לפני כשנה הפכה יאנה יוסף לאמא לתינוקת אלה אנדראה, הבת המשותפת לה ולבעלה ציון ברוך. הלידה היוותה את שיאו של התהליך בו הפכו יוסף וברוך לזוג הכי פופולרי ומתוקשר מבין מפורסמי ישראל. המסע של יאנה אל הפרסום התחיל לפני כחמש שנים, כאשר כיכבה בעונה הרביעית של "האח הגדול". בראיון לאיריס קול ב-103FM הביטה יאנה לאחור על השתתפותה בתוכנית ואמרה: "מהחוויה שלי שם אין שום פגיעה נפשית. זה ביגר אותי בעשר שנים ועזר לי, פשוט עזר לי. ובכל פעם שאני צופה ב'אח הגדול' אני מתגעגעת בטירוף. ריאליטי זה מהמם ומצחיק ומבדר ומגניב. תראו מי הולך לריאליטי. כולם כבר שם. גם הכי ותיקים. הכל עניין של חוויות וגם עניין של כסף. אם הייתי הולכת עוד פעם? יש מצב. בשביל מיליון שקל, ברור. בשביל מיליון שקל אין לי שום בעיה. בטח, למה לא".



על האפשרות שאחותה או אחיה ישתתפו גם הם ב"אח הגדול" הוסיפה: "זה לא שאני לא ממליצה, אני לא רוצה לסכם משהו. אבל זה אינדיבידואלי וכל אחד מהם יהיה מה שהוא רוצה. אני אשאל את אחותי מה היא רוצה לעשות. יש המון אנשים שאמרתי להם כן ללכת ל'אח הגדול'. אין בעיה ללכת לריאליטי. זה לא משהו רע. הכל טוב. אנחנו ארבעה אחים ואני הבכורה. אחרי קארין שהיא חיילת כבר שנה, משרתת כלוחמת. אחריה נטלי שהתגייסה עכשיו לחיל הים ואח קטן בן 16. הרבה שמחה וצהלה. כולם רוצים להיות כמוני. אם קארין, למשל, תרצה לשחק, היא לא צריכה לחפש קשרים, אני אוכל להכניס אותה לסוכנות שלי, שישלחו אותה לאודישנים. אני אוכל לפקח עליה מרחוק. לי לא היה אף אחד".






על הפיכתה מכוכבת ריאליטי לשחקנית שמככבת בסרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה סיפרה יאנה: "למדתי משחק רק ארבעה חודשים והפסקתי כי קשה לי עם מסגרות. הנחתי את זה בצד. אבל זה ממש סבבה לכל במאי שמבקש ממני לעשות דברים על הסט, כי אין לי את המגבלות של תיאוריות שלמדתי. אני כמו פלסטלינה, תעשה איתי מה שאתה רוצה. כשהייתי קטנה רציתי להיות הרבה דברים, רופאה, טייסת, מורה, אסטרונאוטית. כשגדלתי הבנתי שאת כל הדברים הרבים שאני רוצה להיות אוכל לשלב בתוך משחק. אוכל להיות יום אחד כזאת ויום אחד אחרת ויצא לי מדהים, למרות שעוד לא שיחקתי אסטרונאוטית".



"כשחקנית תמיד היו לי ספקות ותמיד יהיו, שתמיד יש יותר טובים ממני ויותר מוכשרים", ציינה יאנה. "אני בן אדם אנושי ואני יכולה לפעמים ליפול למקום שאני לא מספיק טובה. אבל זה שהייתי מועמדת לאוסקר הישראלי, זה ענה לי על הכל ואני כבר לא שואלת כל כך. זה היה הדבר הכי מפתיע שקרה לי בשנים האחרונות. המועמדות היא על תפקיד משנה, למרות שגילמתי תפקיד ראשי, בסרט 'הרמוניה' של אורי סיוון, סרט מדהים שעוד לא יצא וכרגע מוצג בפסטיבלים בעולם. זה סרט יפה, מרגש ומפתיע, עיבוד מודרני לסיפור התנ"כי של הגר, כשאני מגלמת את הגר. אני משחקת שם לצד טלי שרון ואלון אבוטבול. צילמתי את הסרט לפני שנכנסתי להריון".



קול ציינה שיוסף נעלמה מעולם הסלבס וההשקות ויאנה השיבה: "אני לא נמנעת מהשקות, אם יש משהו מעניין. פשוט הקשבתי לעצמי. זה לא איזה מהלך אסטרטגי. לא מצאתי את עצמי שם כל כך. ניסיתי. זה לא כזה עבד. בסוף זה יצא לטובתי, כן, כמו תמיד, כמו כל דבר".



בימים אלה חוזרת יאנה למסך הקטן עם הסדרה היומית "ראש גדול" המשודרת בערוץ הילדים של "יס": "צילמנו עכשיו, ממש לפני שנייה. הסדרה חוזרת לעונה שישית ואני משתתפת שם כאחת הבוגרים, אלה שגדלו. אני מופיעה כל העונה, הדמות מגניבה וסבבה, די קרובה לעצמי, לא כזאת רחוקה ממני. זו דמות של גאונה וזה כיף גדול, אני עפה על זה. זה מה זה מצחיק. אני כל כך נהניתי לקרוא, לשחק, לצלם, באמת. נראה לי שזו ההפקה הכי כיפית שהייתה לי, רק שלא יעלבו אנשים אחרים. הייתה הפקה מדהימה והיה לי ממש כיף. יהיו בעונה הזו דברים מצחיקים ומרגשים וכיפיים. אפילו אמא שלי, שלא מדברת טוב עברית צפתה בכל העונות. גם האחים שלי ובאתי איתם לפרמיירה".