מריה שראפובה עשתה השבוע צעד נוסף בניסיון להתאושש מהנוקאאוט שהנחיתו עליה עסקני הספורט. שראפובה, למי שאינו מכיר, נולדה ברוסיה, היגרה לארצות הברית בילדותה עם הוריה לאחר שהתגלתה ככישרון טניס נדיר, והפכה לשחקנית טניס מצליחה. הופעתה יוצאת הדופן על המגרש ומחוצה לו - יופיה וגובהה (1.88 מטר) - הפכה אותה לדוגמנית מבוקשת, והכניסה לכיסה מיליונים רבים נוספים על אלה שהרוויחה במשחק עצמו.



לפני כשנה וחצי בישרה שראפובה כי בבדיקת סמים שגרתית שעברה התגלתה תרופה שנטלה באופן קבוע אשר מכילה את מרכיב המלדוניום - שנאסר לשימוש מתחילת אותה שנה. פדרציית הטניס העולמית הרחיקה אותה מכל פעילות למשך 15 חודשים.





בחיי כל ספורטאי שהקריירה שלו קצרה, בוודאי בכל הנוגע לשראפובה בת ה–30, שקרובה יותר לסופה מאשר לתחילתה, מדובר במהלומה קשה. אלא שגם פדרציית הטניס העולמית כבשה לעצמה כאן גול עצמי גדול.



שראפובה אינה עבריינית בסדר גודל של לאנס ארמסטרונג, רוכב האופניים שהונה בתחכום, בסדרתיות ובכוונת מכוון את העולם כולו. במקרה החמור ביותר שראפובה התרשלה בפיקוח על צוותה, שבין שאר משימותיו אמור להשגיח על התרופות שנכנסו לרשימה האסורה. ההרחקה הברוטלית שלה, על הצדק הפורמלי שבה, היא עריפת ראשה של מלכת הלבבות של הטניס העולמי. ארמסטרונג עורר זעם בבוגדנות שלו. קשה להזיל דמעה על זה ששיקר לך. מריה שראפובה שברה מי יודע כמה לבבות ברחבי העולם בשל טעות.



בלילה שבין שני לשלישי השבוע עלתה שראפובה על מגרש הטניס. היא זכתה ליריבה קשה מאוד. גם בטורנירים קודמים מאז חזרה מההשעיה היא זכתה להגרלות קשות. עולם הטניס קשוח. מלכות טניס חדשות, צעירות ומוכשרות כשדות, מתדפקות על שער הכניסה לארמון.



בסרט "מריה שראפובה: הנקודה" הטניסאית מאפשרת חדירה לא שגרתית לעולמה. מדובר כנראה בחלק מקמפיין יחסי ציבור שמבקש לרכך את נחיתתה המחודשת על הקרקע הקשוחה. אולי במגרש לא קיבלו בזרועות פתוחות את המלכה הישנה–חדשה, אבל ביציעים ומול מסכי הטלוויזיה התעלפו מהתרגשות.



"מריה שראפובה: הנקודה", יום א', 3.9, יס דוקו, יס VOD