אחד האנשים שזכו לחשיפה הגדולה ביותר בשנה האחרונה בישראל, הוא ללא ספק שי חי, האיש שנכנס בסערה לבית האח הגדול ויצא ממנו בקול תרועה רמה. שי, שלאחרונה החל לפרסם טור שבועי במעריב סופהשבוע, התראיין אתמול לתכניתה של איריס קולברדיו ללא הפסקה 103FM, ושיתף בגילויים מפתיעים על תדמיתו. 

כשאתה רואה אדם מולך, האם אתה רואה בו את הטוב או את חולשותיו או פחדיו?


"אני מסתכל עליו כאדם שלם. אני מנסה לא להפריד בין הטוב לרע, ומי שם אותי להחליט מה טוב ומה רע? אני מנסה להיות כמה שיותר אובייקטיבי".



זה מוזר שאתה אומר מי שמני להיות רע, כשהיה לך את המשחק המבהיל הזה, של לומר את האמת בפנים, לא?


"חייבים לזכור ולהבין את שיש מציאות ויש מציאות של ריאליטי, של תכנית בידור, של האח הגדול".



זה אליבי לא טוב.


"למה? זה האליבי היחידי. מדובר באנשים בוגרים שנכנסו לתוך הבית, שידעו מראש למה הם הולכים. מבחינתי, אני לא עשיתי משהו שהם לא עשו בחדרי חדרים. ההבדל היחיד ביני ובינם שהיו עוד אנשים ששמעו את זה".



אתה לא מרגיש שהלבנת פנים? איך אתה יוצא מהחוויה הזו? כשאתה עומד עם עצמך מה אתה מרגיש מול זה?


"היתה חוויה לא פשוטה. היו ימים טובים והיו ימים קשים, מכל יום לומדים".



מה למדת למשל?


"החיים מבחינתי זה מקום של שיפור מתמיד ואני עדיין לא האדם שאני רוצה להיות. עברתי שם איזשהו תהליך. מה למדתי? הדבר הכי גדול שלמדתי, מכל הסגמנט הזה של כל האמת בפרצוף, זה שאם אדם לא מוכן או לא יכול לקבל את דעתך, אולי כדאי לא לומר לו, אלא אם כן הוא שואל. במקרה הזה זה הדבר היה מאוד טריקי כי הם לא שאלו בעצמם, אבל הפורמט של התכנית חייב אותי לעשות את זה". 




 


זאת האמת שלך בפרצוף, לא המוחלטת.
"אני די ישבתי מהצד והסתכלתי. השתדלתי להציב מראות, אני לא אמרתי משהו שאני לא יודע".

תנסח לי את המצב שאתה נמצא בו היום.
"כשיצאתי מהבית קלטתי את הממדים האדירים של התופעה הזאת וראיתי שיש כוח עצום שנמצא מאחורי. מדובר באנשים מדהימים שרק מחכים להשתמש בכוח ובאהבה שלי כדי לתת. חשבתי מה אפשר לעשות עם זה, איזה יום של מעשים טובים לרתום את כל הכוח".

יש בזה גם צחצוח תדמית? 
"אני לא חושב שיש בזה צחצוח תדמית. אני לא חושב שיש משהו רע בתדמית שלי. לא עשיתי משהו שאחרים בבית לא עשו והוא לא במסגרת החוקים של האח הגדול. יש צביעות כך שבאים אליי  ואומרים לי 'למה אמרת?'. אני אמרתי את האמת שלי. כולם עשו את זה, רק בחדרי חדרים וגם שם מאות אלפי אנשים ראו את זה, הלבינו פנים ברבים מינוס 12 איש".

פוליטיקה מעניינית אותך?
"פוליטיקה לא מעניינת אותי ולא קיבלתי שום הצעה נכון לעכשיו. אני רוצה להמשיך בכתיבת הטור שלי במעריב, וגם להמשיך במשחק שעשיתי לפני האח הגדול ואני רוצה לקחת אותו והקראטה". 

האהבה לעתים יכולה לחנוק.
"אני מאמין שהכל לטובה, אני לא הפסקתי לאמן. אני עובד עם החבר'ה הבכירים כבר למעלה מעשור ואנחנו מתאמנים שלוש פעמים בשבוע וזה מצוין ואני שמח שזכיתי להפריד את הדבר שאני אוהב - הקראטה - מהפרנסה. יש בזה חופש אדיר. זה מחזיר אותי לאהבה של ילד שמתחיל לעשות את זה מתוך האהבה לאמנות הלחימה".

אתה מתנצל רק בראיונות או שנגיד אתה יכול לדבר עם אור?
"אין לי בעיה להתנצל בפני אף אחד, בוודאי מישהו נפגע ממני. אין לי בעיה לדבר עם אור או עם יתר דיירי הבית. באתי מהמקום של טאבולה ראסה. לא ראיתי את האח הגדול לפני, לא ראיתי את העונה הזו".

הייתי מבקשת ממך לראות קצת מהעונה.
"אני אגיד לך מה, זה עוד טיפה קשה לי. זה עדיין חם. בשורה התחתונה אין לי בעיה לדבר עם הדיירים. אני בשמחה אתנצל בפני כל מי שנפגע ממני וכבר התנצלתי בפומבי".

איך חיי האהבה שלך ושל תניה?
"שלי ושל תני? טובים. תמיד היו טובים. תמיד היינו מתאימים. אנחנו עוברים תקופה לא פשוטה, כי תני נכנסה לדירה שלי וזו דירת חדר ואנחנו רוצים קצת יותר להתרחב לדירה טיפה יותר גדולה בעיר סמוכה כדי שיהיה מקום לילדים שלי".