חברי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין בחרו היום (חמישי) בערוץ 20 כמפעיל הבא של ערוץ הכנסת. הזוכה יחל כעת בהכנות לקראת העלייה לאוויר שתתרחש בחודש יולי השנה.



ערוץ הכנסת הוא הערוץ הציבורי היחיד המפוקח על-ידי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין. משנת 2006 הוא מופעל על ידי חברת החדשות של ערוץ 2. לקראת סיום תקופת הרישיון הנוכחית, הקימה הכנסת וועדה ציבורית לבחינת עתיד הערוץ. בהמשך להמלצות הוועדה ואישורן על-ידי יו"ר הכנסת, ביצעה הכנסת מספר תיקוני חקיקה בחוק שידורי טלוויזיה מהכנסת המסדיר את שידורי הערוץ.



ארבע חברות הגישו הצעה במכרז: חברת החדשות הישראלית, חדשות 2 שהינה כאמור המפעיל הנוכחי, קבוצת RGE באמצעות חברת החדשות של ערוץ 10, חברת אימג'ין ב.ה השקעות במדיה (ערוץ 20) וקבוצת נוספת בשם שידורי העם המורכבת מתיא תקשורת, יסמין טי. וי. ועמרב השקעות.



"ערוץ 20 מפר את תנאי הזיכיון"



ההצעה הזוכה זכתה ל-930 נקודות, זאת מתוך 1,000 נקודות אפשריות כפי שמפורט במכרז. הצעת RGE זכתה ל-822 נקודות, הצעת חברת החדשות של ערוץ 2 זכתה ל-814 נקודות ושידורי העם, 751 נקודות.



ערוץ 20, ארכיון. צילום: נדב כהן יונתן
ערוץ 20, ארכיון. צילום: נדב כהן יונתן



במסגרת הצעתו, הציג הזוכה, בין היתר, אריזה גרפית עדכנית ומיתוג מחדש של הערוץ, לצד אפיון אתר אינטרנט ייעודי כנדרש ואף פירט את אופן השקת הערוץ החדש.



יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב אמרה היום כי "המועצה בחרה בהצעה הטובה ביותר, ואני מאחלת הצלחה רבה לזוכה בהפעלת הערוץ – ערוץ החיוני לדמוקרטיה ולהשקפת הפרלמנט לציבור.



התנועה הרפורמית תקפה ביקורת על בחירתו של ערוץ 20 כמפעיל ערוץ הכנסת. הרב גלעד קריב אמר כי "ערוץ 20 מפר ברגל גסה את תנאי הזיכיון שלו בכל הנוגע לייצוג המתבקש של מגוון הזרמים, הקהילות והחוגים בעם היהודי ובציבור הישראלי. במצב העניינים הזה לא ברור כיצד מעניקה מועצת הכבלים והלוויין פרס לערוץ בדמות שידורי ערוץ הכנסת, שחייבים להתבסס על פלורליזם, ריבוי דעות וטיפוח סובלנות. ההחלטה מעניקה רוח גבית להתנהלות שמבזה את שלטון החוק וחותרת תחת העקרונות היסודיים ביותר של שידור ציבורי הגון, והכל באצטלה של פטריוטיות ואהבת המדינה. לנוכח רפיון הידיים המתמשך של המועצה אנו נמשיך לפעול בכל האמצעים הציבוריים והמשפטיים כדי שערוץ טלוויזיה המדיר חוגים מסוימים מהמסך לא יזכה להנחות מצד גורמי הרגולציה ואכיפת החוק".