יריית הפתיחה לעונת הפרסים תחל הלילה, ב־2 לפנות בוקר, שעון ישראל, עם טקס חלוקת פרסי גלובוס הזהב ה־75. הטקס, שנהוג לומר עליו שהוא סוג של קדימון המנבא את הזוכים באוסקר, ייערך בבוורלי הילס, תחת צלו של קמפיין MeToo#. הפייבוריטים לזכייה בקטגוריית סרט הדרמה הטוב ביותר, במקרה או שלא, הם הסרטים עם מספר המועמדויות הרב ביותר: "צורת המים", דרמת הפנטזיה על המלחמה הקרה של ג'יירמו דל טורו, עם שבע מועמדויות, שיתמודד ראש בראש מול "העיתון" של סטיבן ספילברג (שש מועמדויות) ו"שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי" (שש מועומדויות), הסרט עם השם הארוך ביותר, של מרטין מקדונג.



שלושת הסרטים מועמדים בקטגוריות החשובות של בימוי ותסריט וכמובן בקטגוריות המשחק: מריל סטריפ וטום הנקס - כוכבי ה"עיתון", המאוימים בקטגוריה בעיקר מסאלי הוקינס מ"צורת המים" ומדניאל דיי לואיס, שהכריז לא מכבר על פרישה סופית ממשחק, מ־Phantom Thread.





בקטגוריית הבימוי יש סיכוי גבוה שכריסטופר נולן, במאי האפוס המלחמתי "דנקרק", יגנוב את גלובוס הזהב מספילברג ("העיתון").



בז'אנר הקומי, קרב הענקים יתקיים בין סרטים: "תברח" - סאטירת אימה שחורה שעשתה באזז וניפצה קופות, אפילו בישראל, בכיכובו של דניאל קלויה, ו"ליידי בירד", שקיבל מהמבקרים ציון 100 על פי מדד "רוטן טומטוז", והוא מועמד מועדף לזכייה. אלה משאירים מאחור את יו ג'קמן והסרט "האמן הגדול בעולם".



קלויה הוא גם פייבוריט לזכייה בקטגוריית השחקן הקומי הטוב, אך מתמודד ראש בראש מול ג'יימס פרנקו, כוכב "חי בסרט", שעל פי בורסת ההימורים כנראה ינצח.





אחת ההפתעות הגדולות היא המועמדות לשחקן המשנה של כריסטופר פאלמר (88) על "כל הכסף שבעולם". פאלמר, שהחליף ברגע האחרון את קווין ספייסי שנחתך החוצה בגלל ההטרדות המיניות שבהן הואשם, יתמודד ראש בראש בעיקר מול ויליאם דפו מ"פרויקט פלורידה".



בניגוד לקטגוריות הקולנוע, תחום הטלוויזיה עתיר נשים, גם יוצרות. את מספר המועמדויות הגדול ביותר - שש - גרפה המיני־סדרה "שקרים קטנים גדולים". על פרס השחקנית הטובה ביותר יתחרו הדיוות ריס ווית'רספון וניקול קידמן, ופרס שחקנית המשנה צפוי ללכת ללורה דרן.



רוב הסיכויים שאת הפרס הגדול בקטגוריית הסדרה הטובה ביותר, תקטוף זוכת האמי הטרייה "סיפורה של שפחה", שתגבר כנראה על "משחקי הכס", "החיים עצמם", "הכתר" ו"דברים מוזרים".



אליזבת מוס, שזכתה בעבר בפרס על "קצה האגם", כנראה תקבל גם הפעם את פרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה כשלפרד ב"סיפורה של שפחה" והיא מתחרה על הפרס מול קלייר פוי ("הכתר"), קטרינה באלף ("זרה"), קת'רין לנגפורד ("13 סיבות") ומגי ג'ילנהול ("הצמד").





בפרס השחקן הטוב ביותר במיני־סדרה או סרט טלוויזיה, אולי ייעשה כאן צדק פואטי לאיאן מקרגור, שנגזל ממנו האמי על תפקידו הכפול בעונה השלישית של "פארגו".



בקטגוריה המקבילה הנשית - פרס השחקנית הטובה ביותר במיני־סדרה או סרט טלוויזיה יתרחש קרב ענקיות: ראש בראש יתמודדו ריס וית'רספון וניקול קידמן, שתיהן על תפקידן ב"שקרים קטנים גדולים", וכן סוזן סרנדון, ג'סיקה לאנג וג'סיקה בייל.



המועמדות לפרס הסדרה הקומית הן "סינגל מילפית", שתעלה אצלנו ב־yes עם פרנקי שו, יוצרת וכוכבת הסדרה, שראויה להפסיד אך ורק לאיסה ריי, יוצרת וכוכבת "לא בטוחה"' שעלתה ב־HOT. אבל על פי ההתעלמות באמי האחרון, כנראה המנצחת תהיה "גברת מייזל המופלאה".





בגזרה הישראלית "פוקסטרוט", סרטו המופתי של שמוליק מעוז, לא נכנס לישורת האחרונה של המועמדויות בקטגורית הסרט הזר. על פי ניסיון העבר, רק שני סרטים, "סלאח שבתי" (1964) ו"ואלס עם באשיר", שהיו מועמדים לאוסקר, היה מועמדים גם לגלובוס הזהב וזכו בו. לעומת יחידי הסגולה הנ"ל, גם "עג'מי", "בופור", ו"הערת שוליים" לא היו מועמדים לגלובוס הזהב, אך כן מועמדים לאוסקר. ואילו "גט", שהיה מועמד לגלובוס הזהב, לא נכנס לחמשת הגדולים של האוסקר.



מבולבלים? גם אנחנו. כך או כך, גל גדות תגיש את אחד הפרסים כפרס ניחומים על ההתעלמות מ"וונדר וומן" בכיכובה, ו"פוקסטרוט" נמצא בתשיעייה האחרונה של המועמדים בקטגורית הסרט הזר לאוסקר, וסיכויו יותר מטובים להתמודד על קו הסיום מול "הריבוע" השוודי, הסרט שצפוי לקטוף את הגלובוס בקטגוריה זו. 



טקס גלובוס הזהב בהנחיית סת' מאיירס, הלילה בשעות 02:00־06:00, שידור נוסף ומתורגם ב־19:45 yesDRAMA