עוד עזיבה כואבת בערוץ הראשון: יעקב אילון, מגיש מהדורת "מבט" של הערוץ, הודיע היום (רביעי) על עזיבתו את הערוץ בעוד שבועות אחדים, אחרי פחות משנתיים בתפקיד. אילון הגיע לערוץ בחודש ינואר בשנה שעברה לאחר שהגיש בעבר גם בערוץ 2 במשך שבע שנים ובערוץ 10 במשך עשור, בשני המקרים עם שותפתו המיתולוגית מיקי חיימוביץ'.



על פי דיווחים, התחנה הבאה של אילון, שכתב לחבריו בערוץ כי הוא עוזב את רוממה "כדי לצאת לדרך חדשה בשוק הפרטי", היא אתר וואלה, שם ישמש  כראש מערכת החדשות וכמגיש ראשי.



בהודעה שכתב לראש חטיבת החדשות בערוץ, יורם כהן, שהועברה לעובדי הערוץ, שיבח אילון את העבודה ברוממה ואמר כי "בשנתיים האלה ראיתי גם חבורה של אנשים שעובדים בתנאים קשים, קרוב לוודאי הקשים בתולדות רשות השידור. למרות אי ודאות, אמצעים מדלדלים ותחושות אישיות קשות עולה מדי ערב לאוויר מהדורת מבט המכבדת את יוצריה. בתקופה האחרונה ראינו עלייה בעניין בערוץ הראשון ובשיעורי הצפייה והשיח ברשתות החברתיות - מה שמדגיש את העובדה שאפשר לעשות שידור ציבורי רלוונטי ומוצלח".



לדבריו, "בשנתיים האלה נהנינו מחופש עיתונאי מוחלט ללא כל התערבות ולחצים מכל סוג שהוא. על כך נתונה הערכתי לכונס הנכסים הרשמי ולהנהלת רשות השידור הנוכחית". 



בריאיון לרינו צרור בגלי צה"ל אמר המגיש: ""הייתי 10 שנים בערוץ מסוים, 10 בערוץ אחר, שנתיים בערוץ אחר. השנתיים האחרונות היו קשות מאוד, ללא ספק, אבל למדתי הרבה, לא מתרחט על אף דקה, אבל ראיתי אנשים שעובדים בתנאים קשים מאוד. אני מביט אחורה בחיוך ורץ קדימה. זאת לא הפתעה גדולה, אתה רואה לאן העניינים מתקדמים, העניינים הולכים לכיוון האינטרנט. נוצרה הזדמנות לעשות משהו חדש בוואלה ניוז, וזה מפתה אותי. הכוונה היא לא להמציא את הגלגל, אבל לעשות דברים שייקחו את הדברים האלה קדימה. זוהי הציפייה ממני, לעשות דברים חדשים. אני לא רואה סימנים מעודדים בערוץ הראשון, באנדר סטייטמנט. זה שילוב של שיקולים. זה לא קל לעבוד עם אנשים בתנאים כל כך קשה, בחוסר ודאות. אבל בסופו של דבר צריך להסתכל קדימה".



אילון החל את הקריירה העיתונאית שלו בגלי צה"ל, שם שימש כראש המערכת בביירות בזמן מלחמת לבנון וככתב התחנה בניו יורק. ב-2012 התמנה אילון למנהל מחלקת האקטואליה של אתר mako מבית זכיינית ערוץ 2 "קשת", והגיש את תכנית האקטואליה 'העולם הלילה'. לפני כחצי שנה החל להגיש את התכנית 'אקונומיקה' בערוץ 9. הוא גם הגיש תכניות בערוץ הישראלי הבינלאומי i24.



זאת לא העזיבה המשמעותית הראשונה של עיתונאים בכירים את הערוץ בשנה האחרונה. לפני עשרה חודשים הודיעה מגישת "יומן" והפרשנית הבכירה של הערוץ הראשון, אילה חסון, על עזיבתה לערוץ 10, שם היא מגישה את "שישי עם אילה חסון" ומשמשת כפרשנית בשאר ימי השבוע.



עזיבתו של אילון באה על רקע חוסר הוודאות לגבי עתיד השידור הציבורי, לאור הצעת החוק לסגור את תאגיד השידור הציבורי