הציבור הרחב אולי פחות נחשף לשם טל פורר, אבל בתעשיית המוזיקה אין מי שלא מכיר את אחד המעבדים המוזיקליים העסוקים בישראל. בין היתר, פורר הפיק אלבומים ושירים לשלמה ארצי, שבלהקתו הוא מנגן כבר 11 שנה, שלומי שבת, ריטה, אייל גולן, מוש בן ארי ועוד. בד בבד הוא מפיק זה עשר שנים את הפסטיגל וכן מחזות זמר, בהם "אלאדין" ו"לילה לא שקט". והוא גם משמש זו העונה הרביעית כמפיק ומעבד מוזיקלי של תוכנית הריאליטי "דה וויס", ששבה הערב, ב־21:00, לטלוויזיה בזכיינית רשת בערוץ 2.



"צפויה להיות עונה מעולה, נראה לי שהכי מעניינת שהייתה עד כה", מספר פורר, שעובד צמוד למתמודדים מאחורי הקלעים ומלווה אותם מרגע הבליינד אודישן (שבו השופטים מאזינים למתמודדים בגבם אליהם ומחליטים אם להסתובב או לא – מ"ל) ועד לגמר הגדול. "יש העונה רמה מאוד גבוהה של מתמודדים ושני מנטורים חדשים שהצטרפו, מירי מסיקה ואברהם טל, מה שמשנה אוטומטית את הדינמיקה. אחד הדברים היפים העונה זה הדינמיקה המיוחדת שנוצרה בין מירי מסיקה לאביב גפן, קשר של נשיקה-סטירה. אברהם טל ואביב גפן התעמתו עשרות פעמים במהלך העונה וקטלו אחד את השני ללא הרף".



עד כה אביב גפן היה המנטור הבולט. האם צפויה לנו הפתעה השנה?
"זו הפעם הראשונה שאני לא יודע להגיד לך מי יהיה הכי בולט העונה מהמנטורים. העונה אני מרגיש שרמת הפתיחות בין המנטורים עלתה מדרגה. כולם מרשים לעצמם להשתלח האחד בשני, ויש ערוץ תקשורת פתוח של ויכוחים והתנגחויות. בעיקר בין אביב גפן לאברהם טל".



איך היית מתאר את המנטורים?
"אביב גפן אומר מה שהוא חושב ויהי מה, אין לו מחסומים. יש לו דרך מאוד ברורה ושום דבר לא יזיז אותו מהדרך שלו; מירי מסיקה מדהימה. היא שילוב של פצצת אנרגיה שנונה ומצחיקה שלא מפחדת מכלום ואומרת את מה שהיא מרגישה וחושבת באותו רגע; שלומי שבת, חברי היקר שעשיתי איתו את שלושת האלבומים האחרונים שלו, הוא סופר רגיש והרבה פעמים הוא מפחד לפגוע, אז הוא מאוד עדין ובורר מילים. הוא אחד האנשים המצחיקים שפגשתי, ואני מקווה שהעונה יכניסו יותר בדיחות שלו בעריכה; את אברהם טל הכרתי רק השנה לעומק. הוא בן אדם מאוד טוב ורגיש, וזה יוצא החוצה באופן בולט, אך עם זאת הוא יודע להעביר בדיוק את מה שהוא חושב".



שרית חדד, שהייתה על המשבצת הים־תיכונית, עזבה אחרי שלוש עונות.
"שלומי שבת ממלא את המשבצת הים־תיכונית, אבל בשילוב עם פופ ורוק. לא מרגישים העונה חוסר בסלסולים, כי עדיין יש אותו מספר אמנים מהז'אנר הים־תיכוני, והם מקבלים מענה הולם. הרי מה שהיה מעניין אצל שרית חדד זה השילובים - כשהיא לקחה אמנים שלא מסלסלים".



קיבלתם גם חיזוק בדמות שלומית מלכה, שתנחה את התוכנית לצדו של מיכאל אלוני.
"אוי, שלומית מלכה היא החיים שלי. זה מלאך מהלך הדבר הזה. כאילו יש מסביבה הילה של אור. היא מהממת ברמות וגם מעולה על הבמה. הדינמיקה בינה לבין מיכאל אלוני ממש טובה".



יש מצב שהיא תספוג ביקורת כמו במקרה של אסתי גינזבורג, שהנחתה את העונה הראשונה של "הכוכב הבא" לצד אסי עזר ולאחר מכן פרשה?
"לא ראיתי את אסתי גינזבורג מנחה, רק קראתי ביקורות, אבל המקרה פה אחר לגמרי כי שלומית מלאה בביטחון עצמי על הבמה וזה ניכר היטב. גם אם היא טועה, היא עושה את זה בהמון חן וזורמת על הטעות שלה ולא נלחצת".



הבנתי שארוסה יהודה לוי מגיע לבקר אותה על סט הצילומים.
"כן, יהודה הגיע כבר כמה פעמים לראות אותה במהלך הצילומים".



הגיע למקום הטבעי


בשנים האחרונות נדמה שיש ריבוי תוכניות ריאליטי: לצד "דה וויס" משודרות גם "הכוכב הבא" של קשת ו"אקס פקטור" של רשת. "זה נכון שהכוח שהיה לריאליטי שירה בתחילת הדרך על המסך היה עצום לעומת מה שקורה עכשיו", הוא מודה. "מי שזוכה עכשיו ומגיע לשלבים האחרונים – אולי תיפתח לו דלת והוא יכיר יותר אנשים בתעשייה, אבל אף אחד לא יהיה נינט, שעמדה על במת הגמר והפכה לסופר־סטארית מטורפת. אנחנו כבר רחוקים שנות אור משם. אבל יש בזה דווקא צדדים חיוביים, זה קיבל את הפרופורציה הנכונה. אם פעם אדם אנונימי הפך לכוכב גדול בן לילה בזמן שאמנים אחרים עמלו בעבודה קשה שנים על גבי שנים בשביל לפרוץ, היום הריאליטי הגיע למקום הנכון והטבעי שלו; למקום שמאפשר גם לזמרים שלא בוחרים לפרוץ דרך הריאליטי – להצליח".



בד בבד עם צילומי העונה החדשה של "דה ווייס", פורר, כאמור, מפיק ומעבד את הפסטיגל, שעולה ממש בימים אלה. "השנה העבודה על הפסטיגל יצאה בחפיפה עם צילומי 'דה ווייס', ובזמן צילומי הבליינד אודישן והקרבות הייתי בטירוף של הפסטיגל", הוא מספר. "אלו היו החודשיים הכי לחוצים, קשים פיזית ועמוסים בחיי. תוסיפי לזה את התאומים שיש לי בבית, חוסר השינה וחוסר החיים, ואין לי מושג איך עברתי את זה בשלום".



פורר (38) נשוי לדוגמנית והשחקנית חן שילוני. השניים נפגשו לפני שלוש שנים לאחר גירושיה של שילוני מאלון אפל. מהקשר עם אפל יש לשניים בת משותפת, אמה. בזמן ההכנות לחתונתו עם שילוני, איבד פורר את אביו. "בגיל 36 איבדתי אבא בלי שום הכנה מוקדמת", הוא מספר. "הוא נפטר מדום לב. זה הדבר הכי קשה שקרה לי בחיים. הכאב הכי חזק שהרגשתי בימי חיי. עד עכשיו אני עוד לא מעכל שזה מה שקרה. בדרך להלוויה ראיתי כל מיני אנשים מגיעים ולא הבנתי מה הם עושים פה, הייתי חסר מילים. הוא היה אדם כל כך מיוחד, חם, שהעניק טונות של אהבה, בלי מחסומים ובלי דיסטנס, עם חיוך שמזמין פנימה. לא נתקלתי בעוד דבר כזה".



אחרי שדחו בשנה את מועד החתונה, בספטמבר 2015 פורר ושילוני נישאו. שלמה ארצי העניק לזוג במתנה הופעה בחתונתם. לפני כשנה נולדו להם תאומים.



איך חוויית האבהות עבורך?
"וואו, אני אתחיל לזרוק קלישאות לאוויר, אז אני מתנצל, אבל זה הכי אמיתי. זה הדבר הכי מדהים שקרה לי בחיים. אני עם דמעות בעיניים כל פעם שאני אוחז בהם ונרגש מכל התקדמות קטנה שלהם. קוראים להם אנה ואדם יעקב על שם אבא שלי. אנה יצאה כמו חן, ואדם זה בול אני ברמה הוויזואלית. חן שינתה אותי לטובה בכל כך הרבה דברים. היא לימדה אותי מה הדברים החשובים בחיים. מלהיות רווק שהולך לישון בארבע בבוקר הפכתי לאיש משפחה, לאבא שהולך לישון בתשע בערב וקם לילדים בלילה".



איך זה לגדל את אמה, בתה של שילוני מנישואיה הקודמים?
"אני שמח שהגירושים התרחשו כאשר אמה הייתה צעירה מאוד, כך שהיא לא זוכרת את חיי הנישואים של הוריה, וזה המצב הנתון עבורה. יש לה אותי ואת חן, ויש לה אבא. אני משתדל לתת לה יותר תשומת לב, כדי שלא תהיה לה אפילו לרגע הרגשה קטנה שהיא לא כמוהם. אני מתייחס אליה כמו הבת שלי".



לגרום לצעירים להצליח


בין שלל עיסוקיו פורר, כאמור, משמש פסנתרן בלהקה של שלמה ארצי ומפיק ומעבד לו את האלבומים, בהם האלבום האחרון "קצפת" שיצא במרץ 2016. לפני כן הוא ניגן שנים במשך שנים בלהקות של ריטה ושל עמיר בניון. בין היתר, הוא הפיק ועיבד להיטי ענק כמו "בראשית עולם" "ויש לך" של שלומי שבת, שזכה לתואר "שיר השנה" בשנת 2013; וכן "סטטוס מאוהב" של אייל גולן שזכה בפרס אקו"ם. "אני לא מנגן עם עוד אמנים מלבד שלמה ארצי, כי זה כרגע לא מעניין אותי", מספר פורר, "אבל אני כן מפיק שירים לאמנים אחרים. אני בעיקר אוהב לעבוד עם אמנים צעירים. זה אתגר גדול עבורי לגרום להם להצליח".



עד כה פורר הסתפק בעבודה מאחורי הקלעים, אך בימים אלה הוא עובד על פרויקט חדש משלו, שבמסגרתו ימצא את עצמו דווקא בקדמת הבמה. "כל החיים אומרים לי שמגיע לי להיות בפרונט, אבל אני אוהב את העבודה שלי ואוהב לעשות הכל מאחורי הקלעים", הוא אומר. "אבל אני חושב שאולי הם צודקים, ובהחלט הגיע הזמן לנסות גם את קדמת הבמה. לכן, בימים אלה אני עובד על פרויקט חדש עם חומרים מקוריים משלי , והפעם אני זה שישיר אותם. כרגע זה בהליך של יצירה, אני כותב שירים, אבל עוד לא התחלתי להקליט אותם, אז אין טעם לדבר על זה. עם זאת, זה עומד להיות מאוד מעניין ומפתיע".



סקרנת.
"עומד להיות לי חיבור עם מישהו מוכר, אבל לצערי אסור לי לספר על זה בשלב הזה".