בצל סערת התאגיד והניסיונות של ראש הממשלה לסגור אותו, הודיעו היום (שלישי) בתאגיד "כאן" כי גאולה אבן תהיה זאת שתקבל את המשבצת היוקרתית של הגשת מהדורת החדשות. בכך תשלים אבן טריו נדיר של נשים, אשר מופקדות על שידור משבצת הפריים טיים בטלוויזיה (ביחד עם יונית לוי בערוץ 2 ותמר איש שלום בערוץ 10). 



מי שאחראי לחשיפתה לציבור של גאולה אבן, הוא מפיק הטלוויזיה המיתולוגי, רפיק ח'לבי, אשר מסתכל כיום מהצד במערכה המתנהלת על התאגיד ורשות השידור, אשר במשך עשרות שנים היה חלק בלתי נפרד ממנה. ח'לבי סיפר על היכרותו עם גאולה אבן: "האמת ששלושתן טובות מאוד. הבאתי את גאולה להחליף את חיים יבין, שיצא לעבוד בחופשה ללא תשלום של שנה, ואז חזר אורי פורת לרשות השידור, והדבר הראשון שעשה, זה להעיף את גאולה מהמסך. זאת היתה טעות אז, אבל מר טלוויזיה, היא ורבלית מאוד, וחדה מאוד וחריפה מאוד. מי שמכיר אותה בחיים יודע שהיא הרבה יותר מסוגרת ושקטה, אבל על המסך היא חיית טלוויזיה וראויה לכל הערכה".



בבלפור לא יאהבו את זה


"יכול להיות, גם גדעון סער היה שר יוצא מן הכלל, בלי קשר לשאיפותיו הפוליטיות. הוא היה אדם שכמעט גרם לי להגיד שאני אשקול להצביע ליכוד אם הוא יהיה ראש הממשלה". לסיום, ענה חלבי לאחת השאלות הבוערות בעניין האתי, ובעיקר מה היא תעשה אם תיאלץ לראיין את גדעון סער? חלבי הגיב דרך סיפור: "היא לא ממש צריכה להתמודד עם זה", הפתיע.



"בוא אני אספר לך סיפור קצר שאומר הכל. לפני מספר שנים היה מועמד לשירות בצבא דרוזי, שהיה במיונים לסיירת מטכ"ל. הוא הגיע, סיים את כל ההכנות, וכשהיה על האוטובוס, הקצין קרא לו ולעוד מלש"ב אתיופי והוריד אותם מהאוטובוס. אחרי כמה דקות הרים לי טלפון דובר הרשות להגנת הטבע, וביקש ממני שאברר למה הורידו אותם מהאוטובוס. יוסי פלד, שהיה אז אלוף פיקוד צפון, הרים טלפון למפקד סיירת מטכ"ל, שאמר לו: "אם הולכים להרים עכשיו את וואליד ג'מבלאת, הוא יבוא?", אז פלד ענה לו: 'מכל הצבא צריך לשלוח אותו? אין מישהו אחר?', אותו הדבר לגבי גאולה", סיכם.