תגובות קשות נגד המתמודדת הערבייה: מאז שהפציעה על המסך בתוכנית "מאסטר שף" ב"קשת 12" החלה המתמודדת נאדיה עוויד לקבל תגובות גזעניות ופוגעניות ברשת החברתית. כעת היא חושפת בראיון ל"מעריב אונליין" את המילים הקשות שהיא נאלצת לקרוא בפייסבוק האישי שלה: "כותבים לי דברים נוראים, 'תורידי את הסמרטוטים שיש לך על הראש', 'תעברי מעבר לגדר', 'תלכי לפלסטינים', כל מיני דברים כאלו".

"אני בהלם ממה שכותבים לי", מוסיפה עוויד. "אני לא נכנסת כי אני לא רוצה לקרוא, אבל מספרים לי שהטוקבקים והתגובות מאוד מזעזעות כלפיי אישית. כתבו לי דברים גם במסרים אישיים בפייסבוק, אני ישר מוחקת ועושה 'בלוק'. לצערי יש אנשים שהתגובות האלו יכולות להשפיע עליהם, זה יכול לחלחל, כותבים לי 'שימי לב כשאת נכנסת ויוצאת מהבית'. זה דברים שאני מעדיפה לא לחשוב עליהם בכלל".



"זה קומץ של אנשים. באופן כללי אני מרגישה גל אהדה אדיר, לא אכפת לי מאנשים שלא מכירים אותי. אני באמת מוכנה לפגוש אנשים כאלו גזענים, שיכירו, שידברו, שיקשיבו לצד האחר, שישמעו, ושלא ישפטו סתם על סמך הדת, הלאום, הגזע, צורת הלבוש וכו', זו גזענות לשמה", מוסיפה המתמודדת. "זה נובע משנאה, מבורות, מהכחשות של הצד שני. אני מתביישת להגיד עליהם 'אנשים', אנשים זה 'בן אנוש', מי שמתייחס לאדם כשווה, למרות שיכולים להיות חילוקי דעות מפה עד הודעה חדשה מבחינה פוליטית. זה שיש חילוקי דעות לא אומר שאפשר לקרוא לגרש, להוציא ולהעיף. זה מקומם אותי לקרוא את זה. זה מחזיר אותי בדיוק לתקופת הנאצים בגרמניה, זה עצוב מאוד".

זה גרם לך לפחד, לחשוב שאולי לא היית צריכה להשתתף בתוכנית?
"ממש לא. גם בערבית אומרים 'הכלבים נובחים והשיירה עוברת', הם לא מזיזים לי ולא מעניינים אותי. אני גדלתי בבית בו מגיל צעיר חינכו אותי לשוויון, ההורים שלי והחקלאים מעפולה הם כמו בני משפחה. אני מקבלת את האדם כאדם, ובעלי אותו הדבר, עבדתי בבתי חולים, עם חולי סרטן גם יהודים וגם ערבים".



חשוב לך להעביר מסר של דו קיום?
"ועוד איך, אני כל החיים שלי מכבדת את האדם באשר הוא, לא מעניין לא דת, לא מין, לא גזע ולא לאום. אני אתן לך דוגמה, פעם מישהי התקשרה אליי ואמרה שאין לה כסף לעשות פסח, ואני עזרתי לה, העברתי לה כסף, וגם אמרתי לה אני מצטערת שאני לא עושה פסח אצלי בבית אחרת הייתי מזמינה אותה".