המירוץ למיליון 5 יצא לדרך, ושבעה זוגות התרוצצו על המסך ממשימה למשימה עד שהגיעו לנקודת הסיום בו חיכה להם רון שחר, עייף מההמתנה הארוכה. כאילו, מה היה קורה אם היו משנים קצת את הפורמט ובמקום לעמוד במשך שעות על רגליו, היו מסדרים לרון שחר, אליל הבנות ("איך רציתי לראות אותו, יו איזה חיוך יש לו", מתעלפת יעל המתופפת למראהו) מיטת אפריון להשתרע עליה, כששתי יפהפיות מאכילות אותו באשכול ענבים?

מה לא היה שם בפרק הפתיחה של העונה החמישית? תלויים בין שמיים לארץ עם בן הזוג על מוטות עץ קצרים, צמודים חזק ומסתכלים אחד לשני בעיניים לראות מי יצחק ראשון, או ייפול. את אחת הגיסות זה ממש לא הצחיק והיא כמעט וויתרה על התענוג המפוקפק והמיליון. במסגרת תרומה לקהילה קפצו הזוגות ראש ישר לתוך מי הירקון המזוהמים בשביל לאסוף פסולת שאנשים זורקים לתוכו מהמנגלים בימי שבת.

וגם, בחסות הוועד למען החייל היה שם מרדף לילי אחרי המוזיקאים של רוטשילד על מנת לשכנע אותם לתרום את הגיטרות שלהם למען צה"ל, כדי שישמשו ככלי נשק כנגד מחבלים עם סכינים. בסוף נמצא מוזיקאי רוסי אחד עם אקורדיון והוא היה מוכן לתרום אותו רק בתנאי שישמעו אותו מבצע שיר ממחברת תווים ורק אם יקבל טיפ גדול. לקינוח, היו המתמודדים צריכים לבלוע קילו פופקורן תוך קפיצות על טרמפולינה ענקית.
 
טוב, זה לא היה ממש ככה, אבל בערך.
  

בעצם, לא היה משהו חדש בפרק הפתיחה של העונה החדשה. אותה גברת בשינוי אדרת. אותו סגנון עריכה, אותו מבנה ואותן תגובות שבלוניות של המתמודדים. "אני לא מאמינה, אנחנו ראשונים", "חיים שלי, אתה גאווון".  או: "באנו לקחת את המיליון", קובעת מונדה הרוכבת על הגלים, ואולי היא צודקת, כי איך אפשר עם שם כזה לא לנצח? 


המתמודדים נשמעו כמו ג'יבריש לתינוקות 

 
למרות שבמחשבה שנייה, קשה היה שלא לנחש שזוג האוהבים אדריאנו ומונדה הודחו מהמשחק ולאו דווקא בשלבים מתקדמים, אחרי שהפיצו תמונות של עצמם בארץ, כאשר התחרות עדיין נמשכה בחו"ל. זוהי קריאת השכמה להפקה, שבטח רוצה לשמור על מתח אצל הצופים ועל כן צריכה למנוע מהמתמודדים לספק רמזים עבים היכן ומתי הודחו, דרך האינסטוש או כל מדיה אחרת. 
 
קצב האירועים גם הפעם, כמו בכל עונה, היה מתיש ומבלבל, לעיתים מהיר או איטי מדי. כמו התקליטים הישנים של פעם שאפשר היה לכוון אותם למהירויות שונות שעיוותו את הצלילים. רגע אחד נשארות נעמי וחן הגיסות, תלויות אחרונות על המוטות וזה נראה כאילו שיישארו שם לנצח, ורגע לאחר מכן הן כבר משיגות כמעט את כולם ומגיעות למקום השלישי בנקודת הסיום. רגע אחד האבא והבן לא מגלים ידע יוצא דופן בסרטים ושחקני הוליווד, בעיקר כשעמית מהכדורסל ואבא של רז, נתקע אי שם ב"גבעת חלפון אינה עונה", אך רגע אחרי זה יש להם פתאום הארה והם יודעים את כל התשובות (כנראה הצלמים המלווים לחשו להם אותן).
 

צפו בפרק המלא:

רגע אחד, אוהבי הצפרדעים מטולוז אלכס וג'וזי הולכים סהרוריים הלוך ושוב בשדרות רוטשילד, בעוד האחרים השיגו אותם מזמן, ורגע אחרי זה הם מגיעים לנקודת הסיום במקום השישי ומביסים את אבי ואבי שבכלל סיימו לפניהם את המשימה האחרונה. איך ולמה זה קרה? תעלומה. העיקר שצמד הצרפתים ג'מבון לה בונבון לא הודחו, כי הם מביאים הרבה ניחוח צרפתי מטולוז וג'ל ריחני לשיער של אלכס תוצרת אוריאל פארי. או לה לה, סה מניפיק.     
 
הבטיחו לנו שזאת תהיה עונה מצחיקה אך מרוב שהמתמודדים נורא התאמצו להצחיק וניסו לדחוס כמה שיותר מילים לזמן מסך קצר, זה נשמע כמעט כמו ג'יבריש תינוקות. לפחות צחקתי מאודי כגן "המשיח המכור לספורט" בהפסקת הפרסומות, שנרדם על קורקינט נוסע ובסוף נפל לתוך הנהר.
 
בסך הכול, לא הרגשתי את המתח באוויר למרות יריית הפתיחה המרשימה של רון שחר, אך אין זה סימן לבאות והאקשן האמיתי כנראה יתחיל כאשר הם ינחתו בארצות רחוקות ותרבויות זרות.