מגיש הטלוויזיה גיא לרר ונציגי ערוץ 10 הגיעו הבוקר (שני) לפשרה כשנפגשו לדון בתיק הקשור לעמוד הפייסבוק של "הצינור" סביבו התפתח סכסוך מתוקשר בשבועות האחרונים. העיתונאי, שיגיש החל מתחילת נובמבר תוכנית חדשה בערוץ "רשת" לאחר פיצול ערוץ 2, ממשיך לנהל את עמוד הפייסבוק, לו יותר ממיליון לייקים, בעוד בערוץ 10 טוענים כי הדף הנו חלק מן הפורמט המקורי של התוכנית "הצינור" שנשאר בידיה.



הצדדים ניהלו דיון מחוץ פרוטוקול במסגרתו הגיעו לפשרה על פיה הם יפנו להנהלת פייסבוק ישראל, בבקשה לשכפול עמודים, כך שכל אחד מביניהם יישאר עם עמוד בעל מעל מיליון עוקבים, כפי שקרה בעבר בסכסוך בין "רשת" ל"קשת" בהקשר לעמוד הפייסבוק של "האח הגדול".



הצינור. פייסבוק
הצינור. פייסבוק



"ככל שתהיה תשובה חיובית במסגרת פרק הזמן שיוגדר להלן, יובא הסכסוך לסיומו", נכתב בפרוטוקול בית המשפט, "כאשר הדף הנוכחי ישנה את שמו לכל שם שהמשיב יבחר, שאינו "הצינור", ולמשיב לא תהיה טענה כי ערוץ 10 אינו זכאי להשתמש בשם "הצינור" בתכנית ובדף הפייסבוק החדש, והתכנית של ערוץ 10 תמשיך בלא טענה מצד המשיב". במידה ותשובת פייסבוק תהיה שלילית יחזרו הצדדים אל בית המשפט.



כזכור, לפני כשלושה חודשים גיא לרר, מנחה תוכנית "הצינור" המצליחה, הודיע על עזיבתו את ערוץ 10 לטובת מעבר לזכיינית "רשת", ועמוד הפייסבוק של התוכנית הפך למוקד של מחלוקת בין הערוץ שטען כי הדף שייך לו, לבין המנחה שהמשיך לנהל אותו בפועל. כעת, הערוץ תובע את לרר בבית המשפט והוא מצידו הגיב לטענות בפייסבוק הפרטי שלו: "אני הולך להיאחז בקירות הדף הזה בציפורניי, זהו מפעל חיי. אני מקווה שאתם איתי".





לפני כשבועיים פרסם העיתונאי מפרופיל הפייסבוק האישי שלו הודעה החושפת את שורשי המחלוקת שלו מול ערוץ 10: "אני בסערת רגשות כבר תקופה ארוכה ובמחשבי מונחים כמה וכמה עותקים וירטואליים מקומטים של טיוטות להודעה הזו", כתב לרר, "צר לי שלא עשיתי את זה עד כה, אבל דווקא עכשיו, אחרי שקיבלתי כתב תביעה שצרב לי את הלב – הגיע הזמן להיפרד רשמית ולהסביר את מה שאפשר להסביר בינתיים. למי שלא שמע, אני עוזב את ערוץ עשר אחרי 12 שנים מטורפות ומצטרף לזכיינית רשת (ערוץ 13 החדש)".



"על הקהילה שבניתי בעשר אצבעותיי אני לא הולך לוותר", הסביר המגיש, "התביעה מערוץ 10 פילחה את ליבי כיוון שאני יודע שהם יודעים היטב מדוע דף הפייסבוק שייך לי".



טל ברמן, "הצינור". צלם : רונן פדידה
טל ברמן, "הצינור". צלם : רונן פדידה



לעמוד הפייסבוק המצליח של התוכנית יש 1,089,749 לייקים, וככזה הוא מהווה נכס חשוב עבור מי שמחזיק בו. בעוד שבערוץ 10 עלתה מוקדם יותר החודש עונה חדשה של "הצינור", עם מנחה חדש - טל ברמן, המנחה הקודם ממשיך לנהל את העמוד, מבלי להזכיר את העלייה המחודשת של התוכנית. בערוץ שיגרו למגיש הוותיק כתב תביעה.



מערוץ 10 ומהעיתונאי גיא לרר לא הגיעה תגובה.