כפי שכבר פרסמתי בטור ביקורת הראשון של "המירוץ למיליון", מונדה ואדריאנו, אחד הזוגות החזקים במשחק, הודחו אתמול והביאו לשברון לב ולפרץ של דמעות. אחרי שהשוויצו שהם אלופי הארץ בשיווי משקל, הם נפלו שוב ושוב מהקורה שעל פני המים, עד שאדריאנו נשבר סופית, מירר בבכי והחליט שנגמר לו הסוס. גם הפעם הוא לא חסך שבטו ממונדה ונזף בה שתמיד כשהם "מגיעים ראשונים, הם נעשים שאננים. אדריאנו שכח שרגע לפני כן הוא אמר במונית, שכאשר שניהם נמצאים בסנטר שלהם, אף אחד לא יזיז אותם. הפעם, לדאבונו, הוא לא היה בסנטר, אלא בקצה - בקצה גבול היכולת שלו. מונדה, במקום להגיד לו שידבר בשם עצמו כי היא מעולם לא הייתה שאננה, שוב הצטדקה והתחננה שיעודד אותה במקום לנזוף בה. כאילו שרק היא צריכה לבצע את המשימות והוא בסך הכול משקיף מהאו"ם. כמובן שורדה רזיאל ז'קונד הייתה מייעצת לה לזרוק את הקוטר הזה תכף ומיד. עכשיו ברור לכולנו מדוע הזוג הלוהט על המסך שהודח אמש גם הדיח אחד את השני מהזוגיות הבלונדינית.



אחד הרגעים הגדולים של הפרק היה כאשר בחיפוש אחרי רמז בחדר בית המלון, יעל מצאה מתחת למיטה עגיל יהלום ענק שכנראה אחת התיירות איבדה ושוויו לפחות מיליון שקלים. יותר נכון, במהלך החיפושים אחרי הרמז, ואחרי שפרקו את הברזים ועקרו את האסלה, יוסיאל בלי כוונה שבר את המקל שממנו תולים את הווילונות. מה הפלא שבתי המלון בקפריסין לא רוצים לשכן ישראלים כי הם עושים סבוטאז' לרהיטים.



כמובן שבסוף כולם מצאו את הרמז בתוך קופסת הטישו. קרה אי פעם שמישהו לא ימצא? בעצם, מה הבעיה למצוא משהו, גם אם אתה לא יודע מה לחפש? קלי קלות . ואם הצלם נמצא בסביבה, אז בכלל זה פיס אוף קייק. כשהוא רואה שהמצב כמעט אבוד ועוד שנייה הם הולכים לפרק את המיטה והשנדליר, הוא מגלה להם את התשובה והכול מסתדר.



לפחות האחים פעלו בחוכמה ובמקום לחפש במקומות שמובנים מאליהם כמו מתחת למזרן, הם חיפשו באמבטיה כי יש שם "וייב טוב". אדריאנו אף היה מקורי יותר והקשיב לקונכייה ששימשה כקישוט בחדר, בתקווה שהיא תגלה לו את מקום המחבוא.



רז מצא מיד את הרמז ואבא עמית צעק: "הר הבית בידינו". הוא כל כך התלהב שהוא שעט לכבוש את היעד הבא ודילג כמו עלם צעיר על הקורה מעל המים. מסתבר שקיבוצניקים, כוחם במותנם גם בגיל 60.



אלכס וג'וזי חיפשו בתוך נעלי הבית, מה שגרם להם לאסוציאציות על נעליים בכלל, וקבעו שסנדלים זה מכוער והם רק בשביל "שמנים וזקנים". כפי שידוע, מוקסינים הם צו האופנה של הצרפתים, מאז נפוליאון.



אחת המתולתלות כל כך שמחה שהן צלחו את משימת שיווי המשקל שהיא צעקה: "ויוה לה פראנס" למרות שהן בזנזיבר. שיהיה.




שולפים ציפורניים


כמה רגעים ארוכים ומביכים עבור ג'וזי שגילה שהוא סובל מפוביית צבים ולא רצה בשום פנים ואופן לשחות לידם במים. הוא בטוח היה מתפשר על צפרדעים במקום צבים. אולם, אחרי שעשה לעצמו אוטוסוגסטיה שהוא מהקומנדו הימי ובמשימה למען מדינת ישראל ותורתו, הוא צלל לתוך המים העכורים ומצא את הרמז. לא לפני שהוא ורז החליפו כמה עלבונות ביניהם. התקל הראשון העונה, בין שני מתחרים, תודה לאל.



רז מצא את הרמז בתוך המים והחביא אותו כדי שג'וזי ואלכס לא יידעו איך הוא נראה. ג'וזי שרגיל על פי כללי המהפכה הצרפתית ש"אחווה" היא ערך חשוב, נעלב והביע את שאט הנפש בקולו. רז לא נשאר חייב והבטיח שמעתה ואילך הוא ישים את הצרפתים בלוח העצירה 100 פעמים.



המעניין הוא שהיו פה הבדלי גישות. רז החביא את הרמז כמו אותה פולנייה, ואילו אורי האח, כאשר מצא את הרמז, הניף ידו והראה אותו לכל המעוניין.



סופסוף מהפך. ולא, ביבי לא התפטר והממשלה לא התחלפה. אחרי כמעט עונה שלמה שהשפלנים נשרכו תמיד מאחור והגיעו כמעט אחרונים לנקודות הסיום, אתמול זה קרה והם הגיעו למקום השני כשהם צוהלים: "הנה רונקל'ה", והתכוונו לשחר שחיכה להם בחיוך גדול. אני כמובן פרגנתי מכל הלב כי לא היה זוג חביב מהם בכל המרוצים, אבר.



היעד הבא יהיה הודו ואני רק יכולה לדמיין איך הצרפתים שאוהבים את החיים הטובים, יגיבו, כאשר במקום להריח פאקו רבאן "פור הום" (לגבר), הם ייאלצו להריח צואה של פרות ברחובותיה הצפופים וההומים של ניו דלהי.