אירוע חריג בטלוויזיה: ערוץ עשר החליט לדחות את שידור התחקיר על איש העסקים קובי מימון, שהיה אמור להיות משודר הערב (רביעי) בתוכנית "המקור". מגיש התוכנית רביב דרוקר, עלה לשידור בסופה של מהדורת החדשות ואמר שהתחקיר לא ישודר מכיוון שנציגים מטעמו טענו כי היא "ההקלטה מבושלת" ואינה אותנטית. לטענת דרוקר ההקלטה נשלחה לבדיקה אצל מומחה אך זה לא סיים את בדיקתו ולכן החליט שלא לשדר את ההקלטה.



בהודעה שיצאה הערב מהערוץ נמסר: "בהחלטה יוצאת דופן - הערב לא תשודר התוכנית 'המקור' ובה תחקיר על הטייקון קובי מימון. הכתבה כוללת הקלטה מאוד נפיצה של קובי מימון ומקורביו הבכירים. בהקלטה הם משמיעים לכאורה המלצות בעייתיות מאוד לאחד ממקורביהם בהקשר של נפילה כלכלית. לפני שעות אחדות טענו נציגיו של מימון, לראשונה, שחלקים מההקלטה הזאת בושלו".
"לנו היו הרבה מאוד ראיות להיות משוכנעים באותנטיות שלה. אבל כדי להיות אחראיים עד הסוף, שלחנו אותה למומחה בתחום", נמסר. עוד נכתב בהודעה: "המומחה לא הספיק לסיים את הבדיקה לאורך כל ההקלטה. לאור זאת, בצעד חריג, החלטנו לדחות את שידור הכתבה, לדאוג לבדיקה יסודית של הקלטת ולשדר רק מה שאנחנו בטוחים ב100% שהוא מדויק על כל פרטיו".

הבוקר, בראיון ב-103FM, אמר דרוקר מה צפוי להיות בתחקיר: "בעדות שנביא של אחד המקורבים שלו איתו הוא הסתכסך, הוא מספר שהוא יכל להסתובב בתחנה המרכזית בתל אביב, אחד מאינספור נכסיו, והם בחיים לא ידעו שזה הוא. שאלנו סוחרים אם הם ראו אותו שם והם אמרו 'בחיים לא, הוא לא בא לכאן'. זה חלק מהקטע שלו, הוא לא רוצה להשאיר טביעות אצבע, אף אחד לא יכול לקבל ממנו מיילים אפילו, לכן הפריצה במעגל האבטחה שלו, של אדם חשדני בצורה קיצונית, היא דרמטית. מדובר באדם שטיפל בילדיו, שילם מזונות, הוא יושב איתו ושומעים בהקלטות, זה דבר מאוד נדיר". 



דרוקר התייחס לחקירת רשות המסים בעניינו של קובי מימון, ואמר כי "החקירה תקועה. הוא כמעט לא מגיע לארץ, אחרי שהוא ניצח באופן די מדהים את משפט הגירושין עם אשתו, שרצתה להשיג ממנו מיליארדים, שזהו רכושו, ונאלצה להסתפק בהרבה הרבה פחות מכך. שזה גם סיפור פנטסטי. אפילו שר האוצר בא להעיד לטובת חברו הטוב במשפט הגירושין הזה. הוא דמות יוצאת דופן, יש לו 16 תחנות מרכזיות, רבע ממאגר הגז תמר, ואפשר להמשיך עוד ועוד ועוד, הוא טוען שאין לו בעלות על כלום, או אחוזים בודדים מהחברות האלה, ואין לו שום קשר אליהן".



רביב דרוקר. צילום: אלדד רפאלי, יח"צ
רביב דרוקר. צילום: אלדד רפאלי, יח"צ



"אנחנו נשמיע את שי כהן, שמארח את בכירי הקבוצה, כולל קובי מימון, איתם הוא מדבר על הקריסה הכלכלית. הדברים שנשמעים שם הם מעולם תוכן לא נתפס. הם מדברים שם על 'אולי נביים פריצה, אולי נמחק את המחשבים, אולי יבוא טנדר לקומה מינוס 1 לאסוף את החומרים', ואמירות כמו 'אתה חייב לשמור עלינו', כנראה שעל המחשבים היו דברים שהטרידו מאוד את מימון. יש שם דברים שמאוד מטרידים אותו, ולכן מביימים פריצה. הוא כמעט לא פה". 



"הוא היה חבר ממש ממש קרוב של כחלון, חופשות משותפות, חברים, היה לו חיבור לא קטן לשר חיים כ"ץ, שהיה מגיע כמעט כל יום למשרד. אגב, כ"ץ אמר לנו שזה נכון, אבל שהוא בא למשרדים לפגוש את מוטי בן ארי. אגב, היום שניהם מתמודדים עם אותו כתב אישום. קובי מימון החזיק את העיתון של ש"ס, ככה היתה לו קרבה להרבה אנשים כמו אלי ישי ואריה דרעי. היתה לו בעלות על העיתון הזה, העמיד ערבות עם החברות, והיו לו מהלכים בזירה הפוליטית, ששימשה גם לעסקים וכו'. לביטאון של ש"ס הוא הביא ערבויות מהחברות הקרובות אליו ביותר".

דרוקר אמר כי מימון לא דיבר איתו במהלך התחקיר. "הוא לא מדבר עם התקשורת, זה חלק מהשיטה שלו ש'הכלבים נובחים והשיירה עוברת'. פה במקרה הזה אני חושב שיהיה לו יותר קשה. שי כהן אומר 'אני הייתי שותף לעבירות פליליות, וגם הוא'. ערבוב בין כספים ציבוריים לפרטיים, הוא מדבר על חשבוניות פיקטיביות".