ריאליטי זה לא התחום שלי. כדורגל כן. אבל לשם השכנת שלום ביתי וחיפוש והתפשרות על "שער השבת" בזמן שהקבוצה שלי לא משחקת, החלטנו שזאת תהיה התוכנית הזוגית. משהו סביל עד נחמד, ולפחות יש את אביב גפן בסביבה, אז רע זה לא יכול להיות. מודה, עם הזמן התחלתי לחבב את "דה וויס", שנותן לך הרגשה שמדובר פחות בראליטי ויותר בתוכנית שבאמת מתעניינת במועמדים, משהו סטייל כוכב נולד של השנים הראשונות. עשרות מתמודדים, שמבצעים שירים מגוונים מאוד, באמת נמצאים בסיטואציה שנועדה לגרום לאנשים להתחבר למוזיקה.
אביב ("אני אגואיסט וטוב לי עם זה") גפן סוחף את המתחרים שלו לז'אנרים לא מוכרים , שלומי ("רוצה לשמוע אותך בעברית ואני אוהב אותך") שבת מפרגן להם, מירי ("ביצוע יותר טוב מהמקור, תהיה בשקט אביב"), מסיקה מתאימה אישית לכל אחד את השיר, ואברהם ("תתחבר למוזיקה, כי אם לא המחשבות שלי נודדות") טל שולח אותם לבדוק את המהות של המוזיקה. באמת חיבור נהדר ואמנותי, שהניב השנה תוצאות לא רעות.

הקריסה הגדולה

אז איפה בעצם דה וויס נופלת? בדיוק במקומות שערוץ 2 בדרך כלל לא נכשל בהם. בהפקה, בבימוי, במעברים. בדברים הקטנים שגורמים לצופה בבית לתהות. אם אתם דורשים מהזמרים מקצועיות רבה, איך יכול להיות שהשידור הזה נראה בשבועות האחרונים כאילו יצא משליטה? הרי זאת לא הפעם הראשונה ש"רשת" מבצעת שידורים ישירים, אבל הפעם נדמה כאילו הסיטואציה שולטת במנחים ולא ההיפך. גם האופן שבו הקהל פחות מעורב בתוכנית, גורם לריחוק, וחבל.
השיא היה, כמובן, בתוכנית עם הזמרים והלהקות שהתארחו באולפן, שם היתה הרגשה שכל מי שרוצה לעשות או להגיד משהו יכול. ממש "חלום עליכם" של המנטורים. מראיינים את האמנים, או לא מראיינים, שולחים אותם להתארגן, או ששולחים אותם לבצע שיר עם מנטור אחר. זאת לא היתה יציאה חמודה משליטה, זה היה כבר כאוס.
ואתמול, דווקא ששלומית מלכה לא היתה צריכה להקריא מהטלפרומטר רוב הערב, ונראתה קצת יותר משוחררת, נראה היה כאילו אוכלים לה את האוזן באוזנייה. מיכאל אלוני כבר הפך מזמן להיות מנטור והתחיל להטיף מוסר ולבקר את המתחרים, וגם הקטע של מאחורי הקלעים היה מעט מביך, בין אם זה הריאיונות עם המתחרים לפני שעלו לשיר, או השאלות לחברים שלהם על הביצוע, שהתשובות אליהם היו יותר גרועות מקלישאות של שחקני כדורגל.
בסופו של דבר, הודח אתמול בניה ברבי, אולי מהזמרים הגדולים של העונה הנוכחית, שנפל דווקא בגלל ביצוע לשיר לא מוכר. המנטורים עצמם כבר הכריעו עוד באמצע מי יישאר ומי לא, כשהכריזו שהם יודעים מה הקהל בבית אוהב ורוצה. מה שמעלה את התהייה למה לא לקפוץ ישר לגמר, ואולי לעשות אותו בשלוש תוכניות.
"דה וויס" פתחה את העונה הזאת מצוין, המשיכה אותה בסדר, ומסיימת קצת באיבוד שליטה. המנטור המצטיין של העונה הזאת היא ללא ספק מירי מסיקה, שלמרות שפתחה אותה עם לחיצה מוגזמת על הכפתור, מצליחה לתת פייט לכל מי שחופר סביבה, ועם אביב גפן זה לא ממש קל.
לגבי השאר, אין ספק שמדובר בירידה די דרמטית מהעונות שעברו. ולמי שהיה ספק, אלי חולי יזכה, אביב יהיה מרוצה, שאר המתמודדים הטובים כמו רון עבדן, ספיר סבן, ג'וי והשאר, ינסו לפרוץ, ועוד ריאליטי יגיע לקיצו. לגבי העונה הבאה, ובתקווה גם בעונה הנוכחית, ראוי שהפקות הלקחים יהיו ברמת התכנון, ההפקה והבימוי, כי אחרת כל העבודה היפה שעושים פיטר רוט וחבורתו על הבמה, באמת נראית כמו משהו משני.