הזוגות שנחתו ברומניה היו כל כך נרגשים, כאילו היו הראשונים שדרכו על המאדים. היה זה אתמול עוד פרק ב"מירוץ למיליון" עם כל כך הרבה רעשי רקע מצד המתמודדים, שאפילו המפוח של הגנן מהעירייה, שכל בוקר מנקה את העלים ליד הבית, פחות מעצבן. כולם מסבירים איך, למה וכמה. רון שחר מסביר, הזוגות מסבירים, הבמאי, המפיק ושר החינוך נפתלי שרוצה שכולנו נעשה 5 יחידות במתמטיקה.



פה אמרתי: די! הורדתי את הווליום לאפס והרצתי קדימה עם שלט הטלוויזיה עד לאותו רגע שאלכס תקע את המזלג בלא פחות משלושה קבבים רומנים ונתקע על המסך עם פה מפוצץ בבשר ומבט מזוגג שאומר: למה מה? סופסוף משהו מצחיק, אחרי שאכלו לנו את הראש עם אינספור הסברים. אם לפחות בהפסקות בין ההסברים, מישהו היה מספר בדיחה, או מגלה לנו איזשהו סוד אפל מעברו. בכל מקרה, תמונה אחת של אורי, זולל במלוא פיו 100 קבבים ובולע אותם אחד אחרי השני בלי ללעוס, שווה יותר מאלף זיבולי מוח, מאמא ליגה. כלומר: מאמא מיה.



ומה עם כל הנגיעות האלה באנשים שהם לא מכירים? הגיסות דופקות לנהג המונית על הכתף לפי קצב הדיסקו הרומני "נומה היי" והמתולתלת שהצליחה במשימה קופצת משמחה לזרועותיו של רומני מבוהל. מרוב שהם אוהבים לגעת, טוב שהם לא חיטטו בין שיניו של השומר בגלריה בשביל לחפש גם שם זהב. הייתי רוצה לראות שמישהו זר היה מעז לקפוץ עלי ולחבק אותי, או לתת לי צ'פחות, עם כל הזיעה והריחות הנלווים. כאילו מה עבר להם בראש? שהם במסיבת סיום טירונות?



וחוץ מזה, אי אפשר לדבר יותר בשקט? השפלנים שבהתחלה חשבנו שעד שהם יסיימו משימה אחת, תספיק ממשלת נתניהו להתחלף 3 פעמים, בינתיים מצליחים בסבבה שלהם ובווליום רגוע לבצע את המשימות, לא פחות טוב מכל הקופצניים והצווחנים של העונה הצורמת הזאת.



לפחות זכינו לכמה דקות של דממת אלחוט, כאשר קים ושון צפו הלומי קרב באדריאנו שניסה לשווא לבלוע קבב מסכן. לא סתם שרו הביטלס ש"סיילנס איז גולדן" (השקט הוא זהב).



אז מה היה לנו פה, חוץ מדיבורים סתמיים נטולי פאנץ' (מלבד אולי הסיפור של יוסיאל על איך היו קולעים צמות הדוקות לבנות הדודות של המשפחה)?


פרננדו, ז'תומרת, אדריאנו, דילג על הקרקע בתנועות בלט קלילות כאילו היה מיכאל ברישניקוב.



ג'וזי דק הגזרה קיפץ מעל המשוכות כל כך גבוה שהוא כמעט עף. גם אלכס הצליח לעשות את הקפיצה לגובה במכה ראשונה. בצרפת שעורי התעמלות חשובים לא פחות ממתמטיקה ואנגלית. שם, כאשר מישהו מתלונן על כאבי גרון, שואל אותו הרופא למה הוא לא עושה ספורט. כאילו, מה עניין גרון להליכון?


קים שיפרה את הישגיה במקצה חצי הגמר לדיבוב מהיר, כשהיא מוסיפה גם תנועות ידיים סיבוביות כמו ווישרים של מכונית.



אחרי מאמצים בלתי נלאים שנמשכו בערך פרק שלם, הצליח רז לקפוץ לגובה מבלי להפיל את המוט וצעק בהתלהבות "יש יש יש", כאילו זכה במדליית זהב. כולה קפיצת מטר לגובה. גלי שסיפרה שפעם היא נצחה בתחרויות קפיצה לגובה בבית הספר בכתה שכואבות לה רגליים.



בתלבושת נדיה קומנאצ'י צמודה הדוק לירכיים השופעים של האחים מרקס והגיסות העליזות, קיבלנו מופע אמנותי "הולה הופ" מרשים, כשהם זורקים את החישוקים באוויר, ולא תאמינו, גם מצליחים לתפוס אותם. נס השבוע: אותם 2 זוגות, אחרי אימונים קשים של חיטוב הגוף והמותניים, הצליחו להשתחל ביחד לתוך חישוק אחד ואף לצאת ממנו בשלום.



רגע מביך: אדריאנו אוכל קבב רומני ובוכה נורא תוך כדי. כנראה בגלל שהם לא היו טעימים כמו אלה של סבתא זיגי מרומניה.



פינת הצחוק: אחרי שהצליחו במשימת האתלטיקה הקלה, מיהרו האחים למשימה הבאה ובדרכם דילגו על גדר נמוכה בגובה דשא. אחד האחים: "אתה רואה? יכולנו בקלות לעשות את משימת קפיצה לגובה".