תכנית הבוקר של בני הזוג ליאוןופאולה רוזנברג, המשודרת בקשת, עוררה סערה הבוקר (שלישי), שמסרבת להירגע, זאת לאחר שבמהלך התוכנית, שחלק ממנה הוקדש לנושא ההטרדות המיניות, הוקרנה על המסך פנייה הקוראת לצופים לשתף בסיפורים אישיים העוסקים בהטרדות מיניות שעברו בתמורה לפרס בדמות כרטיס להופעה של דנה ברגר, ירמי קפלן וחמי רודנר. 


בפנייה המדוברת נכתב: "כתבו לנו האם גם אתם עברתם הטרדה מינית - ותוכלו לזכות בכרטיס זוגי להופעה של דנה ברגר מארחת את ירמי קפלן וחמי רודנר". 

 
 
בעקבות האירוע השנוי במחלוקת פרסמו צוות המנחים פוסט הבהרה, שבו התנצלו על שאירע, וגם יצאו נגד הביקורת שהועברה עליהם. "לכל העיתונאים שחוגגים על הטעות בכיתוב בתכנית - כמובן שאנחנו לא מחלקים פרסים על הטרדות מיניות", נכתב בפתח הדברים, ואף הוסבר כי "יום-יום אנחנו מביאים לאולפן סיפורים עוצמתיים של אנשים שנפלו קורבן ויצאו מזה, ורוצים לעורר השראה. מעבר לזה, בכל יום אנחנו מחלקים לחברי הפייסבוק שלנו כרטיסים להופעות. היום ביקשנו, בעקבות הפוסטים הרבים שעלו אתמול, שגם בדף שלנו יכתבו סיפורים וישתפו ויתייגו #metoo להעלאת המודעות להטרדות מיניות. נעשתה טעות בכיתוב ואולי ניתן היה להבין באופן שונה כאילו הכוונה לחלק פרסים על הטרדות. זה מגוחך ולא יעלה על הדעת שנעשה דבר כזה".

מתוך התוכנית של ליאון ופאולה רוזנברג. צילום מסך
מתוך התוכנית של ליאון ופאולה רוזנברג. צילום מסך


ואולם, הגולשים ברשתות החברתיות לא קיבלו את ההסבר של צמד המנחים ותקפו אותם בחריפות, כאשר אחד מהם כתב: "הפוסט הזה יותר מביך מהדבר עצמו. איך דבר כזה יכול להיגרם מטעות בכיתוב? טעות בכיתוב זה כשטועים באות או משהו כזה... עדיף היה פשוט להתנצל בלי כל הבבל"ת שמסביב".

זעם ברשת. צילום מסך פייסבוק
זעם ברשת. צילום מסך פייסבוק


גולש אחר הגיב: "טעות בכיתוב? על טעויות כאלה צריך להעיף אתכם מהמסך ולהחרים אותכם. הנזק שגרמתם לנשים שהוטרדו או נאנסו יותר מדי עמוק בשביל התגובה המבזה הזו!!!", בעוד שאחרת כתבה: "עיתונאים מחפשים רייטינג בדיוק כמוך פאולה, תגובה צבועה. היה עדיף רק לרשום סליחה, כל הקשקוש שרשמת בלי מחשבה או הגהה ממש לא אמין".


בתוך כך, גם הזמרת דנה ברגר הגיבה לאירוע בעמוד הפייסבוק שלה. "גם אני הזדעזעתי ברגע שראיתי את הדרך הצינית שבה חילקו כרטיסים למופע שלי "על גב" מוטרדות ומנוצלות מינית - זה בוודאי לא שנעשה בידיעתי או בידיעת צוותי (כל הנושא של איך מחלקים את הכרטיסים והפניה לפייסבוק של התכנית נעשית על ידי הפקת התכנית עצמה)", כתבה הזמרת והוסיפה: "הנושא הזה בליבי וביום יום שלי, בפעילות שאני עושה וגם ביצירה שלי. אני 'משוכנעת' שהפקת התוכנית עשתה זאת בשוגג וימהרו לתקן זאת בפירסומים שלהם. בכל זאת אני מתנצלת בפני מי שנפגעה".