מאוחר מדי ומעט מדי קרה משהו משמעותי בבית האח, והכוונה לשידורי הרדיו של הדיירים שאני חייבת לציין שהפעם הם היו יותר מעניינים אפילו מהשידורים של כל עונה אחרת. כולם קיבלו אצלי ציון עובר, כי כל אחד הצליח לרגש בדרך ובסגנון שלו. אף גילינו שבעצם אורנה לא הגיעה לבית האח הגדול בשביל למצוא בן זוג או לזכות בדירה, אלא בשביל לקדם קריירה של זמרת. תודו שלשיר שיר שלם לאלוהים באמצע שידור רדיו, זה מהלך אמיץ ומקורי.

למרות שידענו כבר מההתחלה שדן לא מאוהב באורנה ושבעצם הוא זייף זוגיות כדי להתקדם במשחק, אתמול זה אושר באופן סופי כאשר אורנה שחררה אותו והוא לא בדיוק התחנן על נפשו שתחזור אליו, אלא קפץ על ההזדמנות וברח, רגע לפני שהמסך יורד. אני לא בטוחה שהוא היה בורח אילו ההצגה הייתה צריכה להימשך עוד חודש.

אורנה: "אני לא רוצה להחזיק אותך בכוח".
דן: "אוקיי"
אורנה: "מה ז'תומרת אוקיי?" 
דן: "ז'תומרת שאני מסכים איתך"
אורנה: "מה? כל כך בקלות?"
דן: (ממלמל לעצמו)
אורנה"אתה רואה שהחברים שלך משפיעים עליך? סימן שאתה לא אוהב אותי"

דן:  "אהבתי אותך בתוך הבית. לא יודע מה יהיה בחוץ"
אורנה מתעקשת: "יכולנו להתגבר על כל המכשולים גם בחוץ"
דני עצבני"את שוב לוחצת עלי ומגבילה אותי?"
אורנה בוכה.

היא לא יכלה לאחל לעצמה טוויסט בעלילה יותר מוצלח מזה שיעורר כלפיה אהדה וחמלה של הצופים, שבזכותם היא תצעד לעבר הגמר בגאון, עם או בלי דן הילדון זב החוטם, איש האדמה התמהוני, יש מין קטע כזה שהוא יכול להיות נופת צופים ורך ומבין, ופתאום אאוט אוף דה בלו, הוא מתחיל להעליב.

דן: "שתדעי לך שאני סולד ממך"
שני (בקול של חדר מיטות מאז שנהייתה שדרנית): "מדוע?" 
דן: "כי יש לך תכונות מגעילות"
שני (בקבלה אינסופית. איפה שני שפעם עלתה על בריקדות?): "אני דווקא חושבת שאתה מקסים"
דן: "גם את מקסימה, ובלעדייך לא הייתה עונה"
שני: "אז בוא נתחבק".

אביחי, המומחה למהלכים, כבר מזמן הבין בחושיו החדים ששרון גל מהווה בשבילו יריב רציני שעלול לגנוב לו את הכתר ואמש הוא גם ביטא את דאגתו בקול. הוא קרא לשרון "אסטרטג" (תראו מי שמדבר) ולעג לו על הדרך שהוא מראיין את עצמו במקום לראיין את עומר. שרון, בהתקפה חזיתית על שני באמצעות עומר, הוכיח שהוא נמר בעור של כבשה ושהוא לא יודע לסלוח, גם לא למישהי הנמנית על קהל ישראל, קהל שהוא כל כך אוהב וגאה בו.

קרב המוחות החל. שרון גל
קרב המוחות החל. שרון גל

אביחי בשידור עם אורנה: "חוויתי בבית האח אהבה גדולה. מעיין לימדה אותי מה זה רגש, וזה יותר חשוב לי מאינטליגנציה". (אופסי). "רגע, אל תבינו אותי לא נכון. זה לא שחלילה חסרה למעיין אינטליגנציה אוקיי?" (עובדה שהיא זיהתה את הדגל על המסוק לשרון, כדגל המדינה). אביחי שהוא שחקן פוקר מהולל, יודע לשחק לנו במוח וגם אם נפלטה לו פליטה אומללה, הוא מיד יתקן את הקלקול ויערבב את כולם עם מילים יפות כך שמיד שוכחים לו את התקלה.

אחת מהתובנות היותר מפתיעות של העונה הייתה כאשר גילינו שחמימו שעד עכשיו דיבר בשפת הג'יבריש, יודע גם לדבר לאט ובצורה ברורה. הייתכן שהוא עבד עלינו עונה שלמה ובכוונה רצה שנתאמץ בשביל להבין אותו כדי שיהפוך לחידה לא פתורה וכך יגביר בנו את הסקרנות לגביו? בעוד שאר הדיירים משדרים ברדיו מכאב ליבם ולובשים ארשת רצינית תהומית, חמימו תיבלן את המשימה עם פיקנטריה משלו.

"אחרי שנכשלתי בתיאוריה בפעם החמישית, אבא אמר לי שזה לא שאין לי מזל, אלא אין לי שכל". יש לכם בכלל ספק שמי שכך צוחק על עצמו, בסופו של דבר יצחק על כולכם ויגיע לגמר כמו גדול?