לוסי אהריש היא אשת תקשורת לוחמנית שאף זכתה להדליק משואה בטקס יום העצמאות ה-67 של מדינת ישראל כישראלית פורצת דרך. היא גדלה בדימונה להורים מוסלמים שהגיעו מנצרת והתחנכה במסגרות יהודיות, בהם יצא לה לחגוג חגים יהודים לצד חגים מוסלמים. כאשת תקשורת ערביה מוסלמית הצליחה אהריש לשבור חומות ולהשפיע רבות על השיח היהודי ערבי בחברה הישראלית.





לקראת עלייתה של תוכניתה החדשה "המשפיעים" ב"רשת", שוחחה לוסי אהריש עם איריס קול ב-103FM וסיפרה על האנשים שהשפיעו עליה: "השפיעו עליי המון אנשים, ביניהם מנהל בית הספר שלי, מאיר כהן, שהיום הוא חבר כנסת במפלגת 'יש עתיד'. אך בעיקר השפיעו עליי הורי".



על השאלה האם לדעתה היא משפיעה על מישהו, ענתה מגישת הטלוויזיה ש"אני לא יודעת אם אני משפיעה על אנשים אחרים, אבל אם הצלחתי לשנות משהו ולגרום למישהו לחשוב אחרת ולפתוח חלון לדעה אחרת, אז הצלחתי והקיום שלי בעולם הזה הוא נכון. מבחינתי, ההשפעה היא דבר סובייקטיבי ונרחב. בחברה הישראלית אנחנו מושפעים כל יום ואנחנו צריכים מאד להיזהר מהשפעות".



על תוכניתה החדשה 'המשפיעים' מספרת אהריש: "בתוכנית החדשה שלי אני יוצאת למסע ופוגשת אנשים חשובים ומשמעותיים שהשפיעו על החברה הישראלית. ביניהם בני גנץ, שלמה ארצי, איילת שקד, בוגי יעלון, שלישיית מה קשור ועוד".



"כולנו בצוות היינו מאד מתוחים מהמפגש בינינו", סיפרה אהריש לקראת מפגשה עם איילת שקד: "איילת ואני מקבילות ולא מסכימות כמעט על שום דבר. במפגש בינינו התברר דווקא כי שנינו חושבות על הרבה דברים באופן דומה. מתברר לי כל פעם מחדש שהכותרות בעיתון הם מורכבות הרבה יותר ממה שעומד מאחוריהן. אני עובדת בתקשורת ומספקת חדשות ולעתים שוכחת שלכותרות יש משמעות מאד גדולה. לעתים הכותרת יותר מרעישה מהעניין עצמו".



איילת שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
איילת שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



איילת שקד בחרה  במאיר שלו כמי שהשפיע עליה באופן משמעותי. היא מאד אהבה אותו וקראה את ספריו ולאחר שנחרדה מהטורים שכתב בעיתון. לאחר שהם התחילו לדבר ביניהם היא הבינה שאין קשר בין הדעות הפוליטיות שלו לאהבה שלה לספריו. אני חושבת שהמפגש הזה יצר משהו שאנחנו מדברים עליו כל יום בתקשורת. אנחנו לא מסוגלים לנהל שיח עם מישהו שאנחנו לא מסכימים איתו".



עריכה: איתמר זיגלמן