לקראת אחד האירועים הגדולים בתולדות הטלוויזיה הישראלית, פיצול ערוץ 2, שיתרחש מחר, סיפר היום (שלישי) ארז טל, המנחה המיתולוגי של הערוץ מתחילת דרכו, על מה שצפוי בשידור האחרון של הערוץ. "עד עכשיו אנחנו לא באמת מבינים בשביל מה היינו צרכים את הפיצול הזה", אמר המנחה בתוכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ב-103FM.





 "היה לי מורה מאד חכם לתנ"ך שהסביר לי איך מבדילים בין נביא אמת לנביא שקר, כל שיש לעשות הוא להמתין ולראות מי צדק", הוסיף טל, "מחר זה קורה ומתחיל מחדש הקרב של מי תהיה מדורת השבט, זהו דבר שלא בטוח שעוד יישאר, וזו שאלה שלא תוכרע בחודש הראשון של השידורים. זו לא חוכמה להיות מדורת השבט, החוכמה היא להיות כזו בתקציב מוגבל, השאלה היא למי מהזכייניות יש אורך נשימה ארוך יותר, נדע זאת עוד מספר חודשים".



ערוץ 2. אילוסטרציה
ערוץ 2. אילוסטרציה



דרור רפאל התייחס לנתוני הרייטינג של ערוץ 2: "אתה כמנחה רגיל למספרי רייטינג גדולים מהצפוי, התוכנית הנצפית ביותר בטלוויזיה כיום היא 'האח הגדול' שהגיעה ל-41.1% רייטינג כשמאסטר שף עקף אותה בשידור בודד והגיע ל-46.6%. האם המספרים הללו לא יחזרו עוד?"



"זה לא הולך להיות קל, אך בינתיים אני אחראי על השידור האחרון של ערוץ 2", השיב טל. "זו תהיה מסיבת סיום ענקית שאנחנו עובדים עליה כבר כמה חודשים. נינט טייב שתשיר את 'ים של דמעות' ותחזור לרגע הזה בניצנים ולפאוזה הכל כך מפורסמת, זו אותה ילדה מקרית גת שלא הייתה קרובה לשום צלחת ולשום אליטה תל אביבית שכבשה את הלב של מדינה שלמה".



נינט טייב בביצוע המפורסם 'מקיץ אל החלום', כוכב נולד. צילום מסך
נינט טייב בביצוע המפורסם 'מקיץ אל החלום', כוכב נולד. צילום מסך



לדברי טל, "זהו הרגע שמשלים את סיפורו של ערוץ 2, זהו הרגע שהפך את הטלוויזיה בישראל ממרוחקת ומתנשאת למחוברת לעם, זוהי טלוויזיה שאנשים אוהבים לראות. כשהתחלנו לעבוד על הערב הזה אחד הדברים הראשונים שעשינו היה לפנות לנינט שתשיר את 'ים של דמעות'. בהתחלה היא סירבה.לחצנו ולחצנו עד שזה קרה, הטסנו אותה מ-L.A ישירות לישראל ונוצר לנו רגע מדהים. אני הצטמררתי כששמעתי את ההקלטה".



קורין גדעון, ארז טל. צילום מסך
קורין גדעון, ארז טל. צילום מסך



"כשאתה עושה טלוויזיה שאנשים רוצים לראות ישנם כאלו שמעקמים את האף, לא כל מה שערוץ 2 שידר היה זהב, אין ספק שהיו גם רגעים פחות טובים בערוץ", הודה המגיש הוותיק, "מצד שני, אתם זוכרים את הטלוויזיה שהייתה לפני שנת 93? כמה יצירה כבר הייתה בטלוויזיה? כמה דרמות היו? כלום! תראו מה קורה עכשיו בתעשייה, מי העלה בדעתו שדרמות ישראליות ישודרו בפריים-טיים בארצות הברית? אני הייתי אז מנהל התוכניות הראשון של קשת ולמדנו את הדברים תוך כדי ריצה".



עריכה: איתמר זיגלמן