מאז פיצולו של ערוץ 2 ל"קשת" ו"רשת" יש מעט מאוד תוכניות שהצליחו לשבור את הרגלי הצפייה של הישראלים. מי שכן הצליחו לעשות את זה, ולהפוך לאחת משיחות סוף השבוע הם אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', שמנחים את תוכנית הטלוויזיה של "קשת" בימי שישי בערב. השניים, ששברו את התבנית הרגילה של תכניות האירוח, סופגים גם לא מעט ביקורת, בעיקר על התנהלותו של שחקן העבר, וחוסר הידע שלו או ההתייחסות שלו לאורחים.

השניים עלו היום (חמישי) לראיון משותף אצל "דקל-סגל" בגלי צה"ל, במה שהפך להיות מהר מאוד מופע סולו של אופירה אסייג, לאחר שברקוביץ' ויתר על התענוג עבור הליכה בים. אסייג ניסתה להסביר את העניין שהם יוצרים, וטענה שהפרובוקציות לא מתוכננות, אלא מגיעות מתוך שאלות אמיתיות וכנות שהם מנסים לשאול את המרואיינים.

"באנו בכוונה תחילה במשא ומתן לרצועת שידור שהיא יחסית מאוד שקטה, בדרך כלל משודרות שם תוכניות אוכל או שידורים חוזרים, אמרנו מלכתחילה שאם זה יעבוד אז נתקדם, ואם לא אז ניפרד. לפעמים זה טוב, לפעמים זה פחות טוב. אחרי השישי האחרון, לא היה ליכודניק אחד שלא שלח לי מסרון על התוכנית, אבל זה בסדר. אני אישה חזקה".
 
לאחר מכן עלה ברקוביץ' על הקו, ואמר לאסייג: "אופירה, כמה פעמים אמרתי לך לשמור כוחות ליום שישי", אסייג חשפה כי לא מדובר מבחינתה בעוד ריאיון רגיל, ואמרה "ירון דקל זה לא עוד אחד. הוא לא קיבל אותי לגל"צ פעם ועכשיו אני מתראיינת אצלו. חוץ מזה שקשה לי לשמור כוחות". על ההכנות לתוכנית הוסיפה: "ברקוביץ' לא יודע מה הליינאפ עד ארבע דקות לפני התוכנית, לא איכפת לי אבל שהוא לא יודע. אני יודעת".
 
אמרתם לעצמכם - אנחנו לא נהיה כמו התוכניות שלפנינו
"אנחנו מדברים ומשדרים אווירה קלילה וזורמת כמו בבית קפה, בשיחות יום יומיות, האמת שלנו ומי שאנחנו על שולחן ההגשה, כמו שאייל אמר לאיתן כבל 'מה בעצם אתה עושה כשאתה קם בבוקר'? אני חושבת שזה החן בתוכנית, אותו דבר קרה לנו עם אופיר אקוניס, שאלנו אותו מה אתה כבר עושה. איזה תקשורת חלל יש לנו שמצריכה ממך כל כך הרבה זמן, רוב האנשים לא יודעים מה הם עושים, לא הח"כים, לא השרים. אתה יכול לתייג אותנו בכל מיני שמות הרבה יותר בומבסטיים, אבל הפשטות של ברקוביץ' היא שהוא שואל מה שבא לו. 
את השוטר הטוב והוא השוטר הרע 

"אני הפועלת השחורה והוא הכוכב. ברור, אני עובדת מאוד קשה, זה ידוע". כשנשאלה אופירה על ההכנות של ברקו לצילומי התכנית, ענתה "הוא מגיע כמו שהוא. לפני כמה תכניות, הגיעה אלינו אגם בוחבוט. הוא שאל אותה מי את. הכל בלייב, במהלך השידור. זה עושה באז. אנחנו מביאים משהו פשוט ואחר, כמו בכל דבר שאנחנו עושים ביחד." 

המבקרים משמיעים עליכם ביקורות קשות
"אברהם גרנט אמר פעם ש"יש מאמן אחד ושבעה מיליון דעות". זה בסדר, אנחנו ממשיכים בשלנו. ואתה רוצה לשמוע את הקטע? דווקא עיתונים שלא חשבתי שנקבל מהם פרגון - מפרגנים לנו, ואחרים שחשבתי שיאהבו יותר, אוהבים פחות. לא חייב לאהוב אותנו. גם אתם לא אהבתם אותי לפני 20 שנה כשבאתי לראיון בגל"צ". 
"שוחה באקטואליה, מציעה למירי רגב להתפטר"

אסייג, אשר ידועה בכך שהיא לא חוסכת ביקורות מהאנשים שהיא לא מחבבת, הפתיעה כשטענה שהיא דווקא מעדיפה את הפוליטיקה על הספורט: "אין ספורט בארץ.  אם מה שמתמקדים בו במשחק כדורסל של מכבי תל אביב  הוא אבא של רגב פנאן שנפטר, והגברת מירי רגב, שאני מציעה לה לקחת את הדברים שלה ולהתפטר, כי למעלה לא עושים כלום". 

לאחר מכן הוסיפה אסייג: "צריך להציג את מה שאנחנו בחיים. כמו שאני מדברת בתכנית שלי, אני מדברת עם הגננת של הילדים שלי ועם החברות של אמילי. זה אותו דבר, זאת אני. אנחנו לא מתייפייפים. אני חולת אקטואליה, מעדיפה פוליטיקה על ספורט. בספורט אני שוחה, הפוליטיקה, וכל נושאי האקטואליה מעניינים אותי בגלל הילדים שלי".
האם תיכנסי לפוליטיקה?
"קיבלתי שלוש הצעות, שתיים מהן עדיין עומדות. על דעותיי הפוליטיות אני לא מדברת, אבל ברקו אומר תמיד שהוא מצביע לכחלון, הדעות שלי הן ממש לא מה שאתם חושבים עלי. לאחר מכן הוסיפה אסייג בעקיצה לסגל: "אני לא מה שאתם חושבים, אבל אתה ירון דקל, ישבת בירושלים לפני 20 שנה, ולא קיבלת אותי לראיון".