הסוף לפשרה: בעקבות ההסכמה שאליה הגיעו העיתונאי גיא לרר וערוץ עשר בנוגע לגורלו של עמוד הפייסבוק "הצינור", הודיעה היום (ראשון) חברת פייסבוק כי היא מבטלת את פיצול עמוד הפייסבוק של תוכנית הריאליטי "האח הגדול", לאחר שמוקדם יותר פיצלה אותו בין הזכייניות "קשת" שהחזיקה בפורמט עד היום, ו"רשת" שקיבלה אותו בשנה האחרונה, והשאיר את שתיהן עם כמות העוקבים המקורית של 500 אלף גולשים. "בסופו של דבר, המשתמשים בפייסבוק הם אלה שמחליטים אחרי אילו עמודים הם יעקבו. באשר לעמוד 'האח הגדול', עשינו טעות תפעולית מצערת בעת שעבדנו על העתקת העמוד", נמסר בתגובה רשמית מהחברה. 


פייסבוק הסבירה כי בתנאי השימוש שלה נכתב כי "שמות דפים וכתובות אינטרנט בפייסבוק חייבים לשקף במדויק את תוכן הדף, שינויי שמות ומיזוגים אינם יכולים לגרום לחיבור מטעה או לא מכוון ואינם יכולים לשנות באופן מהותי את נושא הדף". מכך נובע כי הדף שהיה בידי קשת יישאר בידיה, גם לאחר ששינתה מאז את שמו מ"האח הגדול" ל"קשת", ואילו עמוד "האח הגדול" של רשת יאבד את חצי מיליון העוקבים שלו ויישאר עם כמות העוקבים שצבר בתקופה מאז נפתח בלבד.

האח הגדול. יח"צ
האח הגדול. יח"צ


כמו כן, עולה מן הדברים כי דף הפייסבוק של "הצינור" שעמד במוקד סכסוך בין המגיש גיא לרר להנהלת ערוץ 10 לא יפוצל גם הוא, והפשרה אליה הגיעו הצדדים אינה רלוונטית עוד. כזכור, לפני כשלושה חודשים גיא לרר, מנחה תוכנית "הצינור" המצליחה, הודיע על עזיבתו את ערוץ 10 לטובת מעבר לזכיינית "רשת", ועמוד הפייסבוק של התוכנית הפך למוקד של מחלוקת בין הערוץ שטען כי הדף שייך לו, לבין המנחה שהמשיך לנהל אותו בפועל. בעקבות חילוקי הדעות, הערוץ תבע את לרר בבית המשפט והוא מצידו הגיב לטענות בפייסבוק הפרטי שלו: "אני הולך להיאחז בקירות הדף הזה בציפורניי, זהו מפעל חיי. אני מקווה שאתם איתי", הוא אמר עם הגשת התביעה.

עם זאת, לפני כשבוע, נראה היה כי הצדדים מצאו פתרון לסוגיה בדיון מחוץ פרוטוקול במסגרתו הגיעו לפשרה על פיה הם יפנו להנהלת פייסבוק ישראל, בבקשה לשכפול עמודים, כך שכל אחד מביניהם יישאר עם עמוד בעל מעל מיליון עוקבים, כפי שקרה בעבר בסכסוך בין "רשת" ל"קשת" בהקשר לעמוד הפייסבוק של "האח הגדול". אך כעת, בעקבות הודעת פייסבוק על ביטול הפיצול, נראה שהצדדים יחזרו אל שולחנו של בית המשפט.

מ"רשת", "קשת", גיא לרר וערוץ 10 לא נמסרה תגובה.



הצינור עם טל ברמן. צילום מסך
הצינור עם טל ברמן. צילום מסך