נשיא CNN, ג'ף צוקר, הגיע היום (שלישי) להתארח . צוקר עלה לאחר נאומו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שדיבר על התקשורת הבינלאומית והדיווח המוטה שלה בכל מה שקשור לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בעוד שצוקר לא ממש התייחס לעניין הזה, היה לו הרבה מאוד מה להגיד בכל הקשור למושג "חדשות מזויפות", ואף סיפר על תקרית קשה שהיתה לו עם הנשיא, דונלד טראמפ.



"הוא התקשר אליי ב-21.2 בשעות הצהריים. זאת לא הייתה שיחה טובה במיוחד", אמר לקול צחוק הקהל, "בערב ההוא הייתי בבית, צפיתי ב-CNN והטלפון שלי צלצל. עניתי, ואז הוא אמר: "ג'ף, זה דונלד'. הוא זעם על אחד האורחים שהיו באולפן שלנו ב-CNN, במשך מספר דקות הוא פשוט לא הפסיק לצעוק עליי, וטען שאנחנו לא מאוזנים. בסופו של דבר אמר: "אוקיי, הבנת? שלום!' וניתק".

 

"אני מבין את מה שארדן אומר ומעריך את הדעה שלו. אני חושב שכשאנחנו מכסים את הסיפור של ישראל לא הכל יכול להיראות דרך הקונפליקט בין ישראל לפלסטין ואני חושבת שלעיתים קרובות יותר אלה העדשות שהכל נצפה דרכן. אני חושב שעלינו להיות מודעים שיש שני סיפורים תמיד ואני מעודד את חברינו כל הזמן לוודא שאנו מספקים את ההקשר המלא של מה שקורה. האם אנו מושלמים? לא, אני לא חושב שאף אחד יכול לטעון למצוינות".

לאחר מכן התייחס למצבם של העיתונאים בארצות הברית ובעולם, וסיפר: "אני דואג לביטחונם של עיתונאים מחוץ לארצות הברית", המשיך נשיא הרשת, שהתראיין ליונית לוי: "לא חשבתי שאדאג לביטחונם בתוך ארצות הברית. אסור לנו להיות מאוימים מכך, להירתע ולסגת משליחותנו המקצועית. היה כואב לראות רבים בפוליטיקה האמריקנית שותקים, כי הם מפחדים ממנו, הם הניחו בצד את אחריותם לחופש עיתונות ולחופש התקשורת. העובדה היא שרבים לא עמדו לצידנו. כשאנו מדווחים ועומדים על זכותנו לדווח עובדות אנו לא נוקמים, אלא עושים את עבודתנו". 
 
"לאחר מכן הוסיף: "שיעורי התמיכה בטראמפ הם נמוכים בהיסטוריה לנשיא אמריקני למשך זמן הכהונה עד כה. אין שאלה שכאשר יש שאלה שעליה הוא לא רוצה להשיב הוא ינסה לשנות את הנרטיב, בעבר העיתונות היתה "רודפת אחר הכדור והחפצים הנוצצים". אך היום אנו מבחינים בכך. עם זאת, האשמתו של טראמפ כי הנשיא לשעבר אובמה צותת לו היא האשמה קשה ולכן עלינו להמשיך לעסוק ולבחון את ההאשמה הזאת. זוהי תקופה לא פשוטה עבורינו", הודה, "בשנים האחרונות בישרו על מות העיתונות בארה"ב, אך זו התקופה המאתגרת ביותר. זו תקופה שבה כלי התקשורת עושים עבודה חשובה -זהו הרנסאס לתקשורת ולעיתונות".

צוקר התייחס גם לנקודה בעברו עם דונלד טראמפ, לאחר שיונית לוי שאלה: "2003, המלחמה אמיתית, כשאמרו אויב של ארה"ב התכוונו לאוסאמה בן לאדן. בוש הוא הנשיא. טראמפ הוא איל נדל"ן בניו יורק וג'ף בNBC. ברונט עלה עם תוכנית שנקראה "המתמחה" ואהבת את העובדה שטראמפ הוא המנחה. אתה החלטת על זה או שזו הייתה החבילה?"

"מרק ברונט הביא את זה כחבילה, זה היה הג'ונגל הישרדות של החדר. ל-CBS היה את הישרדות וחיפשנו אחר משהו דומה. מארק הביא לנו את זה וחייתי בניו יורק כל חיי הבוגרים ועבדתי ב-LA, אז כניו יורקר הבנתי את החשיבות של טראמפ ואת יכולתו ליצור יחסי ציבור ומעורבות והבנתי שטראמפ יקבל תשומת לב רבה. ברגע שמארק עשה לזה פיצ', לא נתנו למארק לעזוב עד שהיה לנו את זה למרות שרשתות אחרות רצו את זה וזו הייתה הצלחה אדירה."
 
אתה האדם שעשה את טראמפ כוכב טלוויזיה
צוקר: "אני נתתי אור ירוק ל"מתמחה".
 
יש סיפור שאבקש ממך לספר, שמעתי אותך מספר את זה בכנס אחר. שנה אחרי שזו הצלחה אדירה וטראמפ מנהל איתך שיחה ורוצה העלאה במשכורת
צוקר: "זו האמת. "המתמחה" הופך להצלחה אדירה בשנה הראשונה, הופך לתוכנית הכי מצליחה בשנה הזו וטראמפ חשב שעליו לקבל העלאה. מרק ברונט שהיה צריך לעשות את המו"מ ביקש ממני לעשות זאת ועשיתי זאת אז הלכנו לארוחת צהריים והוא אמר שהוא צריך משולם כמו הקאסט של "חברים". אז "חברים" הייתה הקומדיה הכי מצליחה בטלוויזיה והשחקנים קיבלו מיליון דולר לפרק. הוא אמר שהוא רוצה להיות משולם אותו הדבר, אבל כמו כל ששת השחקנים יחד.

כמה שילמת בסוף?
"הרבה פחות. הוא לא קיבל את הסכום של ששת השחקנים יחד ולא קיבל כמו שכל אחד בנפרד קיבל, הוא כן קיבל העלאה קלה. האמת היא ואני חושב שזה חלק חשוב, אמרנו לו שזה לא יקרה ואם הוא שם אז התוכנית מבוטלת. אז הוא עזב וביום למחרת הוא קיבל את מה שקיבלנו".

לקראת הסיום נשאל: "כשאתה רואה את האנטישמיות בארה"ב, אתה מופתע מזה? אתה חושב שמה שהנשיא עושה זה מספיק כדי לעצור את זה?"
"אני חושב שלקח לו כמה זמן להבין את מה שקורה וזה חשוב לקול הזה לדבר בקול רם. אני חושב שזה מעציב. האנטישמיות לא מפתיעה אותי. אני חושב שיש עלייה בכל הצורות של השנאה בארה"ב ויש אקלים שמאפשר לזה לעלות ואני חושב שהאנטישמיות היא תצורה אחת שצריכה להיות מגונה."