אחרי ארבע עונות בהן חיים הכט תר אחר כל מתקין מזגנים סורר, מכונאי רכב שקרן ואינסטלטור בעייתי, חזר אתמול המנחה בפרק חדש לפורמט, שבניגוד לכל דודי השמש ומשאבות האקווריום התקולות בתוכנית, לא מפסיק את עבודתו מ-2005. אחרי שפרק הבכורה בעונה החמישית של "יצאת צדיק" גרף נתון לא רע של 22.2 אחוזי רייטינג, התגובות בעמוד התוכנית התחלקו לתומכים ולמתעצבנים. בין הודעות תמיכה, קריאות להתערבות משטרתית נגד בעלי המקצוע הרמאים, ופרסומות לטכנאים מומלצים, היו גם כאלה שטענו להטעיה מכוונת של הפקת התוכנית, הכשלה של בעלי המקצוע ועריכה מגמתית.



בתכנית הראשונה של העונה, חזר הכט אל התחום בו לטענתו 'אין צדיקים', ואמר כבר בפתיחת התוכנית כי "בתחום אחד, בענף הדודים, לא הצלחנו למצוא עד היום ולו צדיק אחד". במשך הפרק הגיעו לבית מרושת המצלמות של התכנית ארבעה טכנאים, שהיו אמורים לתקן את ברז הערבול של דוד השמש, הרכיב ש"מווסת את חום המים לטמפרטורה של עד 50 מעלות", לפי דברי המומחה של הכט. תקנה שיצאה ב-2007 מחייבת להתקין ברז ערבול כזה, על מנת למנוע כוויות ממים חמים מדי.

הטכנאים באו ויצאו מהבית, חלקם הורידו את ברז הערבול, ובכך החזירו את הדוד לעבודה -  אך לא החליפו אותו באחד חדש, ובכך, לדברי המומחה, חושפים את הלקוחות לסכנת כוויות, חלקם רק מרססים קצת שמן לשחרור ברגים, וחלקים מגדילים לעשות ומבצעים החלפת פלאנג' יקרה, שלא לצורך וגובים עד 1416 שקלים.

יצאת צדיק, צילום מסך: קשת


"כל הכבוד על התכנית הזאת, שנלחמת בעושקי קשישים ותחמנים חסרי מצפון", חיזק אשר לוי את ידיו של חיים הכט. "איפה המשטרה בדיוק?", כתב אחד הגולשים, ואחר הוסיף: "איך קרה מצב שהם ממשיכים לעבוד ולשקר ככה על אנשים?". גולש נוסף סיכם במילים "למדו מחברי השלטון".

מנגד גולשים אחרים טענו כי הפקת התכנית מטעה את הצופים ובעלי המקצוע: "פלאנג' מחליפים כל שנה - שנתיים וזה בסדר", הסביר אחד המבקרים, "אני קבלן שיפוצים וב-95 אחוז מהבתים אין ברז עירבול. התוכנית שלך נועדה להכשיל אנשים", הוסיף אחר.

יצאת צדיק, צילום מסך: קשת
יצאת צדיק, צילום מסך: קשת


"התקלה שייצרתם בברז הערבול היא סוג של תחמנות, רוב המוחלט של דודי השמש בישראל הם בלי ברז ערבול ולכן כשיש תקלה בו הטכנאי דודים פשוט מסירים אותו ולא שמים ברז ערבול אחר. ברז הערבול עושה המון בעיות ולכן גם לא שמים במקומו שוב ברז ערבול", כתב צופה נוסף והוסיף: "אתם כאילו מפילים גם את הטכנאים האמינים והמקצועיים בפח מראש עם התקלה הזאת".

עידו אילוז, אחד מהטכנאים שחיים הכט טוען כי "תפס על חם", הגיב בעמוד התכנית והסביר כי העריכה המגמתית הוציאה את האירוע ואת תגובתו מהקשרם: "יצאת צדיק, יצאתם פחדנים! אפילו בבית משפט נותנים לנאשם להגיב תגובה מלאה. לא מספיק שאתם עורכים את הסרטון בצורה מגמתית שפוגעת לאנשים בפרנסה, אתם גם עורכים את התגובה בצורה שמתאימה לכם וללא כל בושה לוקחים קטע מלפני שלוש שנים ומשייכים אותנו לכנופיית פשע שנעצרה לפני כחודשיים".


עוד הוסיף אילוז: "אתם לא מראים שבעלת הדירה אומרת לנו שיש לבת שלה היום חינה והיא צריכה מים חמים ויהי מה. בהתחלה חשבנו להחליף פלאנג' וטרמוסטט ולעשות שטיפה לדוד כי זוהי תקלה נפוצה בחורף. אתם קוטעים את הסרטון בצורה שמביישת אתכם ומציירים מצג שווא. בנוסף, הוסבר ללקוחה שאנחנו מבטלים את הגנת הילדים. ערכתם את הסרטון בדרך שמתאימה לכם, גבינו 250 ש"ח, מבחינתנו אנחנו צדיקים".


מ"קשת" נמסר: "מהפקת התכנית נמסר: כמו בעונות קודמות, גם בעונה הזו "יצאת צדיק" שמה לה למטרה למצוא טכנאים מקצועיים, אמינים והוגנים.
כל החלקים בדוד נבדקו והיו תקינים והחלפתם מצביעה על חוסר מקצועיות. התקנת ברז הערבול מחוייבת על פי התקן למניעת כוויות, כל מי שהוריד אותו עשה זאת בניגוד לתקן וכל המצולמים קיבלו זכות להגיב תגובה מלאה".