לתומי חשבתי שבעונה האחרונה של האח הגדול מטעם "קשת" יורם זק יתעלה על עצמו ויביא לנו פרפורמנס מרשים ואיכותי יותר של הדיירים תחת פיקודו, ושעינו הבוחנת ממקום מושבו בקונטרול תשכיל לבחור את הרגעים היותר משמעותיים והמעניינים שהתרחשו בשלושת הימים הראשונים בבית.  ומה קיבלנו במקום? חזרה משעממת על כניסת הדיירים לתוך הבית ולחיצות ידיים ו"נעים מאד אני אימא של חיים" ו "יווו כמה את יפה" ו"בוא אני אעשה לך סיור בבית" בליווי צמוד ובהדרכתו של חיים, "איזה מטבח יפה" ולא תאמינו, אפילו יש מיטות בחדר השינה והמזוודות כבר מחכות בחדר שירות, ממש פאן אמיתי, שלא לדבר על התנור במטבח ש"הוא בדיוק כמו התנור אצלנו בבית, נכון אימא?" מדגיש חיים את ה"אימא" כדי שכל עניין השיוך המשפחתי ירד לכולם טוב בגרון.



מצטערת. אני מעדיפה את "דירה להשכיר" של לאה גולדברג ו"הנאים החדרים בעיניך" על הפתיחה העלובה של הפרק השני שאם היא סימן לבאות, אז או שהאח הגדול "קשת" רוצה להשאיר אדמה חרוכה אחריו ולהוציא לצופים את החשק לצפות בעונה הבאה מטעם "רשת", או שפשוט יורם זק חשב לעצמו: אם ממילא אני עוזב אז למה אני צריך להתאמץ?



הוא אף הגדיל לעשות כאשר כמעט פרק שלם הוא הקדיש לכוכב וחיים שהזכירו לי מערכון מקולקל של הגשש החיוור בגרסה הלא מצחיקה שלו. "אסור לך להיכנס לג'קוזי" גוערת כוכב בבן האבוד שלה, "אתה תהיה חולה, תגידו לו שלא ייכנס, הוא יהיה חולה, נו מה, אני חייבת לשמור עליו כי הוא הבן שלי, אתה לא תיכנס, אני לא ארשה לך שמעת? בוא הנה". והכל בח' וע' וחיים מצידו: הכול בסדר אימא, מחר בבוקר תעשי לי חביתה גדולה וכולם יאמינו שאת אימא שלי כי רק אימא עושה לבן שלה חביתה בבוקר. האם לסוג כזה של עליבות חתר האח הגדול, במקום להשקיע בפתיחה שתשאיר אותנו עם טעם של עוד, רגע לפני שהוא קד את הקידה האחרונה שלו ופורש מהבמה?


אביחי אוחנה. צילום: ניר פקין
אביחי אוחנה. צילום: ניר פקין



דווקא המחלוקת שהתעוררה בעניין המיטה בין אסתר ואנדל, כשהאחרון קובע שהמיטה היא שלו כי הוא בחר בה ראשון ולכן על אסתר לחפש מיטה אחרת, יכול היה לשמש כחומר שאפשר היה לעבד אותו לדיון פסיכולוגי שידבר על מצוקת האתיופים המרגישים נרדפים, ומכאן הצורך שלהם להילחם על הזכויות שלהם אפילו כשמדובר בסתם מיטה. הרי כל גבר אחר במקרה כזה היה מפגין ג'נטלמניות ומוותר למען אישה, אך אנדל התעקש כאילו חייו תלויים בזה.



האח הגדול יכול היה לקרא לו לחדר ולשמוע ממנו בארבע עיניים מה מסתתר מאחורי הרגשת הקיפוח של האיש שנראה לכאורה ביישן ובקושי מישיר מבט, אבל כשמדובר בלעמוד על שלו, הוא לא מתבייש כלל וכלל.



לפחות בעניין אחד אני מסכימה עם יורם זק. מסתמן שאביחי הוא גם הפייבוריט שלו, עובדה שרק אותו הוא הזמין לחדר בשביל לשאול לדעתו על שאר הדיירים. האמת היא שברגע זה, מכול החבורה שנכנסה לבית, הוא נראה לי הדייר הכי שווה, שלא לדבר על הצדק הפואטי שייעשה אם בסוף העונה יוכרז כמנצח האיש שרגע לפני שהוא הולך ומאבד את מאור עיניו, יטעם את אורו המתוק של הניצחון.