ערוץ 20 - הסוף? שר התקשורת, איוב קרא, הודיע היום (שלישי) כי הערוצים הייעודיים - ערוץ 9, ערוץ 20, ערוץ 24 וערוץ Hala tv, יעברו להליך חקיקה מזורז בשבועיים הקרובים, בכדי להכשירם לקבלת רישיון מסחרי קבוע ובכך להסיר מעליהם את מגבלות הרגולציה ואת איום סגירתם. לדברי קרא, הליך זה יתאפשר בזכות קידום הצעת החוק של חה"כ שרן השכל. קרא כתב בטוויטר כי בימים אלה תוקם בכנסת ועדה מיוחדת בכדי להביא לקידום ואישור החוק באופן מהיר. "ועדה זו תתכנס לראשונה כבר ביום חמישי השבוע בכדי להעלות את החוק להצבעה לקריאה ראשונה ביום שני הקרוב.  


היום החלו בערוץ 20 בהכנות לסגירת הערוץ, כשחילקו מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים. המנכ"ל, שכי פרנץ, כינס את העובדים ועדכן אותם על המתרחש: "הייתה לנו אתמול הצלחה גדולה – אך גם אכזבה גדולה", אמר פרנץ על ההפגנה מול קרית הממשלה בתל אביב. "ההפגנה אתמול זכתה לסיקור נרחב ואנו יודעים שזעקות השבר שלכם הגיעו עד לאוזנם של מקבלי ההחלטות, אך לצערי, מלבד מילים יפות בטוויטר אנחנו לא שומעים על התפתחויות או מעשים בפועל".



"לכן אנו נאלצים, בלב כבד, להמשיך בצעדים המדורגים לסגירת הערוץ ובהמשך היום יחולקו מכתבי שימוע לעובדים. השימועים יערכו בתחילת השבוע הבא. אני רוצה שתדעו שאני אלחם עבורכם עד הרגע האחרון, אך הצעדים הללו לא בשליטתי. כולי תקווה כי הממשלה ומועצת הכבלים והלוויין יפעלו מידית ונצליח להציל את הבית שלנו, את המקום שאנחנו כל כך מאמינים בזכות הקיום שלו בתקשורת הישראלית, את ערוץ 20". 



דנה סומברג, שמגישה בערוץ את התוכנית "לפני כולם", סיפרה בטוויטר שגם היא קיבלה זימון לשימוע: "כמו שאר חבריי בערוץ 20 ,גם אני קבלתי מכתב שימוע לפני פיטורים. אמנם אנחנו מנהלים מאבק כבר זמן רב על עתיד הערוץ ובכל זאת הרגע הזה שבו מקבלים את המכתב הוא בוקס בבטן והרבה דמעות בעיניים".


לירן לוי כתב: "הרגע קיבלתי מערוץ 20 זימון לשיחת שימוע לפני פיטורים. תודה לממשלת ישראל ולמועצה לכבלים ולווין שהביאוני עד הלום".


בשבוע שעבר הודיעו קברניטי הערוץ על כוונתם לסגור את הערוץ. המנכ"ל פרנץ כתב ליו"ר למועצה כבלים ולוויין כי "אין בכוונתנו להמשיך ולנהל מאבקים חסרי תכלית. אנו נערכים באופן מיידי להחזרת רישיון הערוץ".

הזעם של מנהלי הערוץ הגיע, לאחר שלטענתם הערוץ למד מפרסומים בתקשורת על חוות הדעת שהעביר משרד המשפטים למועצה, לפיה אין להעניק לערוץ אישור לשדר חדשות "למרות שהאפשרות לשדר חדשות כבר מוסדרת ברישיונו של הערוץ ואושרה כבר לפני שנה, לאחר תהליך ממושך שארך חודשים, במהלכם ואחריהם ענה הערוץ לדרישותיה הרבות של המועצה, ואף העביר לה את כל המסמכים הדרושים לקבלת האישור הסופי".

לאחר מכן הוסיף כי "הנימוק שלא ליתן אישור לשדר חדשות הוא שהמועצה קבעה כי ערוץ המורשת הפר הפרות מהותיות את תנאי הרישיון שלו, ואף החליטה בספטמבר האחרון בצעד חסר תקדים לפעול לחילוט הערבויות שהעמיד הערוץ ולפגוע בו פגיעה בלתי סבירה. זאת, בניגוד למדיניות הרגולטור, אשר לדוגמא, נחלץ לעזרתו של ערוץ 10 כשזה נקלע לקשיים, ומצא לנכון למחוק לו חובות אדירים ולאפשר את המשך שידוריו".