הפרק השני בעונה השישית של מאסטר שף לא הותיר אף עין יבשה. סופי פורת בת ה-60 ריגשה את כל הצופים בסיפור חייה הלא שגרתי: החל מילדות בלבנון, אירוע מוחי ששינה את תפיסת עולמה, אימוץ ילד בוגר למשפחה ושמחת חיים שמסמנת אותה כחביבת הקהל של העונה. בראיון ל"מעריב אונליין" היא מספרת על כל אלה וגם על איך היא הגיעה לתכנית ותגובתה למחמאה של יונתן רושפלד.



של מי היה הרעיון שתלכי למאסטר שף?
"כבר כמה שנים שכל המשפחה והחברים מנסים לשכנע אותי ללכת למאסטר שף. הם כולם מאוד אוהבים את הבישול שלי ותמיד אמרו לי שאני מתאימה. השנה, כלתי שכנעה אותי וסוף סוף החלטתי שהגיע הזמן ונרשמתי. זה סוג של חלום ואולי בהמשך אפתח בקריירה חדשה".



איך הרגשת כאשר יונתן רושפלד, שנחשב לשופט מחמיר, אמר לך שבגלל אנשים כמוך תענוג להיות שופט בתוכנית?
"קשה לי לתאר במילים, זאת היתה גאווה ענקית. אני בחרתי ביונתן רושפלד שיטעם את המנה שלי, כך שהדעה שלו והשיפוט שלו חשובים לי מאוד. הוא נורא מזכיר לי את בעלי. אני אוהבת את צורת השיפוט שלו, הלב הרחב והדייקנות. אני חושבת שהוא הבן אדם הכי אמיתי שהכרתי ואני מעריכה אותו מאוד".



עלית לארץ מלבנון. מה את זוכרת מהחיים שם?
"בשנת 1970 עליתי עם כל המשפחה מלבנון. עלינו אחרי מלחמת ששת הימים, אז הגיעו מהסוכנות היהודית לסייע לנו לעלות לארץ. היינו משפחה בת שבע נפשות ומיד כשעלינו לארץ עברנו לרמת השרון. היתה לי ילדות מקסימה בביירות. מקום מודרני עם קהילה יהודית מלוכדת. היינו מאוד מאושרים שם".



שופטי מאסטר שף. צילום: אוהד רומנו
שופטי מאסטר שף. צילום: אוהד רומנו



אימצת ילד בגיל יחסית בוגר, כשהיה בן 14. איך הגיבו שאר הילדים שלך?
"מי שהכניס את רועי למשפחה היה הבן שלי, כך שמלכתחילה היה שם חיבור מדהים. הם גדלו ממש כמו תאומים. ככה היה גם עם שאר המשפחה, מהרגע הראשון הוא היה בן משפחה אצלנו, בימי הולדת, אירועים משפחתיים, חגים- בהכל הוא היה חלק. הוא גם נסע עם הבן הגדול שלי לטיול אחרי צבא, הוא בן משפחה לכל דבר".



עברת אירוע מוחי. איך זה השפיע על אורח החיים שלך? זה תרם להחלטה ללכת לתוכנית?
"האירוע היה לפני תשע שנים, כך שספציפית לגבי התוכנית זה לא היווה שיקול, מה שכן זה גרם לי להסתכל על החיים בצורה אחרת. להבין שאני רוצה לחיות כאן ועכשיו. אנחנו מטיילים המון מסביב לעולם, מגיעים למקומות חדשים. אני מאוד אוהבת לראות עולם, לטייל בשווקים. מאוד אהבתי את השווקים בבנגקוק ואני מאוד אוהבת אוכל אסיית".



סיפרת שכיום את מטיילת בעולם. איזו השראה קיבלת מהטיולים בבישול?
"אני לוקחת משהו מכל מקום בעולם שאליו אני מגיעה. למשל תיבול ביין שזה משהו שבכלל לא עשיתי, לעשות מנות שמשלבות מלוח ומתוק. למעשה בזכות הטיולים קצת שיניתי כיוון באוכל. נשארתי אמנם עם האוכל הלבנוני אבל לא הייתי מקבועת עליו. עכשיו אני גם מוסיפה טוויסט וטעם מכל מדינה שבה ביקרתי ומשלבת את זה במתכונים שלי".