תמיד אהבתי סיפורים קצרים עם סוף מפתיע. ייתכן שגם ב"הישרדות" יהיה סוף מפתיע, אך הסיפור כל כך ארוך, מתמשך ומתיש, שכבר לא משנה מה יהיה הסוף, ובלבד שכבר יגיע. כמה אפשר לצפות בעוד משימה עם קליעת כדורים, הליכה על קורה מתנדנדת, קוביות עם מספרים, ולשמוע שוב ושוב: "מוכנים, צאו לדרך"?



עייפתי מהמשימות, ועל כן, כאשר מנגיסטו ויוסי התחרו אמש במשימת הדו-קרב, הרצתי באמצעות השלט את הפרק של "הישרדות" שהוקלט מראש, והתוצאה הייתה די מצחיקה. שני המתחרים הכחושים והחיוורים יצאו מבין השיחים כמו אותם "בושמנים" באפריקה שהגיעו למקום היעד אחרי ריצת מרתון שנמשכה יממה שלמה, עשו "כיף" אחד לשני, ואחרי שמנגיסטו ניצח, יוסי מלמל משהו במבט קודר, למרות שהוא אמור לשמוח שהוא הולך להקים משפחה עם אביגיל והכלבלב מוצ'קין (או משהו כזה). חייך יוסי, לעבר מנגיסטו, אמר "ביי" ועזב את האי, לא לפני שעשה את האקט המיותר של שריפת הבנדנה שאף פעם לא הבנתי את נחיצותו.



הישרדות. צילום מסך
הישרדות. צילום מסך



המשכתי להריץ עם השלט את התמונות על המסך, שלא לדבר על הפרסומות שעליהן דילגתי בקלילות, והופ, הנה מיכל מדברת עם ענבר, ענבר מדברת עם מיכל, זהבי מצטרף לשיחה, כולם מתחבקים, ורד מדברת עם נתי, נתי מדבר עם שלישיית ענבר, ומעיין משתכשכת לה במי הים שמעולם לא היו צלולים יותר בעיניה כי אין מאושרת ממנה.



במשך עונה שלימה מעיין אדם עבדה על כולם והם שנאו אותה, הוקיעו אותה והכפישו את שמה, ועכשיו כולם עולים אליה לרגל על מנת לשכנע אותה להצטרף לברית שלהם. זה בערך מה שהיה לנו אתמול, ובזכות נפלאות הטכנולוגיה ושלט טלוויזיה חכם, קיצרתי את זמן הצפייה, משעה וחצי, לחצי שעה בלבד.



הישרדות. צילום מסך
הישרדות. צילום מסך



לא זו בלבד, גם חסכתי מעצמי לשמוע את דברי ההתחסדות והצביעות של כמה מגיבורי "הישרדות". מהיכן צמחה לפתע האהבה הגדולה של ענבר למעיין שהיא כל כך רוצה להגן עליה בחירוף נפש? ואיפה זהבי בכל הסיפור המתחנף הזה למעיין? הרי בזמנו הוא היה מזועזע ממעיין המתנשאת שמוכרת משחקים, והביע לעג מפורש כלפי תפקידה כדוברת של שרה שלא נמצאת בשורה הראשונה בהיררכיה של שרי הממשלה.



הגלגל התהפך והיום מעיין בעיניו היא חלק מה"רעם", השם החדש שהוא העניק לשלישייה שלו עם מעיין וענבר, למרות שרעמים וברקים לא הגיעו לאחרונה מכיוונו של פרשן הספורט. כעת הוא כל כך בטוח בעצמו שלעולם לא ידיחו אותו, שהוא לא מתאמץ במיוחד לפעול, להשפיע ולעשות מהלכים. הוא אפילו עוזב משימה באמצע בחוסר ספורטיביות, כי למה להתאמץ כשמקומו בגמר מובטח ממילא? אז במקום לקחת על עצמו את תפקיד המבוגר האחראי, הוא סומך על ענבר שתחליט, תתלכלך ותסתבך, בעוד הוא יושב מהצד וצופה כמשקיף מהאו"ם. הוא אף ימכור את חברותו עם נתי במחיר נזיד עדשים, למרות שבמשך העונה הוא דיבר על טוהר הספורט והחברות בין ספורטאים.



הישרדות. צילום מסך
הישרדות. צילום מסך



מעניין שהרצת התמונות על המסך, דווקא הדגישה אף יותר את המאפיינים של השחקנים, כמו שאננותו של זהבי שהתערערה, רק כאשר נודע לו שורד רוצה להדיח אותו. "איך ייתכן שהיא לא אוהבת אותי? כולם אוהבים אותי. ומה בכלל עשיתי לה?" (אז מה אם אני רוצה להדיח את נתי בן הברית שלה, בסך הכול זאת תחרות ספורט וצריך להפעיל שיקול דעת קר). בוקר טוב מר זהבי. מעיין, שאותה ביקרת קשות על חוסר הנאמנות שלה לשבט, מזמן ראתה בכל המופע הזה תחרות ספורט שצריך לנצח בה בכל מחיר. מישהו אמר, סטנדרטים כפולים ולא קיבל?



תוך כדי הרצת התמונות, הודגשה גם עליונותן של הנשים בעונה זו, שהגברים תלויים בהן. הן מנצחות במשימות והן תופסות בהגה הספינה ומנווטות אותה. אין ספק ששורדת אחרונה תעניק דחף נוסף לכוח הנשי, ואולי הגיע הזמן להקים מפלגת נשים, כי איך שזה נראה היום, העולם לא זוהר במיוחד כאשר הגברים מנהלים את העניינים.