כאילו שלא ידענו שכל שלושת החוזרים לבית לפני שבוע, יודחו בפעם השנייה. פעם, הודחת, תמיד תודח, והאמרה שאם זורקים אותך מהדלת, תיכנס דרך החלון, ממש לא עוזרת במקרה הזה. תארו לכם מצב שכוכב פתאום מחליטה שהיא רוצה להישאר? "לא רוצה לעזוב, מה תעשו לי? נראה אותכם מוציאים אותי בכוח. יאללה. שיאכלו אתכם הכינים אם אני עוזבת. כל הסבתות בישראל, איפה אתם? מה זה פה? מה?"



כוכב יכלה להיות הגרסה העממית של טילי בסרט "המלבישה", שאחרי שנים רבות חוזרת לעיירת נעוריה שבה שנאו אותה, עושה שם בלגן לא קטן ובסוף שורפת את המקום ועוזבת. כוכב לא שרפה את בית האח, אבל הבטיחה לו לפני צאתה שהיא הולכת לחסל סופית את שמוליק. למה ומדוע? מי יבין למוזרויות ליבה של האישה שכל יום חובשת לראשה כובע מצחיק אחר.



המודחים שבאו לביקור קצר, שיחקו נפלא לידיו של האח, שהשתמש בהם וזרק. לפחות היה מודה להם לפני שהם עזבו על המאמץ לעזור לו להציל את העונה. הם הצליחו במשימה, כי אפילו עדן הבטיחה לאביחי שדברים לא יחזרו להיות כפי שהיו, גם אם החברים שלה יודחו. מילים כדרבנות, ואנחנו חשבנו שהיא סתם עוד פיגורה לקישוט הבית, אבל היא לא פריירית בכלל.



אפרופו עונה משעממת. בכל עונה אנחנו חושבים שהיא העונה הכי יבשה. כמו שאנחנו חושבים בכל שנה שעוד לא היה חורף כזה. יחסית לעונות קודמות, הפעם המצב לא עד כדי כך גרוע, אפילו היה פרק נחמד אתמול, ולו בגלל הדיירים שיודעים להפעיל את הקודקוד ולפתוח פה כשצריך. אהבתי את מה שאמר דן לחזי ושם שתקפו אותו כי זייף הנחת תפילין אך ורק בשביל למצוא חן בעיני אורנה, למרות שבסך הכול, הבחור רצה לשמח את חמימו.



 "שיתחיל לנשק ויפסיק לקשקש" 



"את סבא שלי שרפו במשרפות בגלל שהיה יהודי ולכן על אף שאני אתאיסט, אני עדיין מוקיר ומכבד את השורשים הדתיים של העם שלי ורוצה להכיר אותם." גם אני לא דתייה, ועדיין חושבת שלטקסים יהודיים יש קסם משלהם. לא סתם ילדים אוהבים אותם. אם מישהו לא אוהב מוזיקה קלאסית, אבל מקשיב לה מתוך סקרנות ורצון להכיר אותה, הוא יחטא בשקר לעצמו? אז שם וחזי, תתקדמו!



מה שבטוח, שאחרי עזיבתם של "בני החושך", רווח לאורנה שכבר לא תצטרך להתגנב מאחורי דלתות ולצותת. מה שלא בטוח הוא, שכאשר היא תחזור לבני ברק, היא תתקבל בבלונים ופרחים, אחרי שהעזה ללחוש לאוזנה של מעיין: "שיתחיל לנשק ויפסיק לקשקש" או מיי גוד. היא גם אמרה את המילה: "תחת" שומו שמיים, כאשר שני התעמלה בחצר, ולדעת אורנה "בכוונה" התעכבה על תרגיל שבו היא מבליטה את אחוריה ותוקעת אותם ישר לפרצופו של דן. לא נראה לי שבני ברק תסלח לה על דיבורי החטא שלה. כדאי לה להתחיל להתפלל שהיא תזכה בדירה, אחרת תיאלץ לעבור לגור במועדון "החתול והכלב".



"אל תסתכל לכיוון של שני", היא פקדה על דן שנבהל מהטון כאילו שמע ציווי אלוהי, ומיד קיבע את המבט בראש הכרבולת של שימי הדג. גם ככה אין להם מה לראות במתחם הצר שבו הם מצויים, אז עכשיו גם אסור לו לתקוע מבטים. בכל העונות של האח הגדול היה רגע צרוף אחד של הנאה אמתית כאשר מיקיאגי שר את "יסטרדיי" של הביטלס.



זה קרה לי שוב אתמול כאשר מעיין דיברה מכאב ליבה ותיארה איך אביחי עמד מול כל הקבוצה, עיניו רצות מאחד לשני והוא מותקף וחסר אונים. גם ההשתפכות הכנה שלה בפני האח כשהיא יורדת על עצמה שהיא לא יודעת להתעמת כי היא מפחדת מהרגע שהיא לא תדע מה לענות, הייתה בעיני אחד מאותם רגעים נדירים שהם נטו אמיתיים ונקיים מכול העמדת פנים. אני מבחינתי כבר הענקתי לה את הכרטיס לגמר.



גם חמימו שלאחרונה הפך לפמיניסט המגן על זכויות הנשים ואושרן, ימשיך לג'ברש כל הדרך אל הגמר: "אתה, ואתה ואת ואת וכולם, תקשיבו לי טוב, אנימתחרפןפהלאמביןמהקורהמעייןבוכה, תיכנסו אליי מיד למשרד".