יאנה פבזנר בשן, החתומה על הכתבה בה נטען כי הסטיריקן ומגיש התוכנית "גב האומה" ליאור שליין מתעמר בעובדיו, הכחישה את טענותיו כי זאת הייתה כתבה "מוזמנת" ואמרה כי היא נכתבה לאחר שעובד לשעבר של המגיש פנה אליה. בפוסט שפרסמה היום (שישי) בשן, היא כתבה כי "אף אחד בקשת לא פנה אליי ולא הזמין ממני ולא ביקש ולא דרש את הכתבה שעשיתי על ליאור שליין ויחסו לעובדים".



בשן המשיכה וסיפרה כי הכתבה החלה בעקבות עובד לשעבר, שעבד תחת שליין שפנה אליה ותיאר את יחסי העבודה הקשים תחת המגיש. "היה זה הכותב שלו לשעבר שפנה אליי וביקש להיפגש איתי. נפגשנו, הקשבתי למה שסיפר, התחלתי לפנות לאנשים שעבדו עם שליין או עדיין עובדים איתו. אחרי כשבועיים התפרסמה הכתבה. וזה הסיפור".



כזכור, אתמול פורסם באתר "מאקו", שבבעלות קשת, תחקיר אודות יחסי העבודה תחת שליין החל מימיו בערוץ השני ועד לתוכניתו כיום "מצב האומה" בערוץ 10, ונטען כי הוא מתעמר בעובדיו, יורד לחייהם, ואף קרו מקרים בהם הטיח בהם חפצים כדון כיסאות או מזון כאשר דברים לא מתקיימים לפי שביעות רצונו. שליין מצדו הכחיש את הטענות בכתבה וטען כי היא נכתבה בתגובה לביקורת שהטיח באלכס גלעדי, בכיר בקשת שנאלץ להתפטר מתפקידו בשל הטרדות מיניות שביצע.



"רוב הכתבה - שקרים גסים"


"במוצ"ש, 11 בנובמבר, בעקבות פרשת אלכס גלעדי, מתחנו ב"גב האומה" ביקורת על הנעשה בשידורי "קשת". על סביבת העבודה הפוגענית כלפי נשים, על הביזוי של נשים בתכניות שונות, על מייל ששלח מנכ"ל "קשת" לכל העובדים ובו כתב כי הקושי העיקרי שלו בפרשה הוא הפער בין ההתנהלות המופתית של החברה לבין הטענות שמושמעות נגדה. למחרת בבוקר עשרות אנשים שעובדים ועבדו לצדי, לאורך 14 שנות עבודתי בטלוויזיה, קיבלו פניות מכתבת "מאקו", אתר האינטרנט של "קשת", אמר שליין.



בתגובתו בפייסבוק, שליין כאמור דחה בתוקף את הטענות וציין כי "הכתבת ביקשה מהם, בע"פ ובכתב, לספר לה כל דבר שלילי שראו אי פעם בסביבת העבודה שלי, תוך הבטחה שיצוטטו בעילום שם והיא תשנה כל פרט שעלול לחשוף את זהותם, "כולל התפקיד, המגדר, כל מה שצריך". רק שיטנפו. היום, אחרי שבועיים וחצי של תחקיר מאומץ, פורסמה הכתבה".
עוד טען שליין: "מעט מאוד מהדברים שפורסמו בכתבה נכונים, ואני לא מוצא בהם שום דבר שלילי (דיברתי עכשיו עם "העובד שכונה כישלון", הוא מאוד צחק מכך שנכנס לכתבה הזו. מה שלא סיפרו שם זה ששמו הוא אלון קיש, ולא אני המצאתי את הכינוי שלו - אלא חבריו בגן חובה. ההורים שלו ידעו ששם המשפחה הוא קיש, למה הם קראו לו אלון? זה כישלון שלהם). הרוב המכריע של הכתבה הם שקרים גסים, ועליהם אגיב בהתאם".
הסאטיריקן סיכם את הפוסט וסיפר כי "לאורך 14 שנה, בהן הייתי אחראי לשידור מאות רבות של תכניות, כמגיש וכעורך ראשי, היו מעט רגעים בהם איבדתי את קור רוחי. בינם לבין הנאמר בכתבה אין קשר. במקרים הבודדים בהם היה צורך, התנצלתי על כך מידית. בכל מקרה, בתקופה זו, בה מתפרסמים מדי יום דברים איומים שאנשים מפורסמים עשו, ונחשפים הפערים בין תדמיתם הציבורית לבין מי שהם באמת, אני מבין את הרצון של "קשת" ו"מאקו" לנקום בי ולמצוא עלי סיפורים כאלה, ומתנצל על כך שלא סיפקתי את הסחורה. מצד שני, אחרי שלא מצאו סיפורים, היו יכולים לגנוז את הכתבה במקום להמציא עלי סיפורים כאלה, במסווה של לוחמים אמיצים ומוסריים למען סביבת עבודה נעימה ובטוחה. אנשים שגרים בבית מזכוכית, שלא יסתובבו עם חלוק פתוח".