מלחמה ממלכתית: רבות דובר על פערי השכר בישראל, ובתקשורת בפרט, אך כעת מסתבר שגם בבריטני, בגוף השידור היוקרתי המצב לא טוב בהרבה. עשרות מהמגישות הבכירות ביותר של ה־BBC חתמו על מכתב זועם, שדורש מהנהלת תאגיד השידור הבריטי לסיים את האפליה בתחום השכר ביחס לגברים, לאחר שנחשף כי הנשים מהוות רק שליש מהעובדים שמרוויחים יותר מ־150 אלף פאונד בשנה. בשבוע שעבר, ימים ספורים לאחר שה־BBC הודיע כי ג'ודי וויטאקר תהיה האישה הראשונה שתגלם את דוקטור הו באחת מסדרות הדגל של הרשת, פרסם תאגיד השידור את רשימת המשכורות של 96 הטלנטים המובילים, שמרוויחים לפחות 150 אלף פאונד בשנה.



הנתונים העלו כי שני שלישים הם גברים, וכי האישה עם ההכנסה הגבוהה ביותר, קלאודיה ווינקלמן מהתוכנית "רוקדים עם כוכבים", קיבלה 450 אלף עד 499,999 פאונד - חמישית משכרו של מגיש הרדיו כריס אוונס, שעמד בראש הרשימה עם משכורת של 2.250 מיליון פאונד. בסוף השבוע גם נחשף כי 400 מעובדי התאגיד מרוויחים פחות ממאית משכרו של אוונס.



קלאודיה וינקלמן BBC, צילום: רויטרס
קלאודיה וינקלמן BBC, צילום: רויטרס



הפרסום עורר סערה ציבורית וכעת מגיעה התגובה של עובדות התאגיד, שפנו במכתב פתוח למנכ"ל BBC טוני הול בדרישה לפעול באופן מיידי לסיום האפליה בשכר במקום לחכות לשנת 2020, כפי שהצהיר שבכוונתו לעשות. "פרטי השכר הראו את מה שרובנו חשדנו שמתרחש במשך שנים רבות - נשים ב־BBC מקבלות שכר נמוך יותר מאשר גברים", נאמר במכתב, שעליו חתמו 42 מהעובדות הבכירות ביותר, בהן שרה מונטיו, שמגישה את תוכנית "היום" ברדיו 4, אמילי מייטליס, שמגישה את תוכנית "ניוזנייט" ב-BBC2, והכתבת הבינלאומית של הרשת ליז דוסט.



"זה עידן של שוויון וה־BBC הוא ארגון שמתגאה בערכים שלו", הוסיפו הנשים, שהפצירו בהול לטפל גם בפערי השכר בתחומי ההפקה, ההנדסה והתמיכה הטכנית. "זו הזדמנות עבור כולנו, שיש לנו קולות חזקים ורמים, להשתמש בהם בשם כולנו ולמען ארגון שהיה צריך דחיפה כדי להתנהל בשקיפות ולעשות את הדבר הנכון".


הול עדיין לא הגיב למכתב, אך הצהיר כי "בסוגיות של מגדר וגיוון, ה־BBC מגוון יותר מכל תעשיית השידור והשירות הציבורי".