השאלה הראשונה הראויה להישאל היא איך הסקנדינבים האלה עושים את זה. עם מזג האוויר המחורבן שלהם, עם אחוז ההתאבדויות הגבוה בעולם, בלי בחורות יפהפיות בכל פרק ומצליחנים במכוניות פאר, הם גורמים לך לשבת מרותק לכורסה מהשנייה הראשונה ורק לקוות שזה לא ייגמר. רק לאחרונה נשאל שם יוצר לפשר הצלחת הסדרות הסקנדינביות שפרצו בשנים האחרונות לשוק העולמי. הוא השיב שאנשים טועים ביחסם למזג האוויר הגרוע ולהקפדה על זכויות האזרח. תחת פני השטח מתקיים עולם מבעבע של תככים ופשע, המשמש קרקע פורייה ליצירת סדרות מתח משובחות.





הצחקת את מושיקו. אם עולם מבעבע של תככים ופשע היה תנאי מספיק ליצירת סדרות משובחות, ישראל כבר מזמן הייתה מעצמת טלוויזיה עולמית. רק על סדרת מתח על צוללות היינו מקבלים חמישה פרסי אמי.



היה לי איזה בלבול, מודה, בעונה הראשונה של "ממון", עם שני האחים והמכונית הנופלת מצוק והעירוב עם המיסטיקה הדתית. קצת איבדתי שם את חוט הסדרה. קורה לי לא מעט. אני כבר לא ילד. וזאת בתוספת אף רגיש, לפעמים רגיש מדי, לחרטוטים. ואף על פי כן, בניכוי כל אלה, עדיין "ממון" בעונתה הקודמת הייתה משובחת. צריך לקוות שהעונה החדשה לא מביאה עמה שדים ורוחות, ותאומים ושלישיות, רק סדרה סקנדינבית לפי הספר: חכמה, תחת שמיים קודרים, ואנשים דוברים את הבליל הזה בקולות נמוכים. כבר לא מעט זמן לא היה לנו כזה.



"ממון", עונה 2, הוט XTRA VOD, כל הפרקים, החל מ־25.10