נבחרת ה"מאסטר שף" מפשילה שרוולים ויוצאת לקרב הראשון על המנה שתשאיר אותה בתחרות ולא תגרום להדחתה כבר בתחילת הדרך.  המתמודדים קיבלו משימה לעבוד בזוגות ולהפיק שתי מנות ישראליות שאחת מהן עיקרית והשנייה קינוח, כאשר הזוגות שיוציאו תחת ידם מנות טובות, יעלו לגזוזטרה ולא ייאלצו להתמודד עם משימת הדחה. ואמנם היו שם כמה מנות טובות, אך בפירוש לא מופלאות או ייחודיות, ואם קיוויתי שאולי הפעם יצליחו להעלות את המטבח באש ותמרות עשן מרוב ההמצאות הקולינריות שיעופו שם, התבדיתי.



לא אשכח את שי אביבי, שהוכתר כ"מאסטר שף" של ישראל בעונה של ה-VIP, כאשר הכין מקולורבי, שהוא ירק כמעט חסר משמעות וטעם, מנה קסומה וגאונית. האם נזכה לראות ניצוצות של גאונות גם בעונה הנוכחית? או ניאלץ להסתפק במטבח סטנדרטי, מסורתי וקונבנציונאלי כפי שקרה אמש בעוד פרק די משמים, כאשר בתוך הסירים המהבילים לא קרה שום דבר יוצא דופן.



היכן השופטים שבעונות קודמות היו מעלים שוב ושוב את רף הציפיות ומודיעים למתמודד כזה או אחר ש"זאת מנה טובה, אך זה לא מספיק למאסטר שף"? נראה שבעונה הזאת, אפילו השופטים התייאשו מחוסר המעוף של חברי הנבחרת ונאלצים להסתפק במנות מוכרות ולא חדשניות. הרבה זוגות הלכו על קבב לוקוס, כאילו גנבו אחד מהשני את הרעיון, כמו תלמידים שמעתיקים במבחן. למה אף אחד לא חשב על ארוחת בוקר ישראלית שמציעה מגוון של לחמים וסלטים שאני במו עיניי ראיתי תיירים נפעמים למראיהם? שלא לדבר על השקשוקה המפורסמת שלנו ושפע הגבינות. אמנם צרפת היא ארץ הגבינות, אבל אין לה קוטג' כמו שלנו או גבינה מלוחה שיושבת נפלא על בצק אבולעפיה עם זעתר ושמן זית.



רוב הזוגות בחרו כקינוח, במלבי על סירופיו השונים. כאילו, סליחה? הלו? אין לנו שום קינוח אחר במדינה? מה עם איזושהי עוגת פרג שממש לא מוכרת בחו"ל, או עוגות גבינה וחלבה, או בצק עלים שהופך להיות קראנצ'י ותאווה לחיך כאשר ממלאים אותו בדבש ואגוזים?



השופטים שנראו אתמול קצת מדוכדכים מהמנות שהוגשו לפניהם, שאפילו אייל לא הצליח להבליח עם איזושהי אמירה ציורית פומפוזית כהרגלו, אילצו את עצמם להתלהב מפשטידת הבשר ותפוחי האדמה של לירון, שלי אישית נראתה יותר כמו גוש פלסטלינה סגול. נריה הרקדן, הודח אמש בגלל מנה שיצאה יבשה מדי כי הוא חתך את הבשר בניגוד לכיוון התנועה והסיבים (או אולי ההפך?), וגם בגלל כמה שיני שום שלא התבשלו כראוי.



גל בעלת התארים, ניצלה משום מה, למרות שהמנה שהגישה הייתה כל כך משעממת שאפילו סבתי הפולנייה שהגישה לי פעם מנה דומה, הייתה הרבה יותר מגרה. התירוץ שלה היה שהיא צמחונית ולא יודעת איך מתעסקים עם בשר. אז למה מלכתחילה לבוא לתחרות כזאת שלא שמה לה לדגל לבשל רק על טהרת הצמחים וסוגי דשא למיניהם? מה גם שהיא עוררה את זעמה של טל גלבוע זוכת האח הגדול ולוחמת למען בעלי החיים שאיחלה לה להפסיד בתחרות אחרי שגל וויתרה על האידיאולוגיה הצמחונית שלה לטובת התחרות.



נשאר לקוות שבפרקים הבאים כאשר השופטים יצעקו למתמודדים: "אתם מוכנים? אז תתחילו לבשל", שהם באמת התכוונו לזה וידאגו להבהיר שהכוונה לבישול עם השראה ולא גמגום קולינרי שמוגש על הצלחת בבלגן, וכאשר השופטים נוגסים בו, הוא מתפרק ונופלים להם פירורים מהפה.