בתחילת העונה כתבתי שאם אמיר, הבחור הערבי המסתתר מאחורי זהות יהודית, יישאר השורד האחרון, יהיה בזה מין צדק פואטי, ואולי הניצחון יחזיר לו את האמון בנו כחברה שאינה מפלה. אמיר לא זכה להיות השורד האחרון כי הפסיד למנגיסטו בדו קרב, אך לזכותו ייאמר שהוא ניסה כל אסטרטגיה או מניפולציה אפשרית, ולא נח לרגע ובלבד שיישאר במשחק. אולם למרות הניסיונות להתחבר ולהיות אחד מהחבר'ה, בעצם הוא נשאר מבודד, והעיניים של כולם נשארו לגמרי יבשות כאשר הודח במועצת השבט והצטרף למנגיסטו באי המתים. בעצם הוא תמיד הרגיש כמו נטע זר, מה שבהחלט יכול להשפיע על הלך הרוח והמוראל האישי, ואי לכך, גם על הביצועים הפיזיים במשימות.



אמיר, הישרדות. צילום מסך
אמיר, הישרדות. צילום מסך



במקביל, על האי פלאוואן הודח שגיא במועצת השבט, לא לפני שהוא הפגין התנהגות אבירית ולחש באוזנה של מעיין שהיא סופרוומן. אותה מעיין שלא חשבה פעמיים כאשר כמה ימים לפני כן, עשתה ברית עם הבנות שהן לא תדחנה אחת את השנייה, ובעצם הרחיקה מעצמה את סכנת ההדחה, והטינה כלפיה כוונה הפעם אל שגיא. יוסי צדק כאשר אמר שאסטרטגית ההתקרבות של מעין לשאר הבנות, הסיתה את האש ממנה, אל שגיא ואליו. להיתמם אחרי מעשה ולהגיד שהברית עם הבנות הייתה סתם בצחוק כפי שהיא טענה, היא אחיזת עיניים. כל מהלך שעשתה מעיין לאורך העונה, לא היה סתם בצחוק אלא מחושב היטיב ומתוכנן. גם כאשר היא באה לבנות והודיעה להן שהברית ביניהן בטלה ומבוטלת כי היא הבינה שעשתה טעות, היא דאגה לעדכן אותן שהיא שינתה דעתה אך ורק בגלל בני בריתה יוסי ושגיא, מה שהשאיר עדיין את השניים על הכוונת של הקבוצה השנייה וכמטרה לסיכול ממוקד.



זאת לא הייתה שעתם היפה של השילוש הקדוש, יוסי מעיין ושגיא, כאשר רגע לפני ההדחה הם חזרו והדגישו שאם אחד מהם יודח, הוא יוכל לצאת בראש מורם וגאה. על מה יש להתגאות כאשר מוכרים משחק, יותר מפעם אחת ובאופן הכי לא ספורטיבי?



הישרדות. צילום מסך
הישרדות. צילום מסך



שגיא שידע שהוא הולך להיות על הגריל, לפתע נשנק מדמעות כאשר גיא שאל אותו על תחושותיו. הוא סיפר שכילד, כאשר הוא לא רצה שישפטו אותו, הוא היה מתחבר לאוזניות ומשחק לו במחשב על מנת להתנתק מהכול, וכך מצא רגיעה לנפשו. עם כל הצער והסבל בעולם, הווידוי של שגיא נשמע קצת כמו "צרות של עשירים". מי מאיתנו לא חווה בחייו רגעים של דכדוך ואכזבה וחיפש את האסקייפ שלו בדרך כזאת או אחרת, באמצעות אוזניות, או שהתנפל על גביע גלידה? הרגשתי קצת מובכת בשבילו כאשר הוא נחנק מדמעות והפך את הסיטואציה לטרגדיה יוונית.



בפרק הבא יוסי הולך שוב להתכסח עם הקבוצה השנייה ואני לא יודעת אם לחבב אותו,או להסתייג ממנו, כי הוא מזכיר לי ילד קטן ועקשן שעומד בחנות צעצועים וצורח לאימא שלו שתקנה לו צעצוע מסוים. בכל מקרה, בסוף השבוע האחרון הוא נישא לבחירת ליבו וכל מה שעבר לי בראש - מסכנה מה מצפה לה. יוסי חייב להוריד את הרגל מהגז ולהפסיק לעצבן את כולם עם הנדנודים הבלתי פוסקים והבלתי מתפשרים שלו.



ועוד מילה קטנה לעורך התוכנית. אולי אפשר לחתוך קטעים ארוכים של ברברת מיותרת של מתמודדים, שבעונה הנוכחית כל כך אוהבים לשמוע את עצמם חושבים בקול, יותר מכול עונה אחרת.