ויולט קנינו עדיין לא מאמינה שהיא שם – בגמר התוכנית "אייל גולן קורא לכם". איך תאמין, אם באודישן הראשון הרגישה שהייתה "חסרת ביטחון, מפוחדת ומהססת, וזה ניכר בשירה שלי", לדבריה. אבל כמו שהיא עצמה אומרת: "השופטים אהבו בכל זאת והעלו אותי שלב". שלב אחרי שלב עשתה את זה עד שהגיעה לישורת האחרונה, ונדמה שכל החיים הכינו אותה לרגע הזה. קנינו נולדה לפני 22 שנה בלוד. "מגיל 5 אני שרה", היא מספרת. "זה התחיל בבית והמשיך לטקסים ולאירועים בתיכון. בהמשך הופעתי בעיר ביום העצמאות".



כשהתגייסה לצבא אפילו לא חשבה לנסות להתקבל ללהקה צבאית. היא שירתה כטבחית שבוע־שבוע והמשיכה לשיר בכל מקום שרק נתנו לה: "אירועים, חפלות, טברנות, חינות, הכנסת חתן וכלה, מסיבות. אני עושה הכל". היא גם ניסתה לעבוד בצורה מסודרת, אבל לא הצליחה להחזיק מעמד. "רציתי רק לשיר". כשההזמנות לחפלות התחילו להגיע, גם הכסף התחיל לזרום. "עשיתי כסף", היא ממתיקה. "לא המון, אבל מספיק כדי שיהיה משהו בכיס".



את כל זה היא עושה כשהיא מתמודדת עם לקות שמיעה. "כשהייתי ילדה הייתה לי דלקת אוזניים שהחמירה, ובעקבותיה נהיה לי חור בעור התוף; מפה לשם אני לא שומעת באוזן אחת", היא אומרת בקלילות. "אבל זה לא משפיע בכלל על חיי היומיום ועל השמיעה".



איך בחורה בעלת לקות שמיעה הופכת למוזיקאית?
"אין לי שום בעיה עם זה. גם השופטים התפלאו כששמעו על זה, והרגשתי שהם מעריכים אותי יותר על האופן שבו אני מתמודדת".



יש תחרות בין המתמודדים?
"תמיד יש, אבל עדיין אנחנו אוהבים זה את זה, ומי שיזכה - מאחלים לו ים הצלחה מכל הלב".



מה החלום שלך?
"להיות זמרת מוכרת, לשיר את השירים שלי, להופיע על במות ולהתפרנס ממה שאני אוהבת".



ועד שהיא תגיע לשם, הוריה ממשיכים לתמוך בה. "הם עוזרים לי המון כדי שלא יחסר לי. אני עדיין גרה איתם, והם לא חושבים שאני צריכה לעשות משהו אחר ואוהבים מאוד לראות אותי שרה".עם התמיכה הזאת, מינוס עבודה קבועה, היא גילתה שידיד שלה העלה סרטונים שלה שרה לעמוד הפייסבוק המוכר "מזרחית בנשמה". לשמחתה, אחד ממפיקי "אייל גולן קורא לכם" נתקל בסרטונים אלה והזמין אותה לאודישן.



עורכי התכנית מספרים שהיא המתמודדת שעברה את התהליך המשמעותי ביותר במהלך העונה. בתחילת העונה לא נחשבה למתמודדת בולטת במיוחד, אבל ככל שהעונה התקדמה היא גדלה ולמדה. "במהלך כל הדרך למדתי המון", היא אומרת, מודעת לעובדה שהתחילה בקטן. "הקשבתי לביקורות הטובות והשליליות, יישמתי את מה שאמרו לי והתקדמתי. הקשבתי ולמדתי, ואני יותר בטוחה בעצמי עכשיו".



עכשיו היא מחכה עד שהתכנית תסתיים, כדי להתחיל לעבוד בצורה מסודרת. בשלב הראשון: למצוא מנהל. "למרות העובדה שהיו לי כמה הצעות, בחיים לא הייתי חתומה אצל אף אחד. לא הכרתי מספיק אנשים כדי לחתום איתם", היא אומרת.



ומה אם לא תזכי בגמר?
"הדלת בכל זאת תיפתח ויתחילו החיים". 



"אייל גולן קורא לכם" – תוכנית הגמר, מוצאי השבת (1.10) ב־21:00, ערוץ 2 (קשת)