ביקורת נוקבת על ה־BBC אחרי שהתגלה כי אחת הסדרות המצליחות של רשת השידור הבריטית השתמשה בפליטים ממיאנמר בתור ניצבים ושילמה להם סכומים זעומים, רק כדי לשחזר את הסבל שעברו בבריחה ממולדתם כחלק מצילומי הפרקים. הפרקים החדשים של העונה השלישית של הסדרה "Our Girl" ("הבחורה שלנו"), דרמה שמביאה את סיפורה של צעירה (בגילומה של מישל קיגן) שמשרתת בצוות רפואי של הצבא הבריטי, מצולמים במלזיה.



ה"סאן" הבריטי דיווח אתמול כי המפיקים גייסו כניצבים גם פליטים מבני המיעוט המוסלמי רוהינגה שנמלטו בחודשים האחרונים בשל הטיהור האתני שמנהלות נגדם הרשויות במיאנמר. לפי הדיווח, כמאה פליטים נבחרו עבור הצילומים, והם היו צריכים לעבוד במשך 12 שעות, החל מהשעה חמש בבוקר, תמורת 33 ליש"ט בלבד. הסצנות שבהן השתתפו כללו גם שחזורים של הסבל שעברו בעת שנמלטו ממיאנמר. בין השאר, ריססו חלק מהם כדי שייראו מלוכלכים ולאחר מכן הם נאלצו לעבור בתור נהר עם תינוקות וילדים בוכים.



"זה היה יום חם מאוד ואדם אחד התמוטט במים. היו פליטים שפרצו בבכי", סיפרה חביבה עבדאללה (23) שהגיעה למלזיה אחרי מסע של 15 יום בסירה רעועה בים. "כולם חיו מחדש את הסיוטים האישיים שלהם, אבל היינו צריכים לעבור את זה כי היינו זקוקים לכסף". מה־BBC נמסר בתגובה: "העלילה נועדה להאיר את הבריחה של בני הרוהינגה. הקשר עם כל הניצבים, כולל עם כמה פליטים שחיים במלזיה, בוצע באופן רגיל ולפי תעריפי העבודה במלזיה. בשום שלב הם לא התבקשו לעשות משהו שיפגע בבטיחותם או ברווחתם, וזה היה חשוב עבורנו".