל קרין לא נפגעה מזה, היא מאוד שלמה עם עצמה, היא בן אדם מדהים, אחד האנשים עם הכי שמחת חיים, הכי שלמים עם ההחלטות בחיים, עם הדרך, עם איך שהיא נראית, והיא סקסית בעיני בצורה בלתי רגילה. בעיניי אופי ואינטליגנציה של בן אדם הרבה יותר מדליקים מהמידות ה'נכונות'. רוב הגברים, כשהם בוחרים בת זוג לחיים, אומרים ש'זה לא היה החלום הרטוב שלי, אבל זו בת הזוג שלי לחיים'. כי בסוף אתה מגיע למסקנה שהמראה אולי מקסים, אבל הוא לא נמשך לנצח".



"נבחרנו לתוכנית הזו לא בגלל משקלנו, אלא בגלל משקלנו המקצועי ואולי קצת צ'ארם ויכולת טלוויזיונית שיש לנו", הדגיש שמואלי. "קרין בפירוש יושבת על הקטגוריה זאת בצורה מאוד מכובדת. פתאום הסיפור זה היא, אבל יש גם עוגות ויש גם התרחשות, קרין והמשקל שלה הם לא האישיו. אותי מה שהטריד זה האלימות שזה גרר אחריו. זה עולם שוביניסטי. אני טיפה יותר שמן ממנה ודווקא אליה נטפלו, כי העולם שלנו הוא עולם אכזרי, ונשים שכביכול לא נכנסות לתוך המשבצת, לתוך הסד הזה של הגודל הנכון, המשקל הנכון, הגובה הנכון והמראה הנכון, הן כביכול אמורות לסבול. בתוכנית הזו צופים גם ילדים, וצריך מאיזשהו מקום להתחיל לשנות את זה".



שמואלי סיפר שהוא ואשתו עברו ניתוחים לקיצור קיבה והשילו בעקבותיהם עשרות קילוגרמים. על השאלה האם לקראת התוכנית נכנסו השופטים לדיאטה: "ממש לא, ממש לא, זה מעניין לי את התחת. אני שלם עם עצמי. הייתי מאוד רוצה לרדת עוד במשקל, כדי למצות את התהליך, לא בטוח שזה ירד. אז מה, אני ארד שאולה? לא, מה פתאום. אני אוכל מתוק במידה, לא שמנתי אחרי שעשיתי את הירידה הגדולה בעקבות הניתוח שעברתי. על הסט פחדתי להשמין מכל הטעימות, כי יש לי הפרעת אכילה ואני אמות איתה כנראה. אז אכלתי מכל עוגה ביס, ואם משהו היה ממש טעים לי אז עוד ביס, ובין לבין אכלתי ירקות. היו בתוכנית עוגות שמימיות, וככל שהתוכנית התקדמה היה קשה יותר לוותר על דברים".



אחת הביקורות הבולטות על "בייק אוף" הייתה של מיכל צפיר, מאמנת בתחום הכושר והדיאטות, שקבלה על כך שהתוכנית מקדמת צריכת סוכרים רבה בשעות צפיית שיא. "היא עוד תשמע ממני מיכל", הגיב שמואלי, "אין מצב שכאשר אתה מוותר על משהו בתחום המזון בחיים שלך, זה הופך אותך לבן אדם יותר מאושר, וזה מחזיק מעמד. אני העליתי והורדתי טונות בחיים שלי. אתה לא יכול לוותר ואין שום סיבה לוותר. אתה לא יכול לאבד משהו בלי לשלם מחיר עליו, השאלה איזה מחיר, אני חושב שקצת שמחת חיים. להיכנס לאולפן עם שבע עוגות שוקולד ולהריח את השוקולד באוויר, עושה לך שמחת חיים. אני מאלה שלא יכולים לגמור ארוחה בלי מתוק, כדי שהיא תהיה מושלמת".



"המילים האלה 'שמנים' ו'רזים', מה זו חלוקת העולם הזאת, למה לחלק את האנשים דרך קטגוריית המשקל שלהם?", תהה שמואלי, "בואו נדבר על נחמדים ונחמדים פחות, שמחים ושמחים פחות. הבעיה של שומן היא שכולם רואים אותו, את כל הבעיות האחרות לא רואים. כל אחד ששמח בחלקו, זה לא משנה אם הוא רזה או שמן. הבעיה היא כל אלה שלא שמחים בחלקם. גם ההגדרה של עודף משקל, מי הגדיר מה זה משקל אופטימאלי, מה הוא עודף ומה זה תת-משקל. אנחנו איבדנו את זה לגמרי. כל הסגידה הזאת לאופטימאליות". עם זאת הוסיף על הניתוח שעבר: "קניתי את החיים שלי בחזרה, כי לא הייתי שמח, לא היה לי נוח. את עודף השומן לוקחים לכל מקום, לשירותים, לזיונים, לכל דבר, זה לא משהו שאתה מנתק החוצה וחוזר לזה בבוקר. במקום לקנות בגדים ב'חגור' אני קונה בחנויות. והחיים שלי הם מקסימים".


עריכת תוכן 103FM: אסף נבו